aktywacja n - problem?

marcino86

New member
Ja mam inny problem:

Mam swoją antenę (funkiel nówka + podwójny konwerter) + nbox hdtv + wszystkie pakiety za 38zł.

Zamawiałem telefonicznie, żeby miec umowę na 12 miesięcy. Problem jest taki że po załączeniu pojawiają mi się ustawienia anteny daje OK i pozniej OK i po "pobieraniu listy kanałów" wraca do "ustawień anteny"

Siła 99%, jakość 48-52%, BER 3.7E-2

Ustawieniach anteny mam do wyboru: Bez DiSEqC, DiSEqC i Tone Burst, na żadnym mi to nie działa,

Dzwoniłem do konsultanta i robiłem co kazał, wyłączałem dekoder z kontaktu, robiłem twardy reset (Menu + Res + ->) i nic.

Informacje o systemie:
Wersja sprzętu ITI-5800S
Wersja oprogramowania MHP v2379_9
Wersja aplikacji 5.2.6.2

Loader:
Oprogramowanie 4.a1a 2

Konsultant powiedzial ze prawdopodobnie wersja softu jest stara ale nie umiał mi jej zaktualizować, powiedział też żebym udał się do autoryzowanego punktu celem sprawdzenia dekodera :(

macie jakieś pomysły ??
 

darekk75

New member
Ja zamawiałem telefonicznie 31.10 i dziś dotarl wreszcie kurier. Zadzwoniłem żeby aktywować i na razie nic, podobno do 24 godz. ma być aktywny:) . Oby tak było.
 

cgc

New member
marcino86 napisał:
Ja mam inny problem:

Mam swoją antenę (funkiel nówka + podwójny konwerter) + nbox hdtv + wszystkie pakiety za 38zł.

Zamawiałem telefonicznie, żeby miec umowę na 12 miesięcy. Problem jest taki że po załączeniu pojawiają mi się ustawienia anteny daje OK i pozniej OK i po "pobieraniu listy kanałów" wraca do "ustawień anteny"

Siła 99%, jakość 48-52%, BER 3.7E-2
Wydaje mi się że jakość powinna być na trochę lepszym poziomie, min. 60% a BER mniejszy, coś koło 5-6E-3, siła sygnału nie ma większego znaczenia, przy jakości ok. 50% na aktywnym dekoderze programy jakoś tam z mniejszymi lub większymi zakłóceniami mogą chodzić ale aktywacja i wczytanie kanałów może nie wystartować. Spróbuj poprawić ustawienie anteny, antena satelitarna jest bardzo kierunkowa i tutaj znaczenie mają minimalne odchyłki, sprawdź też ewentualnie ustawienie samego konwertera (skręcenie). Jak teraz masz taki poziom to przy pierwszych opadach śniegu niczego nie pooglądasz.
Jaką masz antenę, jak wcisnęli ci 60cm to masz pecha ale na większości obszaru Polski nie będzie to dobrze działać, jak masz ok. 90cm to przy dobrej pogodzie (bez gęstych chmur) powinienieś mieć jakość sygnału min. 75-80% zależnie od jakości anteny i konwertera (u siebie na 10 letniej 90cm mam jakość od 90 do 100% zależnie od pogody), jak jest gorzej to popraw ustawienie, ewentualnie sprawdź końcówki.
 
Ostatnia edycja:

marcino86

New member
Antene mam ok 75-80cm,

Tak jak radziłeś - poruszałem trochę anteną i jakość się zwiększyła, czasami udało mi sie złapać nawet 95% :)))) ale jak przykręciłem to mam 76% :) narazie starczy, czas aktywować dekoder, pozniej sie bede bawił :)

Co to jest ten BER ??
czasami mam 1.5E2, czasem 9.2E4 a nawet 6.1E5 ??

dzięki pozdro
 

yogibabo

New member
Ja wczoraj także uporałem się z problemem. W germanosie udało sie anulować poprzednią umowę, podpisałem drugą w promocji prezenty i wyszedłem z dekoderem pod pachą. Po niecałych 30 minutach od podłączenia dekodera juz oglądałem nkę.:)
 

sonsiad

New member
może trochę z innej beczki ,ale nie chcę tworzyć nowego wątku, mam takie pytanie:
-czy umowę zawartą u dilera n'ki na 24 miesiące można rozwiązać w ciągu 10 dni bez podania przyczyny? n-rekordr nieaktywowany - po prostu rozmyśliłem się ...
bo jakoś przeglądam umowę i nie trafiłem na taki zapis.
z góry dziękuję za odpowiedź!
 
