Ostatnio znajomy zakupił 42lw570s, byłem u niego i muszę powiedzieć, że rewelacja. Obraz 3d fenomenalny. Oglądaliśmy (komputer+kabel hdmi+tv):
Drive Angry 3D 2011 3D SBS 1080p BluRay DTS x264-HDMaNiAcS
Rio 3D 2010 1080p BluRay Half SBS DTS X264-HDMaNiAcS
Resident Evil Afterlife 3D 2010 PL HALF SBS DTS 1080p BluRay X264
Rio wgniotło mnie w fotel
Z 3 metrów żadnych poziomych, pionowych czy też innych czarnych linii nie widać. Po podejściu do ok 1,5 m linie są już zauważalne, ale nikt z takiej odległości nie ogląda TV, chyba, że jakiś maniakObraz w 3d żyleta, nie zauważyliśmy różnicy w full HD - 2d i full HD - 3d. Czytałem, że jest jakaś tam niższa rozdzielczość w 3d, ale to chyba z nosem w ekranie. Hehe. Ogólnie to jestem pod wrażeniem tego cacka. Zbieram kasę teraz na swój egzemplarz.
Ale co z tego? Piksel jest cały czas 1x1 rozdzielczości 1080p.Przy pasywnym 3D na jedno oko przypada ci klatka o rozdzielczości 1920x540 czyli 540p
W takie, gdzie animacja i czas reakcji mają znaczenie. Do szachów może oczywiście wystarczyć 24Hz ale nie o takie gry mi chodziPs w jakie ty gry chcesz grac co maja rozdzielczosc 1080p60?
Jest to subiektywna opinia i tylko tak należy ją traktować!!! Skoro kolega nie widzi różnicy między SBS3D a FullHD 2D to nie należy się sugerować powyższą wypowiedzią. SBS (dwa obrazy w jednej klatce 1920x1080 podzielone na lewe i prawe oko daje po 960x1080 dla każdego z nich) to połowa rozdzielczości FullHD i obraz bardzo traci na jakości a w szczególności na ostrości. Akurat używam 3D na H5360+3DXL+PC i PS3 na 100calach z 3 metrów i mam pewne doświadczenie. SBS wygląda słabo. Mam filmik w 720p w Frame Sequntal i tu jest już zdecydowanie lepiej. Ostrość dużo lepsza. Oglądałem RE Afterlife w 720P i później w 3D SBS i niestety SBS to taki Divx do 720P nie mówiąc już o 1080p. Jestem dość wybredny odnośnie jakości obrazu i taki Pasywny LG na chwilę obecną przegrywa. Jak wydadzą matryce 4k na 3k to zdanie zmienię bo i brakujące linie zmaleją do marginalnej wielkości. Dla mnie lepsza technologia jest pasywna ale nie w takiej postaci jaką serwuje LG.
jaki 1x1? jak jednym okiem widzisz rozdzielczość 1920x540? Jak obraz ma 540 linii to jest to 540pAle co z tego? Piksel jest cały czas 1x1 rozdzielczości 1080p.
przykłady proszę oraz na jakim sprzęcie/platformieW takie, gdzie animacja i czas reakcji mają znaczenie. Do szachów może oczywiście wystarczyć 24Hz ale nie o takie gry mi chodzi![]()
tak z ciekawości - jak oglądasz z 3 metrów na 100calach BR3D to jesteś z obrazu zadowolony czy nie?
bo zakładam że jesteś.
więc nie dziw się że jak ktoś ogląda SBS3D na pasywie z 3m na 42 calach to jest zadowolony - bo u niego jest więcej pikseli na cal kwadratowy niż u Ciebie - więc ostrość ma zasadniczo lepszą niż ty na 100calach.
