Jak przebiega proces wymiany TV na nowy podczas gwarancji?

adik0070

New member
Pytanie dotyczące wymiany telewizora. Czy mieliście taką przygodę?

Opiszę wszytko od początku.

Zgłosiłem naprawę domową sony, teraz czekam na kontakt. Z tego co już się dowiedziałem nie ma już części do takiego modelu, a produkcja została dawno zakończona. Pozostaje chyba tylko wymiana na nowy telewizor. Otóż mam pytanie do tych którzy mieli podobną przygodę, tzn. wymianę telewizora na nowy. Czy serwis Sony przywiezie mi nowy telewizor i zabierze stary czy będę musiał iść do sklepu i tam wszystko załatwiać? Gwarancja jest 5 letnia sony extra, a telewizor ma już ponad 4 lata. Czy będzie w tą sprawę "wciągany" sklep czy tylko Sony?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź na którą niecierpliwie czekam :)
 
Ostatnia edycja:

Karpaj

New member
Bez reklam
chyba tylko Sony, bo sklep jest tylko pośrednikiem, i on nie ma jak nawet zrealizować gwarancji przedłużonej.
 

cureman

Active member
Bez reklam
Opiszę wszytko od początku.

Zgłosiłem naprawę domową sony, teraz czekam na kontakt. Z tego co już się dowiedziałem nie ma już części do takiego modelu, a produkcja została dawno zakończona. Pozostaje chyba tylko wymiana na nowy telewizor. Otóż mam pytanie do tych którzy mieli podobną przygodę, tzn. wymianę telewizora na nowy. Czy serwis Sony przywiezie mi nowy telewizor i zabierze stary czy będę musiał iść do sklepu i tam wszystko załatwiać? Gwarancja jest 5 letnia sony extra, a telewizor ma już ponad 4 lata. Czy będzie w tą sprawę "wciągany" sklep czy tylko Sony?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź na którą niecierpliwie czekam :)

Co sie stalo z tv?.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli korzystasz z gwarancji to na pewno wiąże Cię ona tylko z producentem. Czyli na dzień dzisiejszy z Sony Europe. Sony Poland nie istnieje. TV będziesz musiał na własny koszt dostarczyć do serwisu. Chyba że sprzedawca go od Ciebie przyjmie. Czasami w tym pomagają. I Sony zrobi z Tobą co zechce. To znaczy sami zdecydują, jaki model, jeśli już, od nich otrzymasz w zamian. Raczej bedziesz musiał ich wybór zaakceptować, gdyż wszelkie spory możesz z nimi rozstrzygać na drodze sądowej, ale w Wielkiej Brytanii! Tak, to nie pomyłka. Sony Europe nie ma zdolności do występowania przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Oni o tym dobrze wiedzą i ich prawnicy wymuszają taki właśnie tryb postępowania. Dzięki temu sa w zasadzie bezkarni. Sprytne prawda?
 

eM!

New member
Zachęcam do wątku, gdzie sytuacja wyglądała podobnie pod kątem braku tego samego modelu na wymianę (po prostu nie robią go już dłuższy czas).
[/url=https://forum.sony.pl/viewtopic.php?f=223&t=12902]forum sony[/url].
Temu użytkownikowi wymienili NX700 na HX750 - jak dla mnie spoko.
Pamiętaj, że każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No niestety jest tak jak piszesz. Nie ma w Sony żadnych reguł. Sami indywidulanie wybierają rozwiązanie, czasami niezgodne z warunkami gwarancji, tak jak u mnie i nie mamy na to żadnego wpływu. Ich dobra albo wręcz przeciwnie wola.
 

adik0070

New member
Dziękuję za pomoc, oddałem TV, przyjechali po niego i zabrali do naprawy. wątpie żeby do 6 letniego modelu mieli blok części. Napiszę wszystko jak dostane TV.
 

dune2

New member
Bez reklam
No niestety jest tak jak piszesz. Nie ma w Sony żadnych reguł. Sami indywidulanie wybierają rozwiązanie, czasami niezgodne z warunkami gwarancji, tak jak u mnie i nie mamy na to żadnego wpływu. Ich dobra albo wręcz przeciwnie wola.
Skad to wiesz ?Zwlaszcza o tych sadach w wielkiej brytanii?
Mozesz podac zrodlo informacji ?

