benq w500 epson tw420 tw600(uzywany)

mexik

New member
Kupilem ostatnio optoma HD65 ale niestety dokuczal mi efekt teczy i go oddalem. Raz bardziej w niektórych filmach go widzialem raz mniej . Najgorzej bylo jak obejrzalem pila 5 wtedy co chwila rzucam mi sie w oczy. Teraz juz rogladam sie za lcd-kami wiec powiedzcie mi ktory byscie wybrali i dlaczego glownie skupial bym sie na benq w500 i tw 420 nowe lub tw 600 uzywanym. Tw 680 w ostatecznosci ale jest za drogi wiec jak duzej roznicy nie ma to wolal by go onimac.
Dziekuje za wszystkie rady
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
TW 680
W500
420 to bardziej do gier i TV, niż do kina.
TW 600 to dwie generacje wstecz w stosunku do 680. Jeśli rozważasz używany, to już lepiej poszukać TW 680 (700) lub Sanyo Z5.
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
TW420 odradzam. To taka hybryda - coś pomiędzy projektorem do kina i projektorem prezentacyjnym. Nie będziesz zadowolony. Jeśli już musi być 720p to nie lepiej poszukać używanych PT-AX100/200 lub TW680/700?
 

mexik

New member
od panasonicow odszedlem ze wzgledu na opinie odnosnie koloru czarnego czyli jego niska jakosc. Wiec poszukam sobie tw 680 uzywanego lub benq w500 ale przerazaja mnie opinie o jego halasliwosci czy naprawde z nim jest taj zle. ps a moze tw 520 jest tanszy od tw680 a czy roznice nowiciusz jak ja zauwazy w obrazie??
 

dusi

New member
mexik napisał:
od panasonicow odszedlem ze wzgledu na opinie odnosnie koloru czarnego czyli jego niska jakosc. Wiec poszukam sobie tw 680 uzywanego lub benq w500 ale przerazaja mnie opinie o jego halasliwosci czy naprawde z nim jest taj zle. ps a moze tw 520 jest tanszy od tw680 a czy roznice nowiciusz jak ja zauwazy w obrazie??


mam panasa ax 200e, widziałem w akcji benq w500 i nie sądze że panas ma gorszą czerń od benq. sugeruje zatem....pomyśl o tw680...podobno świetny.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
No właśnie, skąd te opinie o kiepskiej czerni w Panasie? :???:
Co do używanych, bezpieczniej chyba AX200, zdaje się że nie były tak zawodne jak AX100?
Nowicjusz zapewne zauważy różnicę w obrazie przy bezpośrednim porównaniu, inaczej może być jeśli np kupisz 420 i będziesz tylko z niego oglądał filmy. No i jeszcze kwestia, na ile ta różnica będzie Ci przeszkadzała? Tylko Ty znasz odpowiedź... ;)

Na pewno obraz z 680 jest znacznie lepszy niż z 420.
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
Dołączam się do zdziwionych ;) Jeśli zależy Ci na dobrych czerniach to znaczy, że celujesz cenowo w złą niszę projektorów generalnie. Musisz przygotować co najmniej 3 x więcej gotówki. Druga sprawa, zarówno AX200 jak i AX100 to projektory wyższej klasy od W500.
 

matkol

New member
Mam AX200 i wiem jedno, projektor bardzo dobrze sie dostosowuje do panujacych warunkow, w slabym zaciemnieniu daje bardzo dobrej jakosci obraz, przy pelnym zaciemnieniu i dobrym ustawieniu jest bardzo dobrej jakosci czern.
Piszac o czerni powinnismy jeszcze pisac o bardziej istotnej rzeczy czyli odcieniach szarosci, nie sztuka miec polowe czarnego ekranu i nie widziec szczegolow i gdzie wszystko zlewa sie w jeden odcien szarosci lub jest poporstu wielka czarna plama.