P

PetR

Guest
Witam,
na aktywację n-recordera czekałem 20 godz., tak jak kolega wyżej napisał.
I jeszcze drobna uwaga dla osób mających podłączony n-recorder jadnym kablem - tak jak w moim przypadku. Podczas podłączania dekodera miałem problem z pobraniem nowego softu. Spróbowałem podłączyć po prostu kabel na drugie wejście antenowe i tu zaskoczenie! Po podłączeniu zasilania - od razu wykrył i zainstalował nowy soft. Może to przypadek, a może komuś to pomoże.
Oczywiście na aktywację czekałem już z przełączonym kablem na pierwsze wejście, a drugie zablokowałem.
 

misiekz

New member
Po interwencji dealera w końcu aktywowali mi dekoder trwało to 11 dni, jak się okazało ludzie w BOK kłamią bo nie wiedzą co mówić i każdy gada co innego. Przy okazji wysypał im się system i stąd to całe zamieszanie tyle, że co mnie to obchodzi??? Pytałem sprzedawce i powiedział, że teraz nie ma takich problemów i aktywacja trwa kilkanaście minut.
Pozdrawiam
 

royalmichael

New member
Czyli chyba wreszcie wszystko działa.. oby bo jutro mi przyjdą montować antene... :) Właśnie - czy mam szczególnie zwrócić na coś uwagę podczas montażu? i na jakim kanale sprawdzać siłe i jakość sygnału? czy to wszystko jedno?
Aha i ostatnia sprawa, zamawiałem dekoder przez infolinie [kurier] - po ustawieniu wszystkiego mam dzwonić do BOK żeby aktywować czy nie trzeba? Jedni piszą że dzwonili, inni nie...
pozdrawiam
 

ASTONDB9

New member
Witam

Po poprawnej instalacji anteny i wystarczającej jakości sygnału dekoder przejdzie do planszy aktywacyjnej.
Zostaniesz poproszony o telefon do działu aktywacji,tam numerycznie wpisujesz dane z umowy.
Co do sprawdzenia jakości instalacji sprawdź parametry na kanale 13-ytm (TVN HD), jeśli na tym kanale są wysokie parametry odbioru to wszystko jest ok.
Zaktualizuj dekoder!
Pozdrawiam
 

klolik

New member
sonsiad napisał:
-czy umowę zawartą u dilera n'ki na 24 miesiące można rozwiązać w ciągu 10 dni bez podania przyczyny? n-rekordr nieaktywowany - po prostu rozmyśliłem się ...
bo jakoś przeglądam umowę i nie trafiłem na taki zapis.
No to będziesz mieć problem jeżeli się teraz rozmyśliłeś. Przepis o odstąpieniu od umowy w ciągu 10 dni od zakupu dotyczy tylko umów zawieranych na odległość (internet, telefon).
Ludzie zastanawiajcie się przed podpisywaniem umowy! Zwłaszcza na 2 lata.

@marcino86: Zrobisz co zechcesz z folią. Jak Ci się podoba zostaw, jak nie - usuń.
 

PaLVeR

New member
Ludzie szlag mnie jasny trafia !!!

Od 17tego mam zawartą umowe.
Sygnał mam siła 84% i jakość 98% (był czas żeby dopieścić te parametry) na obu konwerterach.
Od tamtego czasu bezskutecznie walcze o aktywacje recordera.
Zapewniają cały czas że jest puszczony sygnał, każą czekac całe 24h.
Konsultanci prześcigają się w pomysłach co zrobić zeby mnie nabrać na coś nowego:grin: - na dzien dzisiejszy byłem już tak wyedukowany i doświadczony że gościa zgasiłem po kilku pierwszych zdaniach.
Maja problemy techniczne, ilość aktywacji przerosła ich oczekiwania i możliwości systemu, ale niestety nie przyznają sie do tego.
 

royalmichael

New member
Hmm to dziwne że dalej masz problem z aktywacją bo z tego co piszą ludzie na forach to już od kilku dni wszystko jest OK, u mnie też - aktywacja trwała ok 1h i wszystko działa
 

sklonowany

New member
To prawda dziwne. Faktem jest, że problemy były, bo były. Sam pomagałem sprawę załatwić znajomej. Ale od czwartku już powinno być w porządku. Aktywacja nie trwała dłużej niż 1,5 godziny. Ale w sumie jak już pisałem, bardzo dużo ludzi się rzuca teraz na "n" i stąd te problemy. Ludzie przerzucają się masowo. Ale o czymś to chyba świadczy :).
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry