Ekrany projekcyjne,wady, zalety,cena.

timonek

Member
Bez reklam
ekrany

Witam wszystkich mam pytanie do melomana i innych osob ktore maja w tej sprawie cos do powiedzenia chodzi mi o ekrany jak do tej pory zawsze czytalem to ekrany mat white mialy gein rowny 1 ze maja odbijac tyle samo swiatla co na nie pada a ekrany HC sa jasno szare i maja gein mniejszy od jednosci np. 0,8 jak czytalem a ostatnio jak szukalem to w przypadku ekranow projecty znalazlem ze ich ekran HC ma gein rowny 1 nic nie bylo napisane o mniejszym gainie to jak to wreszcie jest czy trafilem na blad czy juz zle cos zrozumialem czy moze i tak jest tylko ze do tej pory sie z czyms takim nie spotaklemzawsze jak bylo podawane to wlasnie ekrany szare mialy mniejszy ponizej jednosci wspolczynnik odbicia czy tylko ekrany projecty moze maja inaczej czekam na odpowiedzi.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
timonek napisał:
Witam wszystkich mam pytanie do melomana i innych osob ktore maja w tej sprawie cos do powiedzenia chodzi mi o ekrany jak do tej pory zawsze czytalem to ekrany mat white mialy gein rowny 1 ze maja odbijac tyle samo swiatla co na nie pada a ekrany HC sa jasno szare i maja gein mniejszy od jednosci np. 0,8 jak czytalem a ostatnio jak szukalem to w przypadku ekranow projecty znalazlem ze ich ekran HC ma gein rowny 1 nic nie bylo napisane o mniejszym gainie to jak to wreszcie jest czy trafilem na blad czy juz zle cos zrozumialem czy moze i tak jest tylko ze do tej pory sie z czyms takim nie spotaklemzawsze jak bylo podawane to wlasnie ekrany szare mialy mniejszy ponizej jednosci wspolczynnik odbicia czy tylko ekrany projecty moze maja inaczej czekam na odpowiedzi.

To wszystko zależy. Szara powierzchnia wcale nie musi odznaczać materiału High Conrast. Poza tym spotkałem się z powierzchnia Matt White o współczynniku gain 1,0, ale także 1,4.
Projecta sprzedaje HC z gain 1,0. To nie pomyłka.
Ogólnie unikałbym ekranów o współczynniku odbicia poniżej 1,0. Jeżeli masz bardzo jasne pomieszczenie można by się pokusić o sprawdzenie takiego ekranu.
Poza tym współczesne projektory mają na tyle dobre kontrasty, że nie wiem czy jest sens kupowania ekranów o wysokim współczyniku odbicia.
W neutralnych warunkach najlepiej kupić ekran o gain=1,0.
 

tomek67

New member
timonek napisał:
Witam wszystkich mam pytanie do melomana i innych osob ktore maja w tej sprawie cos do powiedzenia chodzi mi o ekrany jak do tej pory zawsze czytalem to ekrany mat white mialy gein rowny 1 ze maja odbijac tyle samo swiatla co na nie pada a ekrany HC sa jasno szare i maja gein mniejszy od jednosci np. 0,8 jak czytalem a ostatnio jak szukalem to w przypadku ekranow projecty znalazlem ze ich ekran HC ma gein rowny 1 nic nie bylo napisane o mniejszym gainie to jak to wreszcie jest czy trafilem na blad czy juz zle cos zrozumialem czy moze i tak jest tylko ze do tej pory sie z czyms takim nie spotaklemzawsze jak bylo podawane to wlasnie ekrany szare mialy mniejszy ponizej jednosci wspolczynnik odbicia czy tylko ekrany projecty moze maja inaczej czekam na odpowiedzi.

