Chińskie marki mocno rosną na światowym rynku telewizorów. Spadek koalicji koreańskiej.
Samsung dominuje światowy rynek telewizyjny przez 10 rok z rzędu.
Przez ostatnie 10 lat Samsung jest na szczycie światowego rynku telewizorów. W 2015 roku Samsung posiadała udział w rynku 21,0 proc. LG zajęła drugą i trzecią Sony. Japońskie marki nadal walczą o miejsca, a chińskie marki rosną i to wyraźnie, bo kilkadziesiąt procent rok do roku.
W ciągu ostatniej dekady marki rodem z Korei Południowej podbiły rynek telewizyjny, ale stoją one w obliczu nowych zagrożeń. W ubiegłym roku Samsung i LG posiadały łącznie 33,6-procentowy udział w rynku (jest to spadek o 10% - z 37,1 procent w 2014 roku) pod względem sprzedaży jednostkowej.
Japońskie marki nadal walczą. Obecnie tylko Sony znajduje się w szczytowej piątce.
Duży spadek notuje Panasonic. Marki Sharp, Toshiba, Hitachi, JVC i Pioneer już się nie liczą na rynku globalnym telewizorów. Połączone japońskie marki mają udział 15,3 procent (spadek z 18,8 procent w 2014 roku)w rynku telewizyjnym.
Zamiast tego, chińscy mocno atakują rynek. W ubiegłym roku chińscy producenci zanotowali łączny udział w rynku na poziomie 27,5 procent (wzrost z 21,8 procent w 2014 roku) na rynku światowym. A dopiero marki rozpoczęły atak na Europę i USA.
W 2015 roku Samsung posiadał udział w rynku 21,0 procent w kategoriach sprzedanych jednostek i jest to spadek z 22,5 w 2014 roku. LG był drugi w 2015 z udziałem 12,6 procent (spadek z 14,5 procent w 2014 roku). Sony był trzeci. IHS nie określił udział w rynku Sony, ale powiedział, że chiński Hisense i TCL posiadają po 5,6 proc udziału w rynku.
flatpanelshd
Przez ostatnie 10 lat Samsung jest na szczycie światowego rynku telewizorów. W 2015 roku Samsung posiadała udział w rynku 21,0 proc. LG zajęła drugą i trzecią Sony. Japońskie marki nadal walczą o miejsca, a chińskie marki rosną i to wyraźnie, bo kilkadziesiąt procent rok do roku.
W ciągu ostatniej dekady marki rodem z Korei Południowej podbiły rynek telewizyjny, ale stoją one w obliczu nowych zagrożeń. W ubiegłym roku Samsung i LG posiadały łącznie 33,6-procentowy udział w rynku (jest to spadek o 10% - z 37,1 procent w 2014 roku) pod względem sprzedaży jednostkowej.
Japońskie marki nadal walczą. Obecnie tylko Sony znajduje się w szczytowej piątce.
Duży spadek notuje Panasonic. Marki Sharp, Toshiba, Hitachi, JVC i Pioneer już się nie liczą na rynku globalnym telewizorów. Połączone japońskie marki mają udział 15,3 procent (spadek z 18,8 procent w 2014 roku)w rynku telewizyjnym.
Zamiast tego, chińscy mocno atakują rynek. W ubiegłym roku chińscy producenci zanotowali łączny udział w rynku na poziomie 27,5 procent (wzrost z 21,8 procent w 2014 roku) na rynku światowym. A dopiero marki rozpoczęły atak na Europę i USA.
W 2015 roku Samsung posiadał udział w rynku 21,0 procent w kategoriach sprzedanych jednostek i jest to spadek z 22,5 w 2014 roku. LG był drugi w 2015 z udziałem 12,6 procent (spadek z 14,5 procent w 2014 roku). Sony był trzeci. IHS nie określił udział w rynku Sony, ale powiedział, że chiński Hisense i TCL posiadają po 5,6 proc udziału w rynku.
flatpanelshd