„Avatar” i „Titanic” zostaną zremasterowane w trybie High Frame Rate z TrueCut Motion.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
„Avatar” i „Titanic” zostaną zremasterowane w trybie High Frame Rate z TrueCut Motion.

avatarhfr_small.jpg


Wkrótce będziesz mógł oglądać Avatar i Titanic na dużym ekranie w wysokiej szybkości klatek (HFR) przy użyciu specjalnej techniki zwanej TrueCut Motion, aby zachować kinowy wygląd.

Firma produkcyjna Jamesa Camerona Lightsstorm Entertainment współpracuje z platformą TrueCut Motion firmy Pixelworks, aby zremasterować „wiele tytułów filmowych”, w tym dwie klasyki w rozdzielczości 4K, HDR (High Dynamic Range) i HFR (High Frame Rate). - „Przenosimy AVATAR i TITANIC z powrotem na duży ekran, wyglądając lepiej pod każdym względem” – powiedział James Cameron. „Będziemy prezentować oba filmy w 4K z grafiką o wysokim zakresie dynamiki i pracujemy z platformą Pixelworks TrueCut Motion, aby zremasterować filmy z dużą liczbą klatek na sekundę, zachowując jednocześnie kinowy wygląd oryginału”. Szczegóły techniczne nie zostały ujawnione, więc nie jest jasne, czy Cameron ma na myśli 48 kl./s, 60 kl./s, czy nawet wyższą liczbę klatek na sekundę, taką jak 120 kl./s.

HDR potrzebuje HFR

Czemu? Wyższe poziomy jasności HDR sprawiają, że drżenie nieodłącznie związane z treścią jest bardziej widoczne dla widza. W połączeniu z dużą prędkością panoramowania, drżenie może stać się zbyt powszechne i rozpraszać.



Równoważność Juddera a luminancja dla różnych prędkości obrotu kamery

Ultraszybkie wyświetlacze, takie jak OLED, mogą jeszcze go pogorszyć, tworząc rodzaj efektu stroboskopowego, jak omówiono w szczegółowych recenzjach telewizorów FlatpanelsHD. Platforma TrueCut Motion firmy Pixelworks ma na celu rozwiązanie tego problemu, umożliwiając filmowcom pracującym z treściami o szybkości przekraczającej 24 kl./s dostosowywanie drgań, rozmycia ruchu i pojawiania się liczby klatek na sekundę podczas postprodukcji, aby zachować kinowy wygląd i uniknąć efekt telenoweli.
Technologia TrueCut Motion zapewnia filmowcom wizualną paletę kinowego wyglądu ruchu, która wykracza poza wszystko, co wcześniej było możliwe. Podczas gdy w przypadku filmów zaobserwowano ogromną poprawę jakości obrazu, dzięki wyższej rozdzielczości, większemu zakresowi dynamiki i większej liczbie kolorów, wygląd ruchu pozostaje niezmieniony od prawie stu lat. Technologia TrueCut Motion umożliwia filmowcom wybieranie ruchu z dowolną szybkością klatek źródłowych, ujęcie po ujęciu, w postprodukcji. Platforma TrueCut Motion zapewnia następnie, że te kreatywne wybory są konsekwentnie wyświetlane na każdym ekranie, czy to w kinie, czy w domu.​
[youtube]LKNh7YFv3SQ[/youtube]

Avatar 2 w HFR?

James Cameron nie skomentował swojego podejścia do nadchodzących filmów Avatar , ale możliwe, że oba remastery są częścią większego projektu. Pixelworks uważa, że ​​po obejrzeniu zremasterowanych wersji więcej filmowców będzie chciało skorzystać z jej technologii HFR. - „Lightstorm po raz kolejny poszerza granice doświadczenia kinowego i cieszymy się, że możemy być tego częścią”, powiedział Richard Miller, dyrektor generalny TrueCut w Pixelworks. „Wierzymy, że po wypróbowaniu tych zremasterowanych wersji AVATAR i TITANIC, coraz więcej filmowców będzie podekscytowanych możliwością skorzystania z funkcji motion grading z technologią TrueCut Motion”.
 
Do góry