Mam tą Projectę HC i ekran "made by allegro" o nie znanym g.
Ta Projecta jednak daje chyba jednak ciut ciemniejszy obraz.
Ale za to problem z odbiciami od moich białych ścian praktycznie przestał istnieć.
Na ekranie allegro kontrast był ok do około 2 metrów szerokości, na HC nawet 230 cm jest bezproblemowo w tym samym pomieszczeniu.
 

nishima

New member
tomek67 napisał:
Mam tą Projectę HC i ekran "made by allegro" o nie znanym g.
Ta Projecta jednak daje chyba jednak ciut ciemniejszy obraz.
Ale za to problem z odbiciami od moich białych ścian praktycznie przestał istnieć.
Na ekranie allegro kontrast był ok do około 2 metrów szerokości, na HC nawet 230 cm jest bezproblemowo w tym samym pomieszczeniu.

jesli posiadasz taki ekran ''allegro'' mozesz napisac cos wiecej o nim??
bo wlasnie rozwazam dobor ekranu... a cena jak wiadomo jest zawsze wazna. na takim ekranie mozna zaoszczedzic kupe kasy a jesli nie jest taka duza roznica w jakosci ale jesli odstaje jakosciowo od markowych to lepiej dac sobie spokoj. a propo jesli ktos ma jakies liki do ekranow to bym z checia sprawdzil:D thx
 

tomek67

New member
nishima napisał:
jesli posiadasz taki ekran ''allegro'' mozesz napisac cos wiecej o nim??
bo wlasnie rozwazam dobor ekranu... a cena jak wiadomo jest zawsze wazna. na takim ekranie mozna zaoszczedzic kupe kasy a jesli nie jest taka duza roznica w jakosci ale jesli odstaje jakosciowo od markowych to lepiej dac sobie spokoj. a propo jesli ktos ma jakies liki do ekranow to bym z checia sprawdzil:D thx
Miałem taki mocowany do ściany.
W sumie ekran jest genialny w swiej prostocie i dzięki temu bardzo tani.
Jest absolutnie niezawodny.
Te ekrany z kasetą są ciężkie, są dość często problemy z mechanizmami zwijającymi.
O dziwo też ekran allegro jest "bezzapachowy".
Miałem w domu jeden taki ekran i w pracy aż trzy, w sumie jak na razie zero problemów.
Na pewno obraz jest lepszy jak na białej ścianie.
Przynajmniej te co kupowałem miały bardzo jasną białą powierzchnię,
dzięki temu obraz jest stosunkowo jasny, ale dość łatwo o odbicia światła od ścian. Ma to znaczenie jeśli masz stosunkowo niewielki pokój o np. białych ścianach. Np. w moim pokoju 3.9x4.5 metra obraz jest dobry do szerokości ok. 2 metrów powyżej odbicia dają już wyraźny spadek kontrastu. Jeśli nie stać Ciebie na coś w klasie Projecty to kupuj.
Projecta HC daje o wiele głebszą czerń. Matt White jeszcze nie testowałem. Może w przyszłym tygodniu zobaczę jak ten ekran sie sprawdza w pracy.
 
Ostatnia edycja:

Deimos

Banned
Witam, proponuje przy kupnie ekranu skorzystać z tej firmy z Wrocławia:
http://www.proaudio.pl/
Profesjonalne doradztwo, wystarczy podać w jakich warunkach i z jakim projektorem ekran ma współpracować.
Skorzystałem z ich oferty ze trzy lata temu, polecono mi Projecte Matt White S, mieli o wiele droższe, a ja pytałem się (może wziąć droższy), ale uprzejmie odradzoni mi ten droższy, bo po co mam przepłacać.
Uważam, że takie podejście do klienta jest godne naśladowania i polecenia. A za ekran 240x139 zapłaciłem z wysyłką ok. 1250pln (śmieszna cena).
Pozdrawiam:)
 

timonek

Member
Bez reklam
Witam pytanie do melomana to jezeli i ekran o wspolczynniku rownym 1 jest szary i np. 0,8 tez to jaki lepiej zastosowac i czy jeden bedzie jescze bardziej szary od drugiego czy nie i jak ma to sie do obrazu ze glebia czerni ma sie poprawic ale jak z kolorem bialym czy bedzie bialy czy obraz nie za bardzo straci na swojej jasnosci , i np. jzeli sa juz te ekrany jak MT i HC z tym samym wspolczynnikiem rownym 1 to ktory lepiej wybrac pod jakim wzgledem trzeba decydowac wielkoscia obrazu , wielkoscia pomiesczenia, czy koloru scian, zeby nie popelnic bledu podczas zakupow, chyba ze sa firmy ktore moga przywiesc do domu ekran zeby sobie porownac ale nie spotkalem sie jescze z taka ,chyba ze sa takie firmy.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
timonek napisał:
Witam pytanie do melomana to jezeli i ekran o wspolczynniku rownym 1 jest szary i np. 0,8 tez to jaki lepiej zastosowac i czy jeden bedzie jescze bardziej szary od drugiego czy nie i jak ma to sie do obrazu ze glebia czerni ma sie poprawic ale jak z kolorem bialym czy bedzie bialy czy obraz nie za bardzo straci na swojej jasnosci , i np. jzeli sa juz te ekrany jak MT i HC z tym samym wspolczynnikiem rownym 1 to ktory lepiej wybrac pod jakim wzgledem trzeba decydowac wielkoscia obrazu , wielkoscia pomiesczenia, czy koloru scian, zeby nie popelnic bledu podczas zakupow, chyba ze sa firmy ktore moga przywiesc do domu ekran zeby sobie porownac ale nie spotkalem sie jescze z taka ,chyba ze sa takie firmy.