Firma Sony przeciez ma swoje sklepy zwane "Sony Centrum" i w jaki sposob moga odmowic stawienia sie w polskim sadzie?
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Skad to wiesz ?Zwlaszcza o tych sadach w wielkiej brytanii?
Mozesz podac zrodlo informacji ?

Firma Sony przeciez ma swoje sklepy zwane "Sony Centrum" i w jaki sposob moga odmowic stawienia sie w polskim sadzie?
Sony Centrum?
I co z tego? Chińczycy też mają swoje centra handlowe w Polsce.
Jeszcze raz zaznaczam. Sony Poland przestało istnieć. Jest tylko Sony Europe. Gwarancja którą otrzymujesz też jest tylko Sony Europe.
To co pisałem to pewna informacja. Kolega z forum temat przerobił na własnej skórze i własnym portfelu. Mimo że on miał jeszcze zakup i gwarancję w Sony Poland to jego pozew sądowy został oddalony ponieważ:
,,Moje powództwo zostało odrzucone w całości, ponieważ:
Pozwany jako oddział przedsiębiorcy zagranicznego nie posiada zdolności sądowej - art. 199 par. 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (dz. U. z dnia 1 grudnia 1964 r.).''
Zresztą poczytaj sobie więcej:
http://www.hdtv.com.pl/forum/sony/67537-przestrzegam-przed-zakupem-telewizorow-sony-13.html
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dzieki za info.A wiec gwarancje sony powyzej 2 lat to juz teraz fikcja.
Może nie fikcja, ale trzeba być świadomym tego, że Sony wybierze najtańsze rozwiązanie, niekoniecznie zgodne z zapisami gwarancji, a my nic im nie jesteśmy w stanie zrobić, bo Sony sprytnie wymiguje się od odpowiedzialności przed polskim sądem.
 

daffyx

New member
Witam wszystkich , kupiłem tv w lutym 2010 z gwarancją extra 5 lat model KDL46W5740 - na ekranie pojawiły sie jaśniejsze smugi widoczne tylko w nocy przy zgaszonym świetle, ale mniejsza o to.
Zgłosiłem problem na stronie Sony.
Zadzwonił Pan z serwisu aby umówić się na odbiór TV do naprawy. po 2 dniach od zgłoszenia przyjechał. po kolejnych 3 dniach dostalem sms że Sony proponuje wymiane TV na nowy proponując model KDL 48W585B . Pytają czy mi pasuje , oddzwoniłem ze jest ok , MAM DOSTAĆ NOWY tv - CZAS OCZEKIWANIA OKOŁO 1 TYDZIEŃ
WSZYSTKO WYGLĄDA CHYBA OK Z tą gwarancja eXTRA.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam wszystkich , kupiłem tv w lutym 2010 z gwarancją extra 5 lat model KDL46W5740 - na ekranie pojawiły sie jaśniejsze smugi widoczne tylko w nocy przy zgaszonym świetle, ale mniejsza o to.
Zgłosiłem problem na stronie Sony.
Zadzwonił Pan z serwisu aby umówić się na odbiór TV do naprawy. po 2 dniach od zgłoszenia przyjechał. po kolejnych 3 dniach dostalem sms że Sony proponuje wymiane TV na nowy proponując model KDL 48W585B . Pytają czy mi pasuje , oddzwoniłem ze jest ok , MAM DOSTAĆ NOWY tv - CZAS OCZEKIWANIA OKOŁO 1 TYDZIEŃ
WSZYSTKO WYGLĄDA CHYBA OK Z tą gwarancja eXTRA.

Fajnie że jesteś zadowolony teraz oby tv dotarł i oglądać pozostaje.. nawet 2 cale większy Ci się trafił :) w lutym w przyszłym roku skończyłaby się Tobie gwarancja :) masz farta... Napisz na ile czasu dostałeś gwarancję na nowy tv..
Generalnie nie jest to gwarancja bez wad ale lepiej mieć taką gwarancję kupioną za 1 zł ewentualnie przy bardzo drogich modelach kosztujących 17 tys - tv 4k gdzie obecnie gwarancja kosztuje coś około 800-1000 zl przed negocjacjami :) niż po dwóch latach mieć pecha i po awarii drogiego tv wywalić go na śmietnik..
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Może nie fikcja, ale trzeba być świadomym tego, że Sony wybierze najtańsze rozwiązanie, niekoniecznie zgodne z zapisami gwarancji, a my nic im nie jesteśmy w stanie zrobić, bo Sony sprytnie wymiguje się od odpowiedzialności przed polskim sądem.

Sony wybierze to co jest zapisane na chwilę obecną w gwarancji czyli jeśli dany model tv jest na rynku to da taki sam tv , jesli nie to da tv odpowiadający technicznie temu modelowi który był zakupiony w tamtym czasie. A to nie jest to samo że dany tv musi kosztować tyle samo co wcześniejszy tv. Ma odpowiadać technicznie temu modelowi wcześniejszemu. A że nie ma różowo na co są 3 przykłady na innym forum nie licząc właśnie HQ który dostał 100% kasy po 1,5 roku użytkowania więc myślę że każdy by tak chciał żeby jego sprawa została potraktowana pomimo że nie ma takiego zapisu w gwarancji. Ale również są wpisy ludzi którzy są dobrze załatwieni przez firmę Sony. A tym bardziej że wiemy wszyscy jaka jest mentalność Polaków, że piszemy tylko o złych przypadkach na forach w większości przypadków.

Każdy może zapoznać się przed zakupem z gwarancją i każdy podejmuje decyzje czy to odpowiada czy też nie, mieć dodatkowe 3 lata za 500 - 800 zł. Przypominam że 800-1000 zł to dla tv 4k który kosztuje 17.000,00 zł. przed negocjacjami zaznaczam, a nawet jeśli byłaby taka kwota do zapłacenia to dużo jak na tv tyle kosztujący? Myślę że kogoś kogo stać na taki tv to z chęcią zapłaci te 800 zł..
W przypadku Kolegi który do sądu poszedł pisałem w innym wątku nie ma znaczenia w którym momencie się kupiło tv, ważny jest moment w którym pozywa się kogoś i gdzie on lub siedziba firmy się znajduje w danej chwili i jednoznacznie w tym wypadku jest naciągnięcie Kolegi przez prawnika - to są słowa mojego prawnika z pracy. Takie mamy prawo że wystarczy założyć firmę na świecie i można do woli robić co się chce w Polsce - mi to się nie podoba ale to prawo decyduje o tym co można robić w danym kraju a czego nie można. A co do Sonego to już myślę że każdy wie gdzie jest sąd dla tej firmy bo już tyle się o tym mówi, a do tego na pierwszej stronie gwarancji jest czarno na białym napisane. A decyzja należy do kupującego...
 
Ostatnia edycja:

yarck

New member
Sony wybierze to co jest zapisane na chwilę obecną w gwarancji czyli jeśli dany model tv jest na rynku to da taki sam tv , jesli nie to da tv odpowiadający technicznie temu modelowi który był zakupiony w tamtym czasie. A to nie jest to samo że dany tv musi kosztować tyle samo co wcześniejszy tv. Ma odpowiadać technicznie temu modelowi wcześniejszemu. A że nie ma różowo na co są 3 przykłady na innym forum nie licząc właśnie HQ który dostał 100% kasy po 1,5 roku użytkowania więc myślę że każdy by tak chciał żeby jego sprawa została potraktowana pomimo że nie ma takiego zapisu w gwarancji. Ale również są wpisy ludzi którzy są dobrze załatwieni przez firmę Sony. A tym bardziej że wiemy wszyscy jaka jest mentalność Polaków, że piszemy tylko o złych przypadkach na forach w większości przypadków.
Moje pozytywne doświadczenia z reklamacją TV dotyczą z kolei firmy Samsung.
Telewizor HD Ready 40`` zakupiłem jakieś 5,6 lat temu. Po upływie około 6 miesięcy, w trakcie użytkowania telewizora, co jakieś 3,4 tygodnie zaczął pojawiać się jego nieoczekiwany restart. W sumie, to nie była to uciążliwa usterka i użytkowaliśmy TV przez prawie cały 2 letni czas trwania jego gwarancji. Jednak na wszelki wypadek, na dobę przed zakończeniem gwarancji odwieźliśmy TV do punktu serwisowego żeby upewnić się czy "usterka" jest groźna, czy nie.
Telewizor stał w serwisie przez 2 tygodnie, następnie (za naszą zgodą) w serwisie centralnym kolejne 2 tygodnie i restart podobno wtedy nie wystąpił.
W ramach dbałości o zadowolenie klienta firma Samsung zaproponowała wymianę wadliwego wg mnie TV na nowy. Ponieważ nie produkowano już tamtych modeli dostaliśmy w zamian nowy TV Full HD, który chodzi do tej pory i jak na złość nie chce się zepsuć (mimo, że marzy mi się już TV 55``) ;-)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nieprawda.
Miałeś na tym forum wielokrotnie podane konkretne przykłady osób, u których podczas realizacji gwarancji Sony złamało jej warunki.

