Witam!
Pod względem poziomu czerni i kontrastu JVC jest znakomity, naprawdę nie ma czego poprawiać. Aby wykorzystać 100% możliwości tej maszyny, trzeba przede wszystkim zadbać o pomieszczenie. Powinno ono być całkowicie zaciemnione od zewnętrznych źródeł światła, a wszystkie ściany, sufit i podłoga powinny być możliwie najciemniejsze (czarny mat, grafit, ciemny brąz itp.), nieodbijające światła z powrotem w kierunku ekranu. Każda minimalna ilość światła, nawet z pojedynczej diody (!) natychmiast pogorszy czerń i kontrast obrazu.
W takich idealnych warunkach można spokojnie instalować ekrany gain 1.0-1.2, oczywiście dobrej klasy, a Adeo Plano są dobre. Do uzyskania zalecanych 16 ft-L (54 cd/m2) na ekranie VisionWhite 240X135 wystarczy około 470 lm, w porównaniu do 700 lm z VisionGray gain 0.8. Przy tej samej jasności maksymalnej 16ft-L nieco lepszą czerń i kontrast uzyskamy z ekranem "białym", ponieważ projektor JVC (inne również) ma lepszy kontrast przy mniejszym strumieniu świetlnym.
W pokoju z jasnymi ścianami można zainstalować ekran "szary" gain 0.8, który poprawi nieco kontrast w scenach mieszanych z dużą ilością jasnych motywów, ale generalnie nie może zwiększyć kontrastu natywnego on/off - obniża w jednakowy sposób poziom czerni i bieli. Takie ekrany przede wszystkim bardzo "wysysają" światło, redukują jasność nawet o 40%, co trzeba uwzględnić przy planowaniu kina domowego nawet z tak jasnym rzutnikiem, jak JVC HD350.
Zdecydowanie polecam kalibrację po ok. 100 h pracy lampy, niekoniecznie profesjonalną ISF ccc za ponad 1000 zł. Warto dostroić precyzyjnie poziomy czerni, bieli, gammę i skalę szarości.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem.
Pozdrawiam w Nowym Roku.
Adam
Pod względem poziomu czerni i kontrastu JVC jest znakomity, naprawdę nie ma czego poprawiać. Aby wykorzystać 100% możliwości tej maszyny, trzeba przede wszystkim zadbać o pomieszczenie. Powinno ono być całkowicie zaciemnione od zewnętrznych źródeł światła, a wszystkie ściany, sufit i podłoga powinny być możliwie najciemniejsze (czarny mat, grafit, ciemny brąz itp.), nieodbijające światła z powrotem w kierunku ekranu. Każda minimalna ilość światła, nawet z pojedynczej diody (!) natychmiast pogorszy czerń i kontrast obrazu.
W takich idealnych warunkach można spokojnie instalować ekrany gain 1.0-1.2, oczywiście dobrej klasy, a Adeo Plano są dobre. Do uzyskania zalecanych 16 ft-L (54 cd/m2) na ekranie VisionWhite 240X135 wystarczy około 470 lm, w porównaniu do 700 lm z VisionGray gain 0.8. Przy tej samej jasności maksymalnej 16ft-L nieco lepszą czerń i kontrast uzyskamy z ekranem "białym", ponieważ projektor JVC (inne również) ma lepszy kontrast przy mniejszym strumieniu świetlnym.
W pokoju z jasnymi ścianami można zainstalować ekran "szary" gain 0.8, który poprawi nieco kontrast w scenach mieszanych z dużą ilością jasnych motywów, ale generalnie nie może zwiększyć kontrastu natywnego on/off - obniża w jednakowy sposób poziom czerni i bieli. Takie ekrany przede wszystkim bardzo "wysysają" światło, redukują jasność nawet o 40%, co trzeba uwzględnić przy planowaniu kina domowego nawet z tak jasnym rzutnikiem, jak JVC HD350.
Zdecydowanie polecam kalibrację po ok. 100 h pracy lampy, niekoniecznie profesjonalną ISF ccc za ponad 1000 zł. Warto dostroić precyzyjnie poziomy czerni, bieli, gammę i skalę szarości.
Mam nadzieję, że nie zanudziłem.
Pozdrawiam w Nowym Roku.
Adam