Bad(Hot)piksele; normy a rzeczywistość

tdx

New member
Bez reklam
No to faktycznie kiepska sprawa (choć dziwie im się - przecież to oni płacą już za 3 transport....)
 

pedro1

New member
Mnie dziwi tylko jedno, dlaczego mniej znane firmy potrafią produkować tv czy monitory bez wadliwych pikseli, dodatkowo udzielają gwarancji nawet na jeden wadliwy piksel np Dell czy Funai, natomiast wielcy tego rynku nie potrafią tego. Przecież można z niewielką ilością bad pikseli puścić towar jako drugi gatunek z obniżoną ceną i klienci też się znajdą którym to nie przeszkadza a pozostałe w klasie bez bad pikseli z gwarancją na wymianę w przypadku ich pojawienia.
 

tdx

New member
Bez reklam
Mnie dziwi tylko jedno, dlaczego mniej znane firmy potrafią produkować tv czy monitory bez wadliwych pikseli, dodatkowo udzielają gwarancji nawet na jeden wadliwy piksel np Dell czy Funai, natomiast wielcy tego rynku nie potrafią tego.

Monitory to inna bajka....

co do funai'a - za karta gwarancyjną:

Najwyższa jakość paneli LCD Funai pozwala nam zadeklarować, że są one wolne od tzw. martwych pixeli (czyli pixeli, które nie działają).

czyli jak świeci na czerwono,zielono czy niebiesko - już się nie kwalifikuje -> a tego typu przypadków jest najwięcej na rynku

czyli tylko marketing
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
treaz będzie już czwarty transport i czwarty egzemplarz. WIdocznie jakoś koszty mają wliczone, bo to przecież ta sama sieć. Zrobilem w domu prosty test. Mam w domu jeszcze laptopa z jedym bialym pikselem. Obliczylem, ze jego wymiary to ok. 0.2 mm. Włączyłem czarne tło, usiadlem na kanapie, a laptop ustawiłem wmiejscu tv. Zgasilem swiatlo, zasunałem rolety i... na upartego widać. (odleglosc ok. 2,5m). Obliczylem tez ze piksel w Full HD 46 cali ma ok. 0.5mm, wiec znacznie wiekszy, a skoro widzę na upartego plamke 0.2, to 0.5 juz napewno, wiec odpada zakup wadliwej matrycy.

Pan na infolinii nie chciał mi powiedziec jakiej klasy sa panele w produktach sony, twierdzi, ze to tajemnica handlowa. nie chcialem sie z nim klocic bo i tak bym przez telefon nic nie wskural, ale to tez dziwne.

Szczerze mowioeac wybralem Sony, bo mam juz 5 lat inny tv i czas na zmine, jestem bardzo z niego zadowolony, ma rownowmierne podswietlenie, nie buczy, nie ma innych wad, dlatego pomyslalem, ze nie bede ryzykowal z Samsungiem, bo tak przestraszylem sie buczących transformatorow i serwisu, ktory twierdzi, ze to norma. ze wolalem cos sprawdzonego, a tu masz...

jest w tym troche racji, ze tv np. drugiego gatunku powinne byc oznaczone i sprzedawane po obnizonej cenie.
 
Ostatnia edycja:

Ma_Ro

New member
Monitory to inna bajka....

co do funai'a - za karta gwarancyjną:

Najwyższa jakość paneli LCD Funai pozwala nam zadeklarować, że są one wolne od tzw. martwych pixeli (czyli pixeli, które nie działają).

czyli jak świeci na czerwono,zielono czy niebiesko - już się nie kwalifikuje -> a tego typu przypadków jest najwięcej na rynku

czyli tylko marketing


Witam wszystkich.
Chyba jednak nie jest to tylko marketing.
Mam Funai'a LH8-M26BB, w którym dopatrzyłem się zablokowanego niebieskiego piksela.
Ku mojemu zaskoczeniu, dostałem kwit na wymianę TV. Gwarancja mija mi w styczniu:)
Kupowałem u nich w sklepie internetowym, teraz nie mają modelu LH8 i zaproponowali mi LEDa - LED24-H9323M. Co prawda mniejszy bo 24 ale chyba warto:)
 

tdx

New member
Bez reklam
Chyba jednak nie jest to tylko marketing.
Mam Funai'a LH8-M26BB, w którym dopatrzyłem się zablokowanego niebieskiego piksela.
Ku mojemu zaskoczeniu, dostałem kwit na wymianę TV.