Sprawa ekranu jest złożona i trudno coś doradzić na odległość.
LCD nie należą do jasnych projektorów, więc unikałbym dla nich ekranów poniżej 1,0g.
Niektóre DLP posiadają dużo moc lampy i potrafią napędzić obraz nawet o szerokości 3,0 m. Takim projektorem jest Sim2 D10. Dla niego można by SPRÓBOWAĆ ekran <1,0g przy warunku że obraz będzie nie większy niż 100-120 cali.
Timonek - za mało wiem o Twojej konfiguracji. Jak wygląda pomieszczenie, jaki duży jest obraz, czy jest zaciemnienie, jaki masz projektor i jakiego trybu pracy lampy używasz. A poza tym -wybacz, nie znam Twoich preferencji. Czy lubisz neutralny obraz czy wolisz ostre, czasami pstrokate kolory?
Projecta stosuje MW i HC - oba o współczynniku odbicia równym 1,0.
Oznacza to, że wpływ światła odbitego jest w nich przy najmniej teoretycznie identyczny. W praktyce wydaje mi się, że ekran HC ciut słabiej odbija światło.
Oba materiały sprawdzałem na 3 projektorach - AE900, IN78 i TW1000.
W moim odczuciu w scenach o dużej rozpiętości oświetlenia (ciemne i jasne pola) lepiej sprawdza się MW.
HC czasami wg mnie lekko zamulał obraz, czego nie było widać na MW. Różnice były subtelne, niemniej do wychwycenia.
Jeżeli dsyponujesz małym pomieszczeniem (ściany i sufit są blisko ekranu) to polecam spróbować z HC.
Poza tym dla HC wg mnie przy 100 calach ekranu należy już używać wysokiego trybu pracy lampy.
Na HC czerń będzie na pewno głębsza. Jeżeli to jest dla Ciebie priorytetem - kup HC. Ale wg mnie odbywa się to niestety kosztem koloru białego.
Mnie osobiście bardziej podoba się obraz z MW, ale znam wiele osób, które preferują HC - i szanuję to.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
175107.jpg


Powyżej przykład tragicznej instalacji. Światło odbija się od sufitu i pada z powrotem na ekran.
Na obraz nie można patrzeć.
 

timonek

Member
Bez reklam
Meloman69 napisał:
Sprawa ekranu jest złożona i trudno coś doradzić na odległość.
LCD nie należą do jasnych projektorów, więc unikałbym dla nich ekranów poniżej 1,0g.
Niektóre DLP posiadają dużo moc lampy i potrafią napędzić obraz nawet o szerokości 3,0 m. Takim projektorem jest Sim2 D10. Dla niego można by SPRÓBOWAĆ ekran <1,0g przy warunku że obraz będzie nie większy niż 100-120 cali.
Timonek - za mało wiem o Twojej konfiguracji. Jak wygląda pomieszczenie, jaki duży jest obraz, czy jest zaciemnienie, jaki masz projektor i jakiego trybu pracy lampy używasz. A poza tym -wybacz, nie znam Twoich preferencji. Czy lubisz neutralny obraz czy wolisz ostre, czasami pstrokate kolory?
Projecta stosuje MW i HC - oba o współczynniku odbicia równym 1,0.
Oznacza to, że wpływ światła odbitego jest w nich przy najmniej teoretycznie identyczny. W praktyce wydaje mi się, że ekran HC ciut słabiej odbija światło.
Oba materiały sprawdzałem na 3 projektorach - AE900, IN78 i TW1000.
W moim odczuciu w scenach o dużej rozpiętości oświetlenia (ciemne i jasne pola) lepiej sprawdza się MW.
HC czasami wg mnie lekko zamulał obraz, czego nie było widać na MW. Różnice były subtelne, niemniej do wychwycenia.
Jeżeli dsyponujesz małym pomieszczeniem (ściany i sufit są blisko ekranu) to polecam spróbować z HC.
Poza tym dla HC wg mnie przy 100 calach ekranu należy już używać wysokiego trybu pracy lampy.
Na HC czerń będzie na pewno głębsza. Jeżeli to jest dla Ciebie priorytetem - kup HC. Ale wg mnie odbywa się to niestety kosztem koloru białego.
Mnie osobiście bardziej podoba się obraz z MW, ale znam wiele osób, które preferują HC - i szanuję to.

Witam zaczne od tego ze jescze nie amma projektora ale wiem ze ma to byc lcd i epson chyba ze by mi si ecos w ostatniej chwili o dmienilo ale raczej nie wiem ze jest potrzebny ekran wiec przed kupnem projektora musze sie rozejrzec i troche poglebic wiedze aby w miare szybko kupic ekran po projektorze, zeby bylo na czy ogladac bo nawet bialej sciany nie mam pomiesczenie raczej male kolor scian jasne noo i jak wiadomo sufit bialy szerokosc to 3metry odleglosc do ekranu mialbym tez 3 metry ewentualnie 3.5 zalerzy jak bym sobie kanape ustawil wielkosc ekranu w takich warunkach jaka sobie ustalilem narazie ze nie bedzie wieksza niz 80cali no i nie mniejsza niz 60 raczej pozostane przy 80 chyba ze sadzisz ze bedzie za duzy taki ekran, wiec jak ostatnio naczytalem sie o tych ekraanch to sam juz nei wiem jaki mialbym wybrac ekran nie bedzie wiekszy niz 100 cali wiec myslalem ze moze ekran HC bedzie dobry ale czytajac ze i MW jest tez szarawy wiec teraz troche mi sie juz w tym temacie zagmatwalo nie chcialbym tez zeby obraz byl jakis mdly ( nie mam tu na mysli rozdzielczosci) z powodu tego ekranu HC , wiec w danej chwili sam juz ine wiem, wiem ze jest trudno doradzac komus tak na odlegosc i jak sie nie widzi pomiesczenia itp. ale moze mi cos jescze doradzisz, moze mnie na cos naprowadzisz.
 

timonek

Member
Bez reklam
Jezeli chodiz o ten przyklad obrazu to nie jets to ptzyjemny widok , moze jakies przyklady teraz prawidlowego obrazu jak ma wygladac .
 

Meloman69

New member
Bez reklam
timonek napisał:
Witam zaczne od tego ze ...

Ja oglądam 100 cali z 3,2 m i jest na styk.
80 cali - tutaj może się sprawdzić powierzchnia HC. Jeżeli mówimy o LCD, to na pewno lepiej będzie wyglądać obraz na 80 niż na 100 calach. Będą to detale (głównie kontrast) niemniej do wychwycenia. Poza tym przy takiej przekątnej można pokusić się o tryb LOW lampy. Przy 100 calach obrazowi wyraźnie zaczyna brakować dynamiki (w niektórych scenach) i tryb HIGH jest jak najbardziej wskazany.
Ekran MW jest deeeliktanie szary, powiedziałbym że bardziej matowy.
Wiem, że i tak większość korzysta z trybu LOW, więc ja bym jednak doradzał MW.
 