Jeśli się nie zgadzasz to napisz jaki jest piksel jak nie 1x1 bo ciągniesz tą dyskusję zupełnie nie wiem w jakim kierunku a ja muszę zgadywać czego ty chceszjaki 1x1? jak jednym okiem widzisz rozdzielczość 1920x540? Jak obraz ma 540 linii to jest to 540p
Przecież dzisiaj na pecetach można ustawić dowolną rozdzielczość i prawie każdą grę da się uruchomić w trybie przystosowanym do 3D więc to pytanie o platformę i tytuły jest bez sensu. Weź sobie dowolny tytuł i dowolny PC bo do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D. Jeśli chcesz tytuł, w który nie da się grać w 24Hz to zagraj np. w BIT.Trip Runnerprzykłady proszę oraz na jakim sprzęcie/platformie
Jeśli się nie zgadzasz to napisz jaki jest piksel jak nie 1x1 bo ciągniesz tą dyskusję zupełnie nie wiem w jakim kierunku a ja muszę zgadywać czego ty chcesz![]()
Co z tego, że 540p? To jest zupełnie inna kwestia. Ty o czymś innym i ja pisałem o czymś innym. W rozwiązaniu pasywnym do TV z komputera lecą piksele 1x1 i są wyświetlane na matrycy również 1x1 w niezmienionej postaci. W aktywnych tak nie jest i piksel zanim zostanie wyświetlony na ekranie jest najpierw rozciągany i rozmywany przez skaler bo to jest tylko 720p. Mimo, że 540p to od strony TV to jest to 1080p bo obraz dla obu oczu jest wyświetlany jednocześnie w pasywnym podczas kiedy w aktywnym tylko jedno oko na raz widzi obraz a drugie jest zasłonięte.
Przecież dzisiaj na pecetach można ustawić dowolną rozdzielczość i prawie każdą grę da się uruchomić w trybie przystosowanym do 3D więc to pytanie o platformę i tytuły jest bez sensu. Weź sobie dowolny tytuł i dowolny PC bo do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D. Jeśli chcesz tytuł, w który nie da się grać w 24Hz to zagraj np. w BIT.Trip Runner![]()
Co do tego, że karta graficzna nie musi obsługiwać 3D w przypadku korzystania z pasywnych telewizorów 3D, to akurat PetBB ma w pewnym sensie rację. Zauważ, że aby wysłać na taki telewizor materiał 3D z najwyższą rozdzielczością, jaką ten telewizor odtwarza, wystarczy wysłać do niego obraz w zwykłym 1920x1080p (2D) tak spreparowany, że co 2-ga linia jest przeznaczona dla innego oka. Czyli ani karta graficzna, ani Blu-Ray nie musi mieć wyjścia HDMI 1.4. Wystarczy wyjście HDMI 1.3 bez obsługi formatów 3D.Co do PC i stwierdzenia "do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D" - mi się wydawało że odbiornik 3D to odbiornik 3D. Musi mu być podany sygnał 3D aby było te 3D widziane (pomijam konwersję 2D--->3D bo to w aktywnych też jest). Mógłbyś rozwinąć tą myśl?
Właściwie to myślałem raczej o 720p frame packed 60Hz na oko. Ale SBS 1080p też oznacza zniekształcenia z powodu rozciągania. O SBS w 720p nawet nie myślałem bo to już super tragedia.Jak rozumiem cały czas chodzi ci o porównanie halfSBS na aktywnym ekranie 720p do full 3D (że tak to nazwę) na pasywnym.
I tu popełniasz błąd. Telewizor nic nie obcina. Komputer wysyła obraz, który ma już 1920x540 dla oka lewego i tyle samo dla prawego. Żadna informacja nie jest zatem tracona lub zniekształcana. Wszystko w takiej postaci jak wysłano z komputera jest widziane w okularach przez obserwatora.Częściowo masz racje - ale nie do końca. W pasywnym TV dostaje pełny sygnał 3D - ale obcina go co drugą linię i parzyste linie są widziane przez prawe oko zaś nieparzyste przez lewe (być może jest odwrotnie).
Niestety nie. Klatka ma 1920x540 a więc jest widoczna w całości. Cały czas piszę oczywiście o grach a nie o filmach FullHD.To że jest wyświetlane tylko połowa zawartości klatki to jest fakt.
W tą kwestię w ogóle nie wchodziłem. Chodziło mi tylko o ostrość obrazu. No i 100 klatek TV może sobie wyświetlać ale źródłowych może być tylko max 48 w 1080p - po 24 dla każdego oka w rozwiązaniu aktywnym.W tej metodzie mózg jest oszukiwany i widzi obraz 3D. Ale aby mózg oszukać trzeba być w pewnej odległości od odbiornika 3D. Zaś jeśli byśmy to porownali do aktywnego 3D ze źródła full 3D na ekranie 1080p - to sprawa wygląda tak. Obraz jest zmieniany 100 razy na sekundę. Na zmianę są pokazywane klatki (pełne klatki o rozdzielczości 1920x1080) dla prawego i lewego oka. Więc każde oko widzi 50klatek na sekundę. Tutaj też jest ciężko oszukać mózg i część ludzi ma problem z migotaniem.
Dużo prostszych gier by poszło. Większym problemem jest to, że telewizor by nie przyjął takiej rozdzielczości. Obecne telewizory nie mogą przyjąć 60Hz na oko w 1080p bo to jest efektywnie 120Hz. Mogą to zrobić jedynie w 720p lub niektóre używając SBS w 1080p(co i tak rozmywa obraz przy rozciąganiu na całą matrycę).Co do platform - to chyba chodzi ci tylko o jedną PC - bo na konsolach w obecnych czasach nie odpalisz gier 1080p60 (no chyba że ktoś napisałby szachy).
Właściwie to myślałem raczej o 720p frame packed 60Hz na oko. Ale SBS 1080p też oznacza zniekształcenia z powodu rozciągania. O SBS w 720p nawet nie myślałem bo to już super tragedia.
I tu popełniasz błąd. Telewizor nic nie obcina. Komputer wysyła obraz, który ma już 1920x540 dla oka lewego i tyle samo dla prawego. Żadna informacja nie jest zatem tracona lub zniekształcana. Wszystko w takiej postaci jak wysłano z komputera jest widziane w okularach przez obserwatora.
Natomiast w przypadku aktywnych 720p60 jest rozciągane do 1080p w telewizorze co rozmywa obraz. Podobnie w przypadku 1080p SBS też jest to rozciągane na całą matrycę dając podobnie nieprzyjemny efekt.
Niestety nie. Klatka ma 1920x540 a więc jest widoczna w całości. Cały czas piszę oczywiście o grach a nie o filmach FullHD.
W tą kwestię w ogóle nie wchodziłem. Chodziło mi tylko o ostrość obrazu. No i 100 klatek TV może sobie wyświetlać ale źródłowych może być tylko max 48 w 1080p - po 24 dla każdego oka w rozwiązaniu aktywnym.
Podsumowując: wciąż mam rację do końcaAby mieć obraz 60Hz na oko w grach telewizor aktywny musi go przeskalować co ma negatywny wpływ na jego jakość jak pisałem. Telewizor pasywny natomiast nic nie przeskalowuje i wyświetla obraz w identycznej rozdzielczości jak go dostaje - nic nie jest tracone/obcinane. Okulary dopiero obcinają informacje tak aby lewe oko widziało tylko to co jest dla niego przeznaczone i prawe tak samo. Ale w sumie widać wszystkie piksele bez żadnej straty, przeskalowania, rozmazania czyli tak jak to wysłał komputer. Oczywiście wymaga to wysyłania odpowiednio spreparowanego obrazu z przeplotem ale pecety już obsługują ten tryb w sterownikach.
Dużo prostszych gier by poszło. Większym problemem jest to, że telewizor by nie przyjął takiej rozdzielczości. Obecne telewizory nie mogą przyjąć 60Hz na oko w 1080p bo to jest efektywnie 120Hz. Mogą to zrobić jedynie w 720p lub niektóre używając SBS w 1080p(co i tak rozmywa obraz przy rozciąganiu na całą matrycę).
Na X360 właśnie wchodzi tryb 3D do gier i każda z obsługą 3D ma posiadać tryb natywny 1080p60 z przeplotem specjalnie dla pasywnych TV.
Dodam do tego wartościowego tekstu, że:
w pasywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1980 x 540.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.
Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie.
Z pewnością nie 540 linii czyli znacznie gorzej od DVD.