Ty piszesz nieprawdę i ludzi omamiasz (wielokrotnie jak to piszesz) było takich osób 3 plus Twoja czwarta która pomimo złego zachowania się serwisu ( ale to nie moja wina że mieszkasz na końcu Polski i masz taki serwis jaki masz) w serwisie w Warszawie jakbyś sam przywiózł tv i uznaliby że usterka mogłaby być wynikiem transportu nie naprawiliby tego w ramach gwarancji. Wyłącznie serwis przyjeżdża do domu. Te Twoje wielokrotne przykłady tak mają się w rzeczywistości jak i zwolnienia tysięcy pracowników z Sonego - przecież kilkadziesiąt osób to dla Ciebie to samo co tysiące...
Do tego to co pisałem nie raz trzeba było nie przyjmować pieniędzy i iść do sądu w Anglii i walczyć o to żebyś był potraktowany zgodnie z gwarancją ,a nie teraz się mądrzyć jak dostałeś 100% kasy. I udajesz jak to Ty zostałeś pokrzywdzony..Pokrzywdzeni to zostały te osoby o których piszę i oni mogliby mieć żal , a oni mniej pisali jak Ty kto dostał 100% kasy...
Kilka osób było takich tutaj na forum pisali którzy dobrze zostali potraktowani, lub też w końcowej fazie jak ostatnio Kolega pisał że troszkę im tam zeszło ale generalnie jest zadowolony wszystko gra tak jak należy po wymianie matrycy. Więc piszę prawdę tylko jestem obiektywny. Do tego tak często piszesz o tym sądzie i ostatnio miałem przykład jak potraktowano Twoją osobę z odtwarzaczem przez pewien sklep - dlaczego nie poszedłeś do sądu przecież można było iść był w Polsce... Dobrze jest gadać ale do sądu to już trzeba mieć i to nie male pieniądze, które przewyższają w większości wypadków sprzęt rtv, który tutaj mamy na tym forum.. Więc pytam się ile osób by poszło do sądu i walczyło z firmą typu Sony - Samsung itp jakby faktycznie sąd był w Polsce? Ile ???? Kiedy dochodzi do rozprawy - prawnik tak od 5 tys zaczyna ( i to nie z jakiejś dobrej kancelarii) jak idzie do sądu... Ale pisać dla pisania można przecież za to nie trzeba tutaj płacić i siać zamieszanie... Nie żebym popierał taki proceder jaki ma Sony odnośnie Sądu ale takie jest życie to prawo poraz kolejny Ci tłumaczę reguluje nam co możemy zrobić i może kiedyś będziesz w stanie to zrozumieć....choć wątpię... A my ludzie albo się do tego dostosowujemy albo wyjeżdżamy z tego kraju.. Albo nie kupujemy sprzętu Sonego. Bo jak ktoś kupuje tv za 5 tys to ja już widzę jak te osoby lecą do Sądu i walczą o swoje prawa - Ty jesteś pierwszym przykładem gdzie sklep olał na całego i widzę właśnie jak poszedłeś do sądu..aż się kurzyło za Tobą...
Trzeba pisać o dobrych i złych przykładach ale trzeba to robić z dystansem którego u Ciebie nie ma , bo nie ma takiego słowa w Twoim słowniku...
 
Ostatnia edycja:
Do góry