Witam!
Mój przypadek do doświadczenie raczej nieprzyjemne z odruchem wymiotnym na słowo Elektro.pl
20 listopada 2012 Kupiłem u nich Panasonica Plazma TX-42UT50E FHD 3D. Wszystko bez zastrzeżeń do momentu włączenia zasilania - okazało się żę telewizor nie wyświetla obrazu - dioda sygnalizuje kod błędu Nr 8.
Jeszcze tego samego dnia wysłałem do nich mail'a o pomoc przedstawiająć problem. Rano odpowiedź z działu reklamacji /Marcin Szczotka/
napisał- cytuję:
Dzień dobry.
W odpowiedzi do poniższej wiadomości informuję, że najszybszym sposobem rozwiązania problemu będzie kontakt bezpośredni z autoryzowanym serwisem PANASONIC.
W tym celu proszę o kontakt pod nr infolinii: 801 801 887 lub (22) 338 11 00.
Inną możliwością jest zarejestrowanie reklamacji na stronie internetowej, poprzez wypełnienie formularza w.electro.pl/index.php?a=reclamation
I przesłanie zdjęcia tabliczki znamionowej urządzenia na adres
reklamacje@electro.pl
W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z Działem Reklamacji.
Pozdrawiam
Marcin Szczotka
- koniec cytatu:
w odpowiedzi na ten mail poinformowałem Eletro.pl, że sposób w jaki próbują sprawę załatwić mi nie odpowiada i przystępuję do procedury zwrotu towaru i odstąpienia od umowy na podstawie stosownej ustawy.
- przestali się odzywać.
Aby nie pisać tu o rozterkach i nastroju przedstawiam poniżej treść mail'a który został przeze mnie wysłany do Konsumenckiego Centrum E-porad.
- cytuję:
Witam!
Korzystając z zachęty wyrażonej na stronie "@ Porady Przez E-mail" zwracam się z prośbą o pomoc w następującej sprawie:
W dniu 18.11.2012r złożyłem zamówienie internetowe do, reklamującego się na stronach sieci jako nalepszy,
sklepu internetowego Elektro.pl z siedzibą w Złotowie. / W załączeniu fakturta proforma do zamówienia nr 10168729
z dnia 18.11.2012r przesłana mi meil'em jako załącznik do potwierdzenia przyjęcia zamówienia - zał Nr 1/ .
W dniu tym /18.11.2012/ dokoknałem przedpłaty, wpłacając na konto sprzedawcy, przelewem bankowym całą wynikającą z tej faktury kwotę.
Dnia 20 listopada otrzymałem meil'owe powiadomienie od Elektro.pl że przesyłka otrzymała status wysłane co można traktować jako potwierdzenie faktu - wpłata wpłynęłą i została zaksięgowana na koncie sprzedawcy.
Przesyłka została dostarczona przez kuriera w dniu 21.listopada 2012, została odebrana za pokwitowaniem bez zastrzeżeń.
I tu zaczyna się problem- otóż po włączeniu zasilana okazało się że telewizor nie spełnia podstawowej swojej funkcji tj nie wyświetla obrazu.
Natychmiast tj 21.11.2012 mail'em, do wyszczególnionego na stronie, pracownika firmy - - Karol Ślizanowski - konsultant d/s RTV, zwróciłem się o pomoc w rozwiązaniu problemu. Całą korespondencję mail'ową przedstawiam w załączeniu.
W związku z raczej nieprzychylnym stanowiskiem pracowników Elektro postanowiłem zwrócić zakupiony towar w trybie art. 7 ustawy z dnia 2 marcz 2000r.
W tym celu napisałem wymagane przepisami oraz regulaminem sklepu oświadczenie, zapakowałem wymieniony w nim zwracany sprzęt i w dniu 23 listopada udałem się do siedziby firmy w Złotowie, celem złożenia tego oświadczenia osobiście jak również osobiście przekazania zwracanego sprzętu i dopełnienia formalności związanych ze zwrotem.
Z całą odpowiedzialnością pozwalam sobie na stwierdzenie, że reakcja pracowników firmy miała zniechęcić mnie do zwracania zakupionych przedmiotów.
