65X90j i kilka problemów po zakupie.

odja

New member
W moim przypadku klatkowało na mkv uhd. Podłączyłem dysk twardy pod gniazdo USB 3.0 oczywiście z kablem 3.0 i wszystko płynnie zaczęło działać. Musiałem tylko zainwestować w kieszeń i kabel USB 3.0. W TV wpinam w niebieskie USB.
 

beniuasia

Member
Mam prośbę do osób posiadających x90j i dekoder canał+. Mam podpięty jeden kabel z satelity pod dekoder canał+ a drugi kabel bezpośrednio pod gniazdo main w TV. Przez gniazdo main TV nie chce wyszukać kanałów satelitarnych canal+/nc+ na kartę, od razu wyskakuje że brak kanałów. Sygnał z satelity siła i jakość jest ok. Czy ktoś może sprawdzić jak jest u Was z wyszukiwaniem kanałów canal+/nc+ na kartę bezpośrednio z satelity? Kanały z satelity np. polsat box czy n na kartę wyszukuje bez problemów.
 

domelli

Member
A jak jest ze współpracą z modułem CAM CI+ , np nc+ ? Nie zauważył nikt efektu klatkowania?

Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
 

odja

New member
Taka informacja jest w aplikacji Support Sony:
Już wkrótce: aktualizacja oprogramowania usuwająca zamazanie lub pikselizację obrazu na ekranie telewizora (luty 2022 r.)








Produkty i kategorie związane z tym artykułem

WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

Jeśli w ostatnim czasie podczas oglądania telewizji zdarza się zamazanie lub pikselizacja obrazu (widać pojedyncze kwadratowe piksele), wkrótce pojawi się rozwiązanie. W nadchodzących tygodniach firma Sony wyda aktualizację oprogramowania, która wyeliminuje to zjawisko, zwane makroblokami.
Zjawisko to może wystąpić w wymienionych poniżej modelach telewizorów, zwłaszcza jeśli do oglądania telewizji używany jest moduł karty chipowej CI+
Telewizory Sony z platformą Android TV z 2021 r.: Serie X80J, X81J, X82J, X85J, X89J, X90J, X92J, X93J, X94J, X95J, A80J, A83J, A84J, A90J i Z9J
Telewizory Sony z platformą Android TV z 2020 r.: Serie XH90 i XH92
Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikłe z tej sytuacji.
Jak ustalić, czy używany jest moduł CI+?
Pewni operatorzy telewizji zamiast dekodera dostarczają kartę chipową (moduł CI+). W przypadku użycia takiego modułu jest on włożony do gniazda CI+ z tyłu telewizora.
 

radoskur

New member
Od niedawna jest nowe firmware dla X90H i X90J które rozwiązuje problem "klatkowania z CI". No i to by było tyle dobrego.

Smutna prawda jest taka że model X90J używa procesora Mediatek MT5895 - dokładnie tego samego co X90H. Mało tego - modele na 2022 rok X90K będą nadal na tym samym procku! Zapomnijcie więc o pełnoprawnym 4K120 z VRR / Dolby Vision / lokalnym wygaszaniem - bo zwyczajnie ten procek tego nie ogarnia i nic tego nie zmieni. Być może jest to pokłosie ogólnoświatowego problemu z chipami. Wstyd, po prostu wstyd, żeby firma z takimi tradycjami przez 3 kolejne generacje powielała te same błędy! Te telewizory zwyczajnie do pełnego 4K120 z DV i lokalnym wygaszaniem się nie nadają.
 
Ostatnia edycja:

Robak85

New member
Mam pytanko do posiadaczy tego tv. Mam kino domowe LG podłączone do tv poprzez kabel hdmi i kabel optyczny. Wybieram w ustawieniach tv dźwięk przez kino i po kilku chwilach wyskakuje komunikat, że jest błąd w połączeniu i zaczynają jednoczenie z kinem działać głośniki telewizora. Powstaje taki dwugłos. Jak wyciszę głośność tv do zera i działa tylko kino to jest Ok. Ale to chyba nie powinno tak wyglądać?
 
Ostatnia edycja:

east

New member
Cześć,

Jak zobaczyć na tym TV w jakiej rozdzielczości oglądam film?

Obecnie z HBO MAX oglądam filmy i nie wiem jak sprawdzić, czy film idzie w 4k czy HD. Gdzie kliknąć aby zobaczyć rozdzielczość obecną ?

I analogicznie dźwięk jaki obecnie idzie do Soundbar ?
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Wciśnij "i" na pilocie - na Netflix np to działa , ale na HBO max nie testowałem

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
W sumie to nie zaktualizowałem softu w tv do najnowszej wersji, wiec może coś zmienili... Ale na wcześniejszym pokazuje mi na Netflix z jakim bitrate leci dany program. Wrócę z pracy do domu to sprawdzę, chociaż nie sądzę aby to zmienili... Może masz coś w ustawieniach przestawione... Na 100% tak pokazywało bo jak kupiłem do salonu 9206 Philipsa to nawet zastanawiałem się nad zakupem starszego pilota dodatkowo, bo w tym nowym brak jest przycisku "i"a byłem do tego przyzwyczajony...

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry