Denon do Dali Lektor 5.0 ?

maku99

New member
Cześć,
Od pewnego czasu przeglądam sieć w poszukiwaniu rożnych informacji na temat niskobudżetowego kina.
(najlepiej 4500zl, max 5000zl).
Niestety w kwestii audio jestem bardzo początkujący.
Szukałem informacji na stronach producentów i forach (m.in. hdtv ;))
Początkowo wybór amplitunera padl na ONKYO 515 (swoja droga model 525 jest nowszy ale wydaje się "słabszy" pod względem funkcji niz 515)
Nie wiedziałem jakie kolumny do tego dobrać.

Napotkałem promocję (w MM):
Denon AVR-X1000 + Zestaw kolumn Dali Lektor (5.0) 6 + 1 + LCR. Cena to 5tys, wiec to moje maksimum, a Dali Lektor to przyzwoity sprzęt. na suba mnie na razie nie stać przy tym zestawie.

I teraz moje wątpliwości. Porównywałem ONKYO 515 z DENON X1000 (m.in. znalazłem temat na tym forum - nie moge teraz wklejać linków)

DENON nie ma takich funkcji jak np.:
- Dolby ProLogic II - o co w tym chodzi ? Czy mi to będzie potrzebne ? Czy to jest tak, że jeśli amplituner ma Dolby ProLogic II to odtwarzając np. mp3 ze stereo 'zrobi" mi dźwięk na wszytkie 5 głośników ? Jak to możliwe, że taki sprzet nie ma formatu, który już jest znany i stosowany od klikunastu lat ? - info z wiki "Dolby Surround Pro Logic"
Powiedzmy, że nie jestem wymagającym słuchaczem, a może Dolby TrueHD wystarczy do zostąpienia Dolby ProLogic ?
- Skalowanie obrazu do 4k - rozumiem, że jest to rozdzielczość 4xobecne HD
Telewizor to Samsung 50 cali seria F6650 - max to i tak 1080p - tak więc po co ta opcja?

To są tak na prawdę dwie opcję, które mnie niepokoją.

Pozostałe np.
-ilość kanałow (ONKYO 7.2) mi nie potrzebne - 5.1 w zupełności wystarczy
- Ilość audio in/audio out w DENONIE też wystarczająco.

Z racji tego, że cenowo jedynie DENON łapie się w przedziale (taka promocja) poważnie biorę go pod uwagę, w przeciwnym wypadku zdecydowałbym się na onkyo 515 lub DENON X2000. A opcja z lepszym amplitunerem + słabsze głośniki to chyba sztuka dla sztuki ;)

Kino będzie służyć: