Ekrany

berkovits

New member
Nie znalazłem na forum tematu, który by regularnie opisywał lub podawał linki do opisów ekranów. Nie znam się na tym, więc taki temat byłby dla mnie bardzo przydatny, a i innym napewno się przyda. Jestem przed zakupem projektora i zastanawiam się, jaki ekran kupić. Z tego, co znalazłem w internecie, projektor można podzielić wg dwóch kryteriów:
powierzchnia: kolor, matowość, itp.
konstrukcja: przenośny na trójnogu, montowany na suficie (rozwijany ręcznie albo nie, itp.), ramowy, itp.

Interesują mnie wady i zalety poszczególnych ekranów, jeśli chodzi o ten drugi podział. Chcę kupić ekran do domu do 500zł. Zastanawiam się nad ekranem rozwijanym ręcznie (montowany na suficie) lub przenośnym na trójnogu. Czy ten przenośny będzie miał gorsze paramatry (np. czy będzie bardziej falował)?
 

ziggy23

New member
Może trochę uzupełnię twoją wypowiedź:

Ekrany można podzielić na:

1) Ze względu na rodzaj:
Elektrycznie rozwijane
Ręcznie rozwijane
Ramowe stacjonarne
Ramowe przenośne - duże stosowane w prezentacjach
Tripod (statyw)
Pull-up i podobne

Każdy z tych ekranów może być wyposażony w różną powierzchnię - najpopularniejsze to :
1) Neutralna Matt White (1,0 Gain) - stosowana przede wszystkim w rozwiązaniach prezentacyjnych oraz w kinie domowym, kiedy np. nie ma idealnych warunków zaciemnienia

2) szara Matt Grey (0,8 Gain) - zmniejsza jasność projektora ale znacznie poprawia kontrast i głębię koloru - stosowana przede wszystkim w kinie domowym w warunkach odpowiedniego zaciemnienia

3) inne - tu należy wymienić wszystkie pozostałe powierzchnie które są powierzchniami specjalistycznymi - podnoszącymi jasność projekcji, pozwalające na umieszczenie audio za ekranem, czy zwiększające kąt widzenia oraz powierzchnie typowo wystawowe.

Co do różnicy pomiędzy ekranami ręcznie rozwijanymi a ekranami na statywie: