Bravia - miesiąc po gwarancji- do kosza!

astw

New member
ee tam przesadzacie z tymi zapachami - to jest zapach nowości - potrzymaj go miesiąc lub dłużej a zapomnisz o tym zapachu bo wywietrzeje - ja teraz w domu mam nowy TLC i zapach jest taki jakbym czuł nowy dopiero co rozpakowany telefon. Mam go tydzień i dalej go czuć, ale z czasem to ustąpi, bo zawsze tak jest.


Ten post tylko potwierdza istnienie problemu. "Mam go tydzień i dalej go czuć" - różna jest wrażliwość na zapachy, ale z kilkudziesięciu sprzętów RTV, z którymi miałem do czynienia dopiero w 2013 r. spotykam takie, które po 1-2 godzinach pracy nie są zapachowo neutralne. Chyba nie o to chodzi, aby telewizor przez tydzień wydzielał nieprzyjemny zapach ....
W przypadku tej marki klienci także wskazują na problem zapachu (drugi opis):
http://www.amazon.de/product-review...?ie=UTF8&filterBy=addTwoStar&showViewpoints=0
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
To moze to tak jak swego czasu był problem z tzw. "trzeszczącą" obudową podczs włączania i nagrzewania się tv, do 30 minut w Sony NX700. Po przeczytaniu wielu info na ten temat, swiadomy ryzyka kupiłem. Ludzie pisali, ze wymieniają telewizory z ww powodu, po kilka razy, czasem uznawano reklamacje, czasem nie, itp. Pisali, ze nie mozna spac w nocy, ogladac i inne masakry, bo tak bardzo strzela.
ALbo mam szczęscie, ale moja obudowa - owszem - nieco trzeszczała, ale jest to cichutkie i ledwo zauwazalne. Inaczej, nie reklamowalbym z tego powodu tv i gdybym nie poczytal o tym wczesniej, w ogole bym tego nie uslyszał.
 

MarcusGawin

New member
Witam, mam nastepujace pytanie:
otoz moj prawie 5-cio letni tv (kdl-46w4210) dostal na ekranie cieniutki czerwony pasek od dolu do gory ekranu (dokladnie pod literka V w napisie BRAVIA), pasek znika po ok.15 minutach od wlaczenia tv. W swojej historii mial juz raz wymiane matrycy ( podobne objawy) , gwarancja 5-cio letnia konczy sie w wrzesniu tego roku. Jaki model jest nastepca w/w telewizora w razie braku mozliwosci naprawy i ewentualnej propozycji wymiany na nowy tv.
Dodam ze kolory ma piekne, matryca 10bit, tylko ten "cholerny" pasek:D
pozdrawiam
 
D

Deleted member 121090

Guest
No tak jak piszesz. Matryca.
Nie ma znaczenia jaki my uważamy, ze jest równorzedny. Znaczenie ma tylko to co uzna za stosowne Sony Europe. I tak nie masz się jak odwołać od ich decyzji.
Sprawdź czy w gwaranacji masz jeszcze zapis o równorzędnej wartości, czy tylko model o podobnych parametrach technicznych.
Ile za niego płaciłeś?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

MarcusGawin

New member
Dzieki za szybka odpowiedz , tv kosztowal 3899 w 2009roku. Taka jest tresc gwarancji "Sony Poland bêdzie dok³adaæ wszelkich starañ celem dokonania naprawy Produktu
w mo¿liwie najkrótszym terminie. W niektórych przypadkach, gdy Sony Poland uzna,
i¿ naprawa Produktu nie jest mo¿liwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia
jej dokonywania, mo¿e on zostaæ wymieniony na taki sam model lub inny o równorzêdnej
wartooeci i zbli¿onych parametrach technicznych. Pierwotny Produkt przejdzie
wówczas na w³asnooeæ Sony Poland. W przypadku wymiany klient otrzyma
odpowiednio zmienion¹ Kartê Gwarancji Extra na pozosta³y okres wa¿nooeci."
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
No to masz szczęście, że zapis o równorzędnej wartości jeszcze masz. Zwróć uwagę, że w gwarancji jest ,,i''. Czyli muszą być spełnione oba warunki. Równorzędna wartość i zbliżone parametry techniczne. I tego się trzymaj. Na Allegro 3900zł kosztuje 50W829. To bardzo udany model.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie mam pojęcia. Tu nie chodzi o to co Ci się marzy, tylko o to co masz zapisane w umowie gwarancyjnej. I to ma być dotrzymane.
Stukaj do Sony to sie dowiesz co oni maja do zaoferowania. Już raz Ci go naprawili, może mają jakąś matrycę na stanie?
 

MarcusGawin

New member
Troche mnie ta resztkowa gwarancja przeraza. Hipotetycznie nowy telewizor zostanie z 2-3 miesieczna gwarancja, jak dla mnie nie do zaakceptowania, pewnie go sprzedam w pudelku i kupie normalnie z 2 letnia gwarancja.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Chyba nie do końca. Zapytaj kolegę krempla. Jemu niedawno wymieniali zepsuty X4500. Też mu padł pod koniec pięcioletniej gwarancji. W jego przypadku Sony złamało warunki gwarancji, bo nie dostał TV o równorzędnej wartości, tylko sporo tańszy. Kupował X4500 za 12900zł jak dobrze pamiętam a dali mu TV za ponad 7tzł. Ale dostał chyba normalną dwuletnią gwarancję. I dobrze, bo ma już trzeci egzemplarz. Poprzednie dwa już się zepsuły:)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dzieki za szybka odpowiedz , tv kosztowal 3899 w 2009roku. Taka jest tresc gwarancji "Sony Poland bêdzie dok³adaæ wszelkich starañ celem dokonania naprawy Produktu
w mo¿liwie najkrótszym terminie. W niektórych przypadkach, gdy Sony Poland uzna,
i¿ naprawa Produktu nie jest mo¿liwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia
jej dokonywania, mo¿e on zostaæ wymieniony na taki sam model lub inny o równorzêdnej
wartooeci i zbli¿onych parametrach technicznych. Pierwotny Produkt przejdzie
wówczas na w³asnooeæ Sony Poland. W przypadku wymiany klient otrzyma
odpowiednio zmienion¹ Kartê Gwarancji Extra na pozosta³y okres wa¿nooeci."

To masz szczescie tak jak napisal HQ i nie moga Ci dac tv tanszego niz te Twoje 4 tys o porownywalnych parametrach. Natomiast co do dlugosci gwarancji to obawiam sie ze bedzie ona do tych rownych 5 lat ale to trzeba byloby sprawdzic... ale cos mi sie kolacze ze daja od momentu awarii (wymiany) do czasu kiedy nie minie wlasnie rowne 5 lat...bo to jest tak jakby byla kontynuacja poprzedniego tv z gwarancja tamtego odbiornika. Chyba ze gdzies jest jakis zapis w tej kwestii - to co innego. A na logike to jest kontynuacja, dlatego jesli np popsuje sie tv po drugim roku to nie dostaje sie nowej gwarancji ( tak jak to moj kumpel mial, tylko gwarancje mial te sama co dostal za pierwszym razem z odpowiednim wpisem i na nowy odbiornik mial 3 lata gwarancji ) Jego zalatwili ekspresowo jakies 2 tygodnie to trwalo :) i nowy tv mu przywiezli do domu. Oczywiscie te dwa tygodnie to od momentu zgloszenia awarii. Ale jak jest teraz odnosnie tej kwestii to diabli wiedza...
Koniecznie napisz co Ci zaproponowali..
 
D

Deleted member 121090

Guest
i nie moga Ci dac tv tanszego niz te Twoje 4 tys
To akurat nieprawda. Na niejednym przykładzie na tym forum się przekonaliśmy, że dają dużo tańsze TV.
Jest to niezgodne z gwarancją, ale mają to gdzieś, i dają duużo tańsze. Bo wiedzą, że klient nie ma gdzie dochodzić swoich praw.Są ponad naszym wymiarem sprawiedliwości i z tego skutecznie korzystają.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
O jaka zmiana poglądów.
Mogę wiedzieć czym jest podyktowana?

Niczym, zawsze uwazalem ze jesli byl taki zapis to oni to musza spelnic, inne natomiast mialem zdanie jesli chodzi o parametry techniczne bo to jest bardzo dyskusyjna sprawa o czym pisalem juz i nie bede sie powtarzal. Nie precyzyjnie napisalem w tamtym poscie - powinienem napisac ze Kolega powinien dostac, a nie ze nie moze dostac bo faktycznie byl przypadek ze dali tanszy tv i jak na razie to jedyny przyklad na forum, plus tego co prawnik naciagnal na sad.....
Ale moze powtorze nawet jesli w tamtym wypaadku Kolega mial topowy tv sprzed kilku lat to wg mnie Sony powinno sie zachowac jak juz nie chcieli dac tv 4k bo to inna technologia itp .... to powinni dac mozliwosc doplaty do takiego tv zeby Kolega mogl miec wybor i od niego powinno zalezec czy woli tanszy tv, czy woli sobie doplacic do 4k. I tu nie zachowali sie tak jak powinni i nie ma dyskusji..
Ale tak jak pisalem byly przyklady gdzie ludzie byli zdowoleni i tak jak np moj kumpel o ktorym pisalem wyzej dostal tv nawet lepszy jak mial. Wiec zdarza sie roznie, ale ciekawy jestem jak tutaj rozwiaza sprawe ( bo tutaj brakuje bardzo malo czasu do tych 5-ciu lat ), choc w tym perzypadku to jest tanszy tv co nie oznacza ze nie powinni sie zachowac tak jak jest to zapisane w gwarancji.. Osobsicie mnie interesuje bardziej jak zachowaja sie do tych osob co kupuja drozsze tv, ale generalnie patrzac nie ma to znaczenia zadnego czy tani czy drozszy tv powinni zachowywac sie tak jak jest zapis w gwarancji lub isc na reke klientowi dajac mu jakis wybor.. A najlepiej ( jakby cos kiedys...)- oczywiscie dla mnie byloby jakby oddali 100% kasy :) ( tak jak uczyniono to z Twoja osoba) i w takim wypadku niech lamia gwarancje, jeszcze dobra wodke postawilbym :)...
 
Ostatnia edycja:

MarcusGawin

New member
Czytalem post kolegi Krempla i odpisal mi tez na PW ze jednak gwarancja jest 2 letnia ,uffff
Chyba tak jest logicznie pomyslane ze Sony odpowiada za swoje produkty na gwarancji bo przeciez nie moze byc tak ze hipotetycznie dostaje nowy tv z 2-3 miesieczna gwarancja.
Jedyna obawa to jaki model zaproponuja , moj ma pelne podswietlenie matrycy(swietlowki cclf), kolory 10 bit ( przepiekne na dobrym sygnale) i raczej wolalbym wiekszy tv niz 3D i inne bajery ktore mam np.
w laptopie. Kolega Krempel sugeruje ze odpowiednikiem bedzie 46W905
Pozyjemy, zobaczymy.
pozdr
 
Do góry