Po pierwsze niebieski to subpixel a nie pixel....
Po drugie zadzwoń na infolinie funai tel 0801338624 i tam sympatyczny pan potwierdzi że to gwarancja na martwe pixele a nie świecące subpixele :) <- dziś dzwoniłem


Super że Ci wymienili TV -> jak pisałem wcześniej w sonym też wymieniono całą matryce a był tylko subpixel, chodziło mi tylko że jest to kwestia uznaniowa. A że na stronie jest napisane 0 martwych pixeli, a nie subpixeli :)
 

Ma_Ro

New member
Po pierwsze niebieski to subpixel a nie pixel....
Po drugie zadzwoń na infolinie funai tel 0801338624 i tam sympatyczny pan potwierdzi że to gwarancja na martwe pixele a nie świecące subpixele :) <- dziś dzwoniłem


Super że Ci wymienili TV -> jak pisałem wcześniej w sonym też wymieniono całą matryce a był tylko subpixel, chodziło mi tylko że jest to kwestia uznaniowa. A że na stronie jest napisane 0 martwych pixeli, a nie subpixeli :)

Zgadza się, mój błąd.
Jednak może i dlatego, że nomenklatura techniczna czasami sprawia kłopot, nazwa gwarancji '0 martwych pikseli' ma sens;-) Inaczej, zostałbym ze starym TV i świecącym...subpikselem:)
Pozdrawiam,
Ma_Ro.
 

tdx

New member
Bez reklam
Większość sprzedawców zna prawo, Produkt ma być sprawny tdx i nikt łaski nie robi.

Nie bądź śmieszny:

otwórz instrukcje Tv i czytaj:
"panel tft lcd wykorzystuje ekran składający się z subpixeli, których wytworzenie wymaga bardzo skomplikowanej technologii.
Mimo tego na ekranie może występować kilka jasnych lub ciemnych pikseli. Nie mają one negatywnego wpływu na działanie urządzenia" -> Samsung s.8
 

lukwlkp

New member
Jak nie będzie w jednym głośniku niskiego tonu, to też niema większego znaczenia . Przeczytaj ustawę. Jak nie rozumiesz wszystkiego zajrzyj do komentarzy. Są biuletyny z rozstrzygnięciami sądowymi. Właśnie na tej podstawie rozstrzyga się kwestie sporne. Strony mogą powołać rzeczoznawców itd. Dlatego tak się dzieje, bo każdy producent wymyśla według własnego widzimisię usterki,które naprawiają lub nie. U jednego to jest sub piksel u drugiego brak czystości dźwięku ,bo z tym też się spotkałem i dla tego , żeby ujednolicić zasadę sprawności produktu jest ta niezależna od producenta ustawa, która kiedyś była jednoroczną rękojmią. To co piszą producenci nie dotyczy tej ustawy, o której pisałem wcześniej. Produkt ma być sprawny.
 

tdx

New member
Bez reklam
niestety dotyczy.
Wiem że tego nie rozumiesz bo już o tym pisałem kilka postów wcześniej.
Ty mnie odsyłasz do "monitorów" jak do forumprawne.org :) daj - szukaj "martwe pixele"
90% postów kończy się na "idę do sądu napiszę jak się skończyło"
I potem cisza....

Nie mam do Ciebie pretensji że nakłaniasz innych do walki :)
Tylko pisz tak jak jest a nie tak jak się Tobie wydaje.
 

lukwlkp

New member
Ludzie z natury boją się prawa i przychodzą do takich jak ja i mi podobnych po porady. Rzadko spotykam odmowy załatwienia polubownego.
 

thezoo

New member
A jak na szybkiego (np. przy dostawcy sprzetu) czy dany telewizor ma jakieś martwe pixele itd.

Jakieś filmy czy zdjęcia w różnych kolorach
 
Do góry