fan HDTV napisał:
Przeczytałem regulamin tego sklepu i moim zdaniem powinieneś wysłać im teraz listem poleconym informację o tym, że odstąpujesz od umowy zakupu tego telewizora. Podaj im od razu numer konta, na który mają zwrócić pobraną od Ciebie kwotę (jak nie zrobią tego niezwłocznie, to będziesz mógł od nich jeszcze dochodzić odsetek za zwłokę).
Nie przejmuj się tym, że minęło więcej niż 10 dni od daty jego otrzymania. Moim zdaniem obowiązuje Cię 3 miesięczny termin ponieważ regulamin tego sklepu zataił przed Tobą fakt, że zgodnie z ustawą masz prawo do rezygnacji z umowy nawet w sytuacji gdy towar został uszkodzony mechanicznie (nie wnikając w to, kto go uszkodził). To, że nie poinformowano Cię o tym przysługującym Ci prawie oznacza, że termin na rezygnację uległ z mocy prawa wydłużeniu do 3 miesięcy od daty otrzymania towaru.
eeej co sciemniasz
punkt 16 regulaminu ze strony Agito.pl wyraznie mowi:
"Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) Art. 2 punkt 2 w okresie 10 dni od dostarczenia zamówionego towaru, konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym pudełku, z kompletną jego zawartością, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone, oraz nie będą nosiły jakichkolwiek śladów używania. Zgodnie z ustawą możliwości zwrotu nie podlegają produkty, podlegające ochronie praw autorskich takie jak oprogramowanie, płyty CD z muzyką itp. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa zwrotu towar należy odesłać na własny koszt na adres Magazyn Agito Prologis Park, ul. Niedźwiedziniec 10b, 41-500 Chorzów, SERWIS AGITO. Do takiej przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki sklep ma zwrócić zapłatę. Sklep w ciągu 2 dni roboczych dokonuje sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia ww. wymagania zostaje wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia zostają wysłane do klienta listem priorytetowym. Klient powinien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej, a po otrzymaniu jej, w ciągu 7 dni roboczych, Sklep dokonuje zwrotu pieniędzy na konto klienta."
BTW to w ktorym miejscu ustawy o ktorej piszesz jest jasno zawarte
"że zgodnie z ustawą masz prawo do rezygnacji z umowy nawet w sytuacji gdy towar został uszkodzony mechanicznie (nie wnikając w to, kto go uszkodził)" ?!?
ja mimo najlepszych checi nie znalazlem nic takiego
inna sprawa ze zapis w regulaminie Agito.pl w punkcie 16
"Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym pudełku, z kompletną jego zawartością, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone, oraz nie będą nosiły jakichkolwiek śladów używania." jest dla mnie mocno zagadkowy.
ja nie znalazlem takowego zapisu w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny...
IMO w tym przypadku chyba rozsadniej byloby oprzec sie na ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
zgodnie z art. 4. 1.
"Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania."
zadac tego co jest zapisane w art. 8. 1.
"Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia."
a'propos zamawiania przez siec i odbioru towaru osobiscie ze sklepu to ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny
w art. 10. 1. jest napisane cos takiego:
"Termin dziesieciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy sie od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy swiadczenia usługi - od dnia jej zawarcia."
czyli 10 dni liczymy nie od momentu zawarcia umowy przez internet tylko od momentu odbioru towaru (nawet sam nie wiedzialem hihihi)
znowu dlugo bylo - sorry