dostawa kurierem - zachowanie

last_ninja

New member
1) paczkę z zewnątrz trzeba sprawdzić przy kurierze (stan opakowania). Sam towar (w środku) - niekoniecznie. Jeśli się uprzemy, że chcemy sprawdzić towar, a kurier nie będzie chciał poczekać,(a towar okaże się uszkodzony), to i tak będzie musiał przyjechać raz jeszcze, aby spisać protokół szkody. W UPS jest na to 14 dni od daty dostarczenia (kalendarzowych).

2) Jeśli towar okaże się uszkodzony "mechanicznie", ZAWSZE spisujemy protokół szkody. Jeśli winna jest elektronika, a z zewnąrz towar jest OK, to Sprzedawca zazwyczaj nie prosi o sporządzenie protokołu szkody. Najczęściej wymienia na nowy, po sprawdzeniu, czy odesłany do nich towar jest kompletny (może to trwać nawet 14 dni).

3) Zapłacić musimy ZAWSZE - bez zapłaty nie dostaniesz przesyłki do rąk - chyba, że sklep przewiduje taką opcję, że można odpakować przesyłkę przed zapłatą, ale ja się z czymś takim nie spotkałem.

4) Paczkę wnosisz sam. Kurier zostawia zawszę przed pierwszymi drzwiami/furtką/bramą do domu/posesji. Od jego grzeczności zależy, czy Ci pomoże wnieść paczkę.

5) Jeśli tak się zdarzy, że otrzymany towar jest uszkodzony, towar odsyłamy ZAWSZE w oryginalnym kartonie i najlepiej jeszcze na palecie na której przyjechał do nas (w przypadku redcoon). Towar ma być tak przytwierdzony do palety, aby się nie przewrócił podczas transportu powrotnego, bo wtedy mogą ew. winę zwalić na ciebie (ale nie muszą).

6) Jeśli mamy JAKIEKOLWIEK wątpliwości, co do stanu paczki/towaru, to robimy zdjęcia paczki PRZED otwarciem, oraz kolejne kroki rozpakowywania. Prawie każdy tel. ma aparat, wiec to chyba nie problem w dzisiejszych czasach, a w razie czego, mamy bardzo silne dowody, że paczka/towar był uszkodzony zanim go odpakowaliśmy...

7) Jeśli zdarzy się tak, że kurier zostawi paczkę pod naszą nieobecność (np. odbierze dobry sąsiad, albo niczego nieświadoma babcia...) ZAWSZE robimy zdjęcia takiej paczki PRZED otwarciem. W razie czego (uszkodzenia paczki lub towaru), możemy powiedzieć, że paczkę odebrała nieupoważniona osoba - tak więc nie było możliwości sprawdzenia stanu paczki przy kurierze...

Uff, to chyba z grubsza tyle. Powyższe punkty oczywiście nie wyczerpują tematu, ale w 90% przypadków pomagają ustrzec się przed ew. "wpadką".
Pozdrawiam
 

woytaski

New member
Bez reklam
Czytam i widzę że jesteście ludźmi małej wiary.Jak by tak było to sprzedawca danego produktu, długo by nie zabawił na rynku.Trzeba czytać opinię i wystawiać ją rzetelnie.Wybierać najlepsze sklepy a nie najtańsze.Pisałam wcześniej kupując przez internet masz prawo oddać produkt w przeciągu 10 dni.I też być uczciwym :)
Niestety nie zgodzę się z Tobą (vide post o electro.pl)
Starałem się być uczciwym - potraktowano mnie (i nie tylko mnie) jak kłamcę i wyłudzacza.
Natomiast ostatnio (zakup KD) kurier z DPD mnie bardzo pozytywnie zaskoczył...
Sprawdziłem (wypakowując i oglądając) kolumny frontowe, pozostałe pobieżnie oceniłem stan opakowania i styropianów...
Sam kurier zaproponował, iż jest to drogi sprzęt, on poczeka a ja mam sobie spokojnie, dokładnie obejrzeć każdy element. Zresztą pomagał mi wnosić, wypakowywać...
Więc da się. Wszystko zależy od człowieka.
 

dukerocky

New member
Witam.
Podobnie jak kolega powyżej miałem ostatnio do czynienia z kurierem (firmy Schenker).
Pan przywiózł tv pod dom, sam zaproponował że pomoże wnieść tv do domu. Potem również zaproponował że pomoże wyciągnąć z pudła żebym sobie wszystko sprawdził. Nie powiedział ani słowa że mu się spieszy;) We wszystkim mi pomógł z uśmiechem na ustach. Na koniec podziękował i odjechał. Sam się zdziwiłem takim podejściem do sprawy. Pełna profeska, Pan był młody, więc każdemu życzę takiego podejścia i profesjonalizmu;)
 

woytaski

New member
Bez reklam
No co Ty to nie stany, że dolar coś znaczy.
Zaczynam się zastanawiać czy ta jego "uprzejmość" nie wynikała po prostu z ciekawości :D
Tak czy inaczej jestem zadowolony :D
A przy okazji blackninja ogggrommmmne gratki!
Za pomoc w wyborze, cierpliwość, profesjonalną obsługę, od doradztwa do przesyłki.
O cenie nie wspominając :wink:

Właściwy człowiek na właściwym miejscu!
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Niestety nie zgodzę się z Tobą (vide post o electro.pl)
Starałem się być uczciwym - potraktowano mnie (i nie tylko mnie) jak kłamcę i wyłudzacza.
Natomiast ostatnio (zakup KD) kurier z DPD mnie bardzo pozytywnie zaskoczył...
Sprawdziłem (wypakowując i oglądając) kolumny frontowe, pozostałe pobieżnie oceniłem stan opakowania i styropianów...
Sam kurier zaproponował, iż jest to drogi sprzęt, on poczeka a ja mam sobie spokojnie, dokładnie obejrzeć każdy element. Zresztą pomagał mi wnosić, wypakowywać...
Więc da się. Wszystko zależy od człowieka.

Tez tak uwazam ze to nie jest kwestia firmy kurierskiej tylko czlowieka i jak jest on wychowany i jakie ma podejscie do tego co robi...
 
Do góry