Sony kończy z OLED-ami w Japonii
Korporacja Sony wycofała się z produkcji i sprzedaży telewizorów OLED na rynku japońskim. Przyczyną tego kroku jest brak popytu na telewizory nowej generacji, które odstraszają potencjalnych klientów wysoką ceną. Wcześniej kompania informowała niejednokrotnie, że zawsze kierowała wszystkie swe nowinki na rodzimy rynek i zazwyczaj cieszyły się tu wielkim powodzeniem.
Firma ogłosiła już oficjalnie, że po dwóch latach produkcji i sprzedaży telewizorów na bazie organicznej diody elektroluminescencyjnej (OLED) w Japonii, całkowicie przenosi się na rynki zagraniczne.
W pierwszej kolejności mają to być Stany Zjednoczone i Europa. Technologia OLED oparta jest na komponentach ze związków organicznych, które emitują światło pod wpływem napięcia elektrycznego. Wykorzystanie tego zjawiska w produkcji ekranów pozwoliło na otrzymanie obrazu bardzo wysokie jakości. Jednocześnie telewizory OLED są lżejsze, cieńsze i bardziej energooszczędne niż jakikolwiek telewizor plazmowy i LCD.
Analitycy zwracają szczególną uwagę na fakt, iż Sony jest pierwszą wielką kompanią, która wycofała się z promocji tak perspektywicznej technologii na tak wielkim i chłonnym rynku jak japoński. Warto dodać, że to właśnie Sony była pierwszą firmą, która rozpoczęła masową sprzedaż telewizorów OLED na rynku detalicznym. W 2009 roku ich telewizor OLED o przekątnej 11 cali kosztował 2 200 dol .
Firma nie poinformowała ile telewizorów w nowej technologii udało się sprzedać w 2009 roku, ale według kompanii DisplaySearch była to liczba, która w nieznacznym stopniu przekroczyła 2000 sztuk.
Żródło: interia.pl