Łatwo to wykazać organoleptycznie puszczając film DVD 576 linii i bez upscalingu na ekranie 3D i porównując do z wersją 3D. Dobrym, perfekcyjnym materiałem bedzie ty AVATAR DVD i AVATAR 3D.
Ależ wiadomo. Wynikowa rozdzielczość, to 1920x540, które jest skalowane do 1920x1080. Skalowanie nie dodaje informacji, więc masz jej tyle co w rozdzielczości 1920x540.Dodam do tego wartościowego tekstu, że:
w pasywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1980 x 540.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.
Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie.
Tv pasywne oczywiście obsługują też tryby SBS i TB aby być kompatybilne ze starszym sprzętem i audycjami co tak są nadawane.SBS 1080p i 1080p 3D dla pasywnego różnią się tylko sposobem przekazywania dwóch klatek dla jednego oka.
Właśnie o tym pisałem. Telewizor modyfikuje oryginalne dane obrazu i wygląda to już inaczej niż było w komputerze. W praktyce odpowiednio filtruje wstawiając pośrednie wartości co daje efekt rozmytego obrazu. W pasywnym tego etapu nie ma i obraz widzimy bez żadnych modyfikacji zrobionych przez telewizor. Widzimy oryginał a nie coś po obróbce...W jednym wypadku są to dwa obrazy obok siebie w drugim dwa obrazy przemieszane co drugą linię. Jeśli jak to twierdzisz SBS rozciągniemy - to na początku będzie to obraz co drugą linijkę z czarnymi pasami - a potem TV uzupełnia je danymi. Coś w rodzaju jak TV radzi sobie z sygnałem 1080i - może nie jest to idealny 1080p - ale do mózgu dociera dwa razy tyle danych niż w przypadku 3D pasywnego.
Jeśli tak kombinujesz to ja równie dobrze mogę napisać, że na moim monitorze z matrycą 2560X1600 mam prawdziwy obraz a na TV z matrycą 1080p obraz jest przycięty - niepełnyTwierdzisz jeszcze że klatka jest cała i ma 1920x540 - wcale nie jest cała - bo jakby był to obraz 2D to miałby 1920x1080 - ale że jest to 3D dla pasywnego - to po prostu komputer tworzy co drugą linię dla każdego oka. To że obraz nie jest przycinany przez TV - to nie oznacza że jest pełny. Po prostu jest on już tworzony jako przycięty.
Nie mogą. Piszesz do tego już o czymś innym. To, że mogą tak wyświetlać to nie znaczy, że mogą tyle przyjąć. Te możliwości wyświetlania nawet 200Hz są wykorzystywane tylko wtedy kiedy klatki są powielane/tworzone w telewizorze ale z kabla po HDMI tyle nie przyjmą(obecne tv bo to się w przyszłości na pewno zmieni). Na dzisiaj generalnie aktywne telewizory w trybie 3D przy 1080p mogą przyjąć max 24Hz na oko(efektywnie 48Hz). Zobacz dane Samsunga http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=UNI_PL&CttFileID=2924477&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=UE55C8000XW&VPath=UM/201004/20100412140716859/BN68-02697C-01L05-0402.pdf - ramka na dole strony 20(PL) z obsługiwanymi trybami 3D. A to co masz napisane w ulotkach i w instrukcji to chodzi o to jak mogą powielać sygnał z anteny naziemnej lub satelity. Nie ma to znaczenia przy podłączeniu np. HDMI i zarówno modele EU jak i US posiadają identyczne możliwości i oba będą miały tak samo np. 120Hz. Grasz przecież na konsoli przy 60Hz w Polsce. Gdyby upłynniacz był do 100Hz zamiast do 120Hz efektem byłby brak płynności animacji.Telewizory mogą przyjąć 120Hz - tylko nie europejskie. U nas (Europa) są 100Hz - w USA 120Hz. Więc teoretycznie poszło by 1080p50. Pasywne 3D dzięki temu że potrzebują tylko połowę informacji pełnego 3D działają na zwykłym HDMI 1.3. Zaś do aktywnego 3D - potrzeba już specyfikacji HDMI 1.4