Kupilem. Mialem swiadomosc zglaszanych problemow na internecie. Wczesniej nie mialem plazmy - nie mam porownania. Tyl za TV - sciana beton z gladzia. TV stoi na podstawce. Dzwiek wydobywa sie z "jakiegos urzadzenia" w obudowie z tylu. Na pewno nie idzie z glosnika.
Poprosilem przy zakupie aby przed wyslaniem sprawdzic poziom "buczenia" i dostarczyc "nie-buczacy".
Efekt:
Ja bym tego nie nazwal buczeniem. To jest cos na wzor brzeczacego zasilacza. Porownac to mozna do starych CRT, gdzie w wypadku pojawienia sie duzej ilosci napisow w scenie (np audiotele na TV2) pojawialo sie charakterystyczne brzeczenie.
W dzien przy otoczeniu raczej nie-cichym - trudne do wychwycenia.
W nocy, w absolutnej ciszy - slyszalne. Aby bylo nieslyszalne dzwiek w TV trzeba podniesc do ok 16-20. Jesli sie obok pusci komputer z wentylatorami dzialajacymi na poz ok 26dB. Brzeczenie sie rozmywa(slychac komputer).
W pierwszej chwili spowodowalo to dosc mocna irytacje. Glownie z tego powodu, ze dzwiek ten nie jest jednostajny. Jest on rozny w zaleznosci od sceny. Sceny ciemne brzecza slabiej a inne mocniej. Trudno powiedziec, ze to jest kwestia koloru. Bardziej bym podejrzewal, ze to jest kwestia poboru mocy (pewnie i powiazana z kolorem) i przy jej zwiekszeniu brzeczy bardziej.
Gdy jednak zatracilem sie w ogladanym programie, zupelnie o tym zapomnialem (nie na dlugo niestety).
Na chwile obecna zastanawiam sie:
1. Czy jako nowy uzytkownik plazmy po prostu slysze bardziej niz inni?
2. Czy to jednak wada TV?
3. Moja zona, ktora o problemie nie wiedziala i ktorej o moich watpliwosciach nie informuje, problemu nie zglosila. Ciekawe?
4. Akustyka pomieszczenia???
Skontaktowalem sie z serwisem Panasonica. Uznaja sprawe jako zgloszenie pogorszenia konfortu uzytkowania przez klienta i podobno badaja bezplatnie. Znaczy albo ktos przyjezdza i sprawdza albo zabieraja na serwis i tam porownuja do innych modeli. Chodzi mi po glowie mysl, czy nie pojsc ta sciezka. Poki pogoda ladna i czas w domu raczej minimalny, kilka dni bez TV nie bedzie tragedia. Z drugiej strony moze warto poczekac i producent sam zidentyfikuje problem i wyda rewizje produktu co bedzie podstawa do szybkiej wymiany?