timonek

Member
Bez reklam
Witam dzieki za odpowiedz piszesz ze masz na styk obraz czyli przy tej odleglosci to juz maksymalna wielksc ekranu jak mozna zastosowac a czy niejest troche za duzy bo ja sam napoczatku myslelem o takiej wielkosci ale stwierdzilem ze troche bedzie za duzy nie masz czegos takiego ze czasem nie obejujesz calosci czy swobodnie mozna czytac jak sie oglada film z napisami (czy moze ogaladsz z lektorem) nie wiem jak by t bylo poniewaz jescez nie posiadam projektora ale jakos stwierdzilem ze 80 cali i tak bedize duzy z odleglosci 3m i bedzie wystarczajacy taki eniza duzy i nie za maly , czyli mowisz ze lepiej bedzie zastosowac ekran MW , a co do firm ktore robia ekrany to oprocz tych na forum czyli np. projecty inne sa jakies jescze warte uwagi np. z firmy viz-art lub ostatnio nowa kauber ale ta to nowa wiec nie wiadomo czy duzo osob pisiada ekrany z tej firmy , liczy sie jakos ale tez zeby nie przeplaacac czytalem ze projecta ma dobry stosunek jakosci do ceny a jak z inymi.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
VizArt stosuje podobno te same materiały co Projecta. Tyle tylko, że jest polską firmą :D .
Dla żony ekran 100 calowy z odległości 3,2 m jest za duży.
Ja wolę jak mnie obraz przytłacza...:cool:
Przy filmach 16:9 rzeczywiście zdarza się, że nie potrafię złapać całości.
Dla formatu 2,35:1 już nie ma takich problemów. A i tak większość filmów ma takie parametry.
Na pewno optymalnym obrazem w moim przypadku byłoby właśnie coś ok. 80 cali.
 

timonek

Member
Bez reklam
Meloman69 napisał:
VizArt stosuje podobno te same materiały co Projecta. Tyle tylko, że jest polską firmą :D .
Dla żony ekran 100 calowy z odległości 3,2 m jest za duży.
Ja wolę jak mnie obraz przytłacza...:cool:
Przy filmach 16:9 rzeczywiście zdarza się, że nie potrafię złapać całości.
Dla formatu 2,35:1 już nie ma takich problemów. A i tak większość filmów ma takie parametry.
Na pewno optymalnym obrazem w moim przypadku byłoby właśnie coś ok. 80 cali.

Witam dzieki za odpowiedz mam jescze wlasnie pytanie zwiazane z tym formatem chodiz mi o to o ile jest mniejszy obraz w formacie 2,35 to znaczy jaki wymiar ma obraz w cm bo te pasy na dole i gorze troche chyba maja sporo tych cm jak bys mogl tak zmierzyc i napisac, przy 80calach beda mniejsze ale chociaz przy tych calach co posiadasz jestem ciekaw jaka wysokosc ma obraz.
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
U mnie odległość od ekranu wynosi ok 3,3 m - ekran biały matowy Cinescreen 240 cm szerokości. Daje fantastycznie nasycone czerwienie, zielenie, żółcie kosztem szarości i czerni. Posiadam Mitsubishi HC4900 i przy filmach fullHD ta odległość wydaje mi się optymalna - pozwala zachować wszystkie szczegóły fantastycznej jakości obrazu (pory na skórze, elementy makijażu). Oczywiście divx/DVD to już inna bajka gdyż z tak bliskiej odległości widać już tylko mankamenty kompresji etc. Bliskie siedzenie polecałbym tylko przy doskonałym materiale źródłowym (bluray/hddvd).
 

Meloman69

New member
Bez reklam
timonek napisał:
Witam dzieki za odpowiedz mam jescze wlasnie pytanie zwiazane z tym formatem chodiz mi o to o ile jest mniejszy obraz w formacie 2,35 to znaczy jaki wymiar ma obraz w cm bo te pasy na dole i gorze troche chyba maja sporo tych cm jak bys mogl tak zmierzyc i napisac, przy 80calach beda mniejsze ale chociaz przy tych calach co posiadasz jestem ciekaw jaka wysokosc ma obraz.

Format kinowy (2,35:1) na ekranie "panoramicznym" 16:9 wygląda mniej wiecej tak jak obraz 16:9 na ekranie tradycyjnym 4:3. Szerokości pasków na górze i dole są mniej więcej proporcjonalne do całego ekranu.
Format 2,35:1 to przecież proporcje.
Jeżeli obraz ma szerokość 2,35 m to wysokość 1,0 m. Jeżeli 4,70 m to wysokość obrzu będzie wynosić 2,0 m.
Załóżmy, że mamy ekrany 200x112 cm (16:9). Wtedy film panoramiczny 2,35:1 będzie zajmował 200x85 cm. Czyli pasek u góry i na dole będą miały po ok. 13,5 cm.
W mojej opinii filmy w formacie kinowym ogląda się dużo lepiej.
 
Do góry