Anduraki co do tego czy piszesz konkretnie czy nie, to przeczytaj jeszcze raz swój post.W Polsce jest to tak 2 lata gwarancji - odpowiedzialność ponosi sklep. Kolejne lata producent.
Gdy sklep przestaje istnieć - odpowiedzialność spada na Hurtownika który dystrybuował sprzedany produkt do sklepu.
Co do sporu - UOKiK służy pomocą i radą. Są sądy konsumenckie i są różne inne sposoby - mediacje itp. I to jest za darmo.
Swoją drogą nie dziwię się czemu powstają takie tematy i filmiki jak ten:
Nowy jebany bzdet od SONY - YouTube
Czyli jak sam widzisz w znakomitej większości przypadków, Twoje kategoryczne stwierdzenie jest nieprawdziwe. Więc wprowadzasz innych w błąd i zamiast od razu za to przeprosić i sprostować, ty brniesz dalej i niepotrzebnie sie kłócimy.faktycznie tak napisałem jakby na wszystko było 2 lata - to miał być przykład tylko - co nie znaczy że tak zawsze jest.
O i to jest cenna informacja.A może warto kupować TV do którego części zamienne będą dostępne przez 7 lat od końca produkcji modelu - czyli posiadający znak ecolabel?
http://www.sharp.pl/cps/rde/xbcr/do...LE730E-731E-732E-46LE730E-731E-732E_OM_PL.pdf
To już wiemy co gwarantuje Sharp. Ale czy o Sharpie to w tym watku?
No to mamy kolejny, piękny przykład wprowadzania w błąd klientów. Świadomego.Wykaz TV Sony ze znakiem Ecolabel (stan 2009 r.): 32E5500/5510/5520 series, 40E5500/5510/5520 series, 37P5500 series, 40P5500 series, 37S5500 series,
40S5500 series, 32V5500/5610 series, 37V5500/5610 series, 40V5500/5610 series, 46V5500/5610 series,
52V5500/5610 series, 32W5500/5710/5720/5730/5740 series, 37W5500/5710/5720/5730/5740 series,
40W5500/5710/5720/5730/5740 series, 46W5500/5710/5720/5730/5740 series, 40WE5 series,
46WE5 series, 52W5500 series, 32S5600/P5600/P3600 series, 37S5600/P5600 series, 40S5600/ P5600/
P3600 series, 40Z5500/5710 series, 46Z5500 series, 52Z5500 series
Przepisy:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:027:0001:0019:PL:PDF
Zalety: ekologia, dostępność części zamiennych przez gwarantowany okres.
Przykład tyczący Sharpa - strona 45
http://www.sharp.pl/cps/rde/xbcr/do...LE730E-731E-732E-46LE730E-731E-732E_OM_PL.pdf
Cytat:
" Telewizor spełnia wymagania chemiczne dla przyznania unijnego symbolu Eco-label.• W krajach członkowskich Unii gwarantowana jest przynajmniej dwuletnia funkcjonalność.
• Po zakończeniu produkcji, części zamienne dla tego modelu będą dostępne przez:
siedem lat w przypadku części elektrycznych
pięć lat w przypadku części mechanicznych
cztery lata w przypadku części dekoracyjnych".
Przepisy:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:082:0003:0008:PL:PDF
Zatem zalety telewizora z Ecolabel są widoczne. Np. matryca musi być dostępna przez 7 lat od zakończenia produkcji modelu.
No to mamy kolejny, piękny przykład wprowadzania w błąd klientów. Świadomego.
Bo mój 52Z5500 widnieje na tej liście a po 1.5 roku od zakupu już nie było do niego części zamiennych. Więc znaczek ecolabel w przypadku Sony to łamanie przepisów.
astwWydaje mi się, że w razie odmowy naprawy należy skierować skargę do polskiego punktu ECOLABEL. Wyraźnie przewidują to przepisy regulujące postępowanie ze skargą. Sądzę, że reakcja będzie pozytywna. Proszę napisać - zobaczymy jaka będzie odpowiedź.
Kontakty i linki
Ministerstwo Środowiska
astw
Dzięki to cenna informacja. Ale ja już dwa lata mam inny TV. Natomiast na pewno warto ich poinformować. Nawet mam jeszcze pisma od Sony odmawiające naprawy z powodu braku części.
Może warto żeby ich trochę zdyscyplinowali.
Z tym zapachem to lekka przesada. W sklepie gdzie pracuje kilkadziesiąt nowych TV to faktycznie nie jest może przyjemnie. Ale w domu po powieszeniu jednego tragedii nie ma. Na pewno nie jest to jeden z większych problemów przy zakupie.Powiem tak,
skoro dokumentacja została zachowana - ja bym napisał i zapytał, co zrobić w przypadku odmowy naprawy. Pozwoliłoby mi to ocenić, czy znak ecolabel ma być decydujący przy najbliższym zakupie.
Zwróć proszę uwagę, że w 2013 r. niewiele jest modeli TV (różnych producentów) z ecolabel. Za duże koszty i wymogi. A wizyta w dużym sklepie z RTV i powąchanie pracujących telewizorów z odległości 50 cm nie są niczym przyjemnym (wielu modeli nie da się z tej przyczyny użytkować). Przed kilkoma laty takich problemów nie było. Sądzę, że dziś zapach jest jednym z większych problemów przy zakupie![]()
Z tym zapachem to lekka przesada. W sklepie gdzie pracuje kilkadziesiąt nowych TV to faktycznie nie jest może przyjemnie. Ale w domu po powieszeniu jednego tragedii nie ma. Na pewno nie jest to jeden z większych problemów przy zakupie.
Z tym powiadomieniem agentury ecolabel to się zastanowię. Faktycznie ma to sens.
No to ja jeszcze na takiego skunksa nie trafiłem na szczęścieNiestety, zapach to już jest problem. Kiedyś nie był. Sam to ustaliłem, gdy po 2 godzinach od nieruchomienia całe mieszkanie pełne było okropnego chemicznego zapachu (to nie był telewizor Sony, a innej marki). I tak przez kilka dni - aż do zwrotu TV.
Dziś to poważny problem, czasem tyczy poszczególnego egzemplarza, czasem serii. Tu informacje od konsumentów z RFN.
Sony Sony Bravia Fernseher Typ KDL-40 NX 715 Fernseher stink • Elektronik Reparatur Forum
Neuer Samsung UE46F6640 mit Geruchsentwicklung - DIGITAL FERNSEHEN - Forum
Problem tyczy także notebooków:
T5xx Neues T530 stinkt
Dlatego zakup sprzętu z ecolabel to dobry wybór. A modeli z tym znakiem jest z roku na rok mniej.