Niebiesko białe logo na 9 liter. Tak, przechodzimy do otchłani Panasonica, której na imię 3D.
Ciężko stwierdzić, która z firm najbardziej naciska na wprowadzenie 3D, Panasonic jest na pewno jedną z nich.
Specyfikacja:
- Nazwa: Twin-lens Full HD 3D camcorder (robiona tylko na zamówienie)
- Sugerowana cena za body: $21,000
- Dostępna na jesień tego roku.
- Zużycie energii poniżej 19 W (body)
- Waga: Poniżej 3 kg (body)
Recording Media: SDHC/SD Memory Card
Dzięki temu produktowi nagrywanie trójwymiarowych obrazów ma być proste jak rejestrowanie 2D. Cały materiał wystarczy zrzucić do komputera ze specjalnym oprogramowaniem i przygotować do przeniesienia na zewnętrzny nośnik.
Jednym z głównych partnerów w tym projekcie jest amerykańska platforma cyfrowa Direct TV. Szumnie zapowiadana wyłączność, skończyła się na zapowiedziach. Z Direct TV współpracę rozpoczęły także LG, Sony i Samsung, a ich krokiem podążają także inni.
Dużym atutem jest możliwość pozostawienia dotychczasowego tunera satelitarnego i zaktualizowanie oprogramowania, dzięki czemu będzie można odbierać sygnał 3D.
Przymus noszenia okularów podczas seansu 3D wielu odbiera przyjemność z oglądania, dlatego producenci próbują różnych projektów.
Razem z projektem 3D, pokazywano możliwości bezprzewodowego przesyłu sygnału HD. Na razie w fazach projektowania.
Wracając do nadawania 3D, wg nas system pozostawia jeszcze więcej do życzenia niż 3D z płyty BD.
Niestety większość zwiedzających pochwalało efekciarstwo nad jakość.
Na obecnym etapie jakości TV 3D, ja jestem na NIE.
Zdecydowanie ciekawszym projektem jest implementacja videokonferencji do TV.
Podobnie jak konkurencja, Panasonic podjął współpracę ze Skypem. Nie udało nam się dowiedzieć kiedy w Europie będziemy mogli skorzystać z tego systemu, na miejscu natomiast skorzystaliśmy z innego nowego systemu tego producenta.
Videokonferencja w jakości HD.
Za pomocą specjalnej kamery.
I specjalnego boksa oraz łącza internetowego o synchronicznej prędkości 3 mega...
Możemy połączyć się z dowolnym miejscem na ziemi posiadającym po drugiej stronie taki sam zestaw i rozmawiać w HD.
Zobaczmy linię VIERA:
Po obejrzeniu nowej linii produktów, czas na sprawdzenie jakie oznaczenia będą nosić:
Plazmy:
V25 i V20, Full HD 3D HDTV, z podłączeniem do internetu oraz możliwością podłączenia klawiatury.
G25 Plazma 1080p z podłączeniem do internetu oraz możliwością podłączenia klawiatury.
G20 Series 1080p Plasma HDTV
S2 Series 1080p Plasma HDTV
U2 Series 1080p Plasma HDTV
C2 Series 720p Plasma HDTV
S24 Series 1080p Plasma HDTV
X24 Series 720p Plasma HDTV
LCD:
D2 Series 1080p LED IPS
U25 Series 1080p LCD HDTV
U22 Series 1080p LCD HDTV
X2 Series 720p LCD HDTV
C22 Series 720p LCD HDTV
D24 Series 1080p LED HDTV
S24 Series 1080p LCD HDTV
X24 Series 720p LCD HDTV
A tak prezentują się plazmy w trochę lepszych warunkach.
Niestety podobnie jak w przypadku LG, wyjścia video zostały umieszczone w niezbyt przemyślany sposób dla osób, które będą chciały powiesić odbiornik.
Najciekawszym a zarazem najmocniejszym modelem odtwarzacza Bluray będzie model DMP-BDT350.
Będzie to jedyny w lini Panasonica odtwarzacz 3D.
Linię uzupełnią modele: DMP-BD45, DMP-BD65 i DMP-BD85. Jednym z największych atutów będzie szybkie ładowanie.
Nowa linia kin domowych będzie dzielona na te z odtwarzaczami DVD i te z obsługą HD i czytnikami Bluray.
Wisienką na torcie ma być przenośny odtwarzacz Bluray. Jednak oglądanie na tak małym ekranie HD jest jak tankowanie paliwa rakietowego do fiata 126p.
Poszerzanie oferty produktów HD ma objąć serię tunerów. Jednak jeszcze nie w tym roku.
Już w niedługiej przyszłości Panasonic planuje wypuścić kartę pamięci o pojemności... 1 TB (Terabajta)
Niektóre z nowych kamer otrzymają szerokokątny obiektyw, dzięki czemu łatwiej będzie nagrać materiał w małym pomieszczeniu.
Największa plazma na świecie 150" urosła o 2" i otrzymała możliwość odtwarzania trzech wymiarów. Niestety warunki w tej części hali nie pozwalały na wstępne ocenienie jakości pokazywanych produktów. Na pewno nowe serie będą dogłębnie testowane i sprawdzane zarówno przez dziennikarzy jak i konsumentów przed zakupem.