Chromecast 3.0 od jakiegos czasu zacina sie podczas odtwarzania transmisji sportowych

kiel.basa

Member
hej

Od jakiegos czasu Chromecast 3.0 (zewnetrznie podlaczony do Sony 43 xf7005) zaczal przerywac i doladowywac obraz podczas odtwarzania transmisji sportowych (polsat box go).
Przez 6 lat odtwarzalem i nie bylo zadnego problemu. Robilem to w ten sposob, ze klikalem w Chrome ikonke 'cast' i wyrzucalo mi bezproblemowo obraz na tV. Teraz odtwarza chwile, ale nagle pojawaiaja sie kropki i doladowuje, pozniej odtwarza dalej, ale po kilkunastu sekundach znowu to samo. Probowalem resetowac urzadzenie, ale to nie pomaga. Z tego, co wiem, driverow/oprogramowania chromecast tez sie nie da przywrocic do wersji fabrycznej (ciekawe czemu?). Probowalem rowniez resetowac siec, ustawiac inne kanaly, nic nie pomaga. Mam swiatlowod orange 300mBit, wiec sporo predkoscia i tak przekraczajacy mozliwosci urzadzenia.

Orange mowi, ze nic u mnie sie nie dzieje z internetem. Polsat twierdzi, ze wszystko dziala ok.
Mam wrazenie, ze mogli zaczac uzywac jakichs kodekow, albo 60fps, ktore powoduja ze przepustowosc Chromcasta na to nie pozwala, ale tego sie nie da przestawic. Nawet jak ustawie w przegladarce nizsza jakosc odtwarzania, to po wyrzuceniu obrazu na TV domyslnie zawsze ustawia sie w najwyzszej rozdzielczosci i tego nie moge zmienic
Zarowno odtwarzanie na komputerze i telefonie dziala ok, wiec to jest cos ewidetnie z chromecastem.

O co tu moze chodzic?
czy to znowu jest tak, ze kolejne urzadzenie musze wywalic na smietnik, bo sie zestarzalo?
dzieki
 
Ostatnia edycja:

Alt0S

Active member
Ściągnij nanowszą wersję oprogramowania do chromecast...chromecast powinien sam ściągnąć...problem nie dotyczył tylko Ciebie ale i większości...głównym problemem były przestarzale certyfikaty do chromecast'a i google o tym pisało na forum. Jeśli przywróciłeś ustawienia fabryczne,to będzie problem ze ściągnieciem aktualizacji z najnowszym certyfikatem,który wystawiomy i ustawiony jest aż do 2031 roku. U mnie chromecast nie był widoczny przez kilka dni...pomimo,że był aktywny. Po ściągnięciu aktualizacji działa dobrze. Wersja 4 też miała problemy.
 
Ostatnia edycja:

kiel.basa

Member
Dzieki za odpowiedz, ale z tego co wiem, mam najnowsze oprogramowanie dlatego je chcialem przywrocic do pierwszego/tego w momencie kupienia.
Ale sprawdze to zaraz. To sie chyba sprawdza przez aplikacje Home na telefonie?
 

Alt0S

Active member
Dzieki za odpowiedz, ale z tego co wiem, mam najnowsze oprogramowanie dlatego je chcialem przywrocic do pierwszego/tego w momencie kupienia.
Ale sprawdze to zaraz. To sie chyba sprawdza przez aplikacje Home na telefonie?
Oprogramowania nie przywrócisz do tego,które było 6 lat temu,ponieważ jest nadpisywane w momencie,gdy ściągamