Telewizor 4 m-ce XR65X90J. Totalne badziewie.
ZGŁOSZONY OPIS USZKODZENIA:
Produkt działa z tym, że na matrycy są widoczne bardzo mocno ciemne plamy na środku
oraz po bokach, ale w mniejszym stopniu. Bardzo widoczne na jasnym tle podczas oglądania.
OCENA SPRAWY:
Przeprowadzona przez Autoryzowaną stację serwisową diagnoza odbiornika, potwierdza
występowanie wewnątrz ekranu odbiornika zanieczyszczeń, które mają bezpośredni wpływ na
wskazywane przez klienta symptomy. Powodem powstania tego efektu jest przedostanie się do
wnętrza urządzenia owadów, pyłu lub kurzu.
Natura wnikania zabrudzeń związana jest z działaniem siły zewnętrznej i nie jest wadą TV.
Całe odbiorniki, w tym ekrany ze względu na wymagania technologiczne, w tym zapewnienie
odpowiedniego stopnia cyrkulacji powietrza i chłodzenia nie są i nie mogą być, hermetycznie
szczelne.
Odbiornik samoistnie nie generuje pyłu ani innych zanieczyszczeń i ciał obcych, co
jednoznacznie wskazuje, że dostały się one do odbiornika z zewnątrz i pochodzą ze środowiska
w jakim odbiornik pracuje.
Informujemy, że Instrukcja bezpieczeństwa w rozdziale "Niedozwolone użycie"->
"Warunki" (str. 2-3PL) wskazuje, że :
• Nie należy umieszczać telewizora w miejscach gorących, wilgotnych lub nadmiernie
zapylonych; w miejscach, w których do wnętrza mogą dostawać się owady;
Instrukcję dotyczące bezpieczeństwa można znaleźć na stronie producenta:
https://www.sony.pl/electronics/support, wyszukaj własny model TV(np. KD-55XH9096) ->
Instrukcje -> ‘Instrukcja bezpieczeństwa dotycząca modeli…’
Ponadto warunki gwarancji pkt. 6/d/viii wskazują, że nie obejmuje ona uszkodzeń produktu
będących następstwem oddziaływania ‘jakichkolwiek sił zewnętrznych’, a za taką siłę uznaje się
oddziaływanie na urządzenie pyłu bądź innych zanieczyszczeń i ciał obcych, w tym owadów.
Ogólne warunki gwarancji Sony dostępne są na stronie:
Ponieważ efekt ten nie powstał z winy odbiornika, Państwa roszczenie zostaje uznane za
niezasadne.
Szkoda,że nie napisali w instrukcji żeby ten model TV( i nie tylko) używać w warunkach sterylnych na sali operacyjnej.
I teraz wisienka...
Dzień dobry,
serwis stwierdził uszkodzenie sprzętu niepodlegające bezpłatnej naprawie. Koszt czyszczenia to 800 zł.
W związku z tym, proponuję dwie możliwości finalizacji reklamacji:
1. Naprawa odpłatna na koszt Klienta – w przypadku zgody na naprawę, w kolejnej wiadomości podamy numer konta, na który należy wykonać przelew za naprawę;
2. Zwrot sprzętu bez naprawy na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.(zwrot na adres klienta- tylko, że ten telewizor od momentu złożenia reklamacji/rekojmi wisi na ścianie) |