Juz po zakupie AX200 mialem okazje zobaczyc epsona 700, benq w500 i optome 700x, zdecydowanie optoma wygrywa "walke" z czernia, benq nie ma czerni, to jest gleboki szary :)
Optoma to dlp i nie kupilem bo przetestowalem na sobie ten slynny "efekt teczy", ktory widze i zle wplywa na mnie, dodatkow benq i optoma wydaja dzwieki podobne do suszarki.
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
matkol: śmiem stwierdzić, że AX200 to także głęboki szary i to nawet nie aż tak głęboki :) Problem w tym, że W500 gubi w ciemnych scenach detale, a to jest dla mnie niewybaczalne.
 

air_jordan_show

New member
Tidus1024 napisał:
Problem w tym, że W500 gubi w ciemnych scenach detale, a to jest dla mnie niewybaczalne.

bzdura nie zgodzę się z tym
widać ze nie lubic firmy Benq i dlatego wypisujesz te bzdury
miałes odpalone w jednym czasie 2 projektory ogladając ten sam film i widziałes ze akurat benek zgubił te detale w czerni ?
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
Nie trzeba włączać 2 projektorów, żeby widzieć pogubione detale. Tak się dziwnie składa, że nie jestem w żaden sposób uprzedzony do Benq - uważam, że ich model PE8720 to jeden z najlepszych projektorów 720p. Podobnie jak uważam, że W5000 i W20000 to świetne, godne polecenia projektory 1080p. Firma ma ogromne doświadczenie w tworzeniu bardzo dobrych projektorów DLP, ale niewielkie w LCD. Miażdżenie czerni przez W500 to nie jest niestety tylko moja opinia, a popularność tego projektora jest dla mnie całkowicie nieuzasadniona.
 

maracz

New member
Wygląda na to że ten Benek to jakaś mocno niedoceniana maszynka jest, skoro w czerniach wszystkie szczegóły wyświetla.

No chyba że jednak nie wyświetla?
 

air_jordan_show

New member
Tidus1024 napisał:
Druga sprawa, zarówno AX200 jak i AX100 to projektory wyższej klasy od W500.
kolejna bzdura
projektory te sa w podobnym przedziale cenowym więc nie może być miedzy nimi różnić aż o 1 klase
ale wiadomo każdy chwali swoje i tak to wyglada

maracz
nie wiem wyświetla czy nie wyświetla, nie jestem zawodowym porównywaczem projektorów bo do tego trzeba mieć warunki no i same projektory
wiem jedno, takie cos można stwierdzić mając odpalone 2 maszyny w 1 czasie na tych samych filmach
inna sprawa to ustawienia samego projektora
ja tak samo mogę napisać ze Panasonic AX200 to syf do W500 ale czy bedzie to prawda ? nie bedzie poniewaz nie porównywłem ich ze soba w 1 czasie
tyle
 
Ostatnia edycja:

dread

New member
Bez reklam
To nie jest żadna bzdura tylko sprawa wytykana w500 w zagranicznych recenzjach (np. na projectorreviews.com czy projectorcentral.com).

Głównie rozchodzi się o opcję Black Level, która standardowo jest ustawiona na 7.5 IRE w tym projektorze (nie wiem, może w Polsce jest inaczej?).
Można ją ustawić na 0 IRE i odzyskać sporą część utraconych detali w ciemnych scenach, ale wtedy czerń dostaje ostro po dupie.

Cytaty:

[FONT=Arial,Helvetica]On/Off contrast is rated at 5000:1. Out of the box, contrast was decidedly mediocre - blacks were quite deep, but shadow detail was often lackluster. The W500 has a "Black Level" adjustment in the menu system; this comes set at 7.5IRE by default. This setting caused a drastic loss of shadow detail in some footage. By changing this setting to 0 IRE and lowering Brightness a few notches, you can regain some of that lost shadow detail without sacrificing too much in terms of black level.


i drugi

[/FONT]The W500 projector is capable of nice dark blacks, the problem is that there is little shadow detail in the sample I received. The dark detail is all crushed, basically gone. I used the default 7.5 IRE setting, which should be correct. Switching to 0.0 IRE, produced more shadow detail, but sinficantly raised black levels up to dark grays that just weren't dark enough.
 

air_jordan_show

New member
jak przełączam poziom IR z 0 na 7.5 obraz ciemnieje (jest więcej czarnego) nie widzę żadnej straty detali anie nosze okularów ani szkieł (wzrok mam dobry)
ale może i tak jest, dobrze ze mnie ten problem nie dotyczy
ciekawe jak czy inni posiadacze widzą to o czym ty piszesz bo jezeli też nie tzn. ze coś tu jest nie tak
 
Ostatnia edycja:

dread

New member
Bez reklam
Porównaj sobie na ciemnej scenie ze sporą ilością szczegółów - na pewno zauważysz różnicę.
To standardowo Black Level w W500 na jakim jest poziomie w Polsce ?
0 czy 7.5 ?
 
Do góry