Do siedziby biur firmy mnie nie wpuszczono - siedząca w portierni pracownica wyjaśniła mi że nie ma takiej możliwości gdyż zukupu dokonałem w internecie i tylko przez internet mogę poruzumiewać się z pracownikami w sprawach związanych z zakupem.
Na moje stanowcze oświadczenie, iż żądam umożliwienia kontatktu z kimś z zarządu lub działu reklamacji, pracownica ta przeprowadziła telefoniczną rozmowę z kimś wewnątrz firmy i kazała mi poczekać.
Po jakiejś chwili wyszedł do mnie na portiernię jak się okazało Kierownik Działu Reklamacji P. Daniel Sznyt
który wyjąśnił mi:
- rozpatrzenie i załatwienie zwrotu towaru możliwe jest jedynie drogą internetową;
- nie istnieje możliwośc osobistego kontaktu z zarządem
- fizyczny zwrot towaru może zostać dokonany jedynie za pośrednictwem kuriera, nie ma możliwości fizycznego zwrotu towaru przez nabywcę, firma nie posiada magazynów i osób które mogłyby przyjąć zwracany towar.
Na moje stanowcze żądanie P. Daniel Sznyt złożył na kopii składanego przeze mnie oświadczenia, podpis stwierdzający fakt jego odebrania. /W załączeniu skan potwierdzonego oświadczenia/.
Przedstawiając powyższe fakty, proszę o pomoc w wyegzekwowaniu należnych mi na podstawie przepisów praw konsumenta, w obecnej zaś chwili o wyjaśnienie mi nurtujących mnie delematów.
1. Czy możliwa jest taka sytuacja - czy zezwalają na to przepisy, że do firmy prowadzącej działalność w internecie / sprzedaż internetowa- sklep/ brak jest fizycznego osobistego dostępu?
2. Jak traktować stwierdzenie Kierownika Działu Reklamacji P. Daniela Sznyt że firma nie posiada magazynów i osób odpowiedzialnych, mogących dokonać odbioru towaru, gdy na własnej stronie "Elektropl" w dziale "O firmie" m.innym podano iż Electro.pl jest jednym z niewielu sklepów internetowych w Polsce, który posiada własne zaplecze magazynowe. Obecnie jest to około 23 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynów i biur.
3. Czy fakt potwierdzenia odebrania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległośc, przez Kier. DZ. Reklamacji oraz oraz wyrażony przeze mnie fakt gotowości przekazania zwracanego towaru osobiście tu i teraz, może być formalnie traktowany jako dopełnienie przeze mnie wszystkich, narzuconych przez przepis art. 7 ustawy, obowiązków konsumenta i w tej sytuacji czy dzień 23 listopada 2012 może być traktowany jako data od której winien być liczony 14 dniowy termin zwrotu wymaganej, wynikającej z oświadczenia, kwoty.
4. Na podstawie jakich przepisów firma narzuca na mnie obowiązek przekazania zwracanego towaru tylko za pośrednictwem kuriera, zmusza mnie do ponoszenia dodatkowych kosztów, odmawiając przyjęcia towaru dostarczonego osobiście / nie stać mnie na kuriera i towar chcę dostarczyć rowerem osobiście./ W regulaminie jest stwierdzenie, że koszty zwrotu ponosi zwracający - czyli nabywca - konsument/.
5. Czu można mi odmówić obecności przy fizycznym zwrocie tego towaru.
Chciałbym tu jeszcze dodać iż w dalszym swym działaniu mam zamiar odesłać, wymieniony w oświadczeniu towar, kurierem, w dniu 25.11.2012. załaczjąc do przesyłki protokól z pakowania, podpisany przez dwu przypadkowych świadków obecnych przy tej czynności.
Mam także zamiar zwrócić się do sprzedawcy o zwrot kosztów przesyłki naliczonych przez firmę kurierską z uwagi na odmowę przyjęcia towaru dostarczonego osobiście w dniu 23.11.2012.
Z niecierpliwośćią oczekuję na odpowiedź - i z góry za nią dziękuję.
Pozdrawiam z szacunkiem!
Andrzej Chrząszcz
- koniec cytatu.
- nigdy nie uwierzę, bez przedstawienia wiarygodnych dowodów, że oni /elektro.pl/ załatwili pozytywnie jakąś reklamacje albo zwrócli komuś towar.
Pozdrawiam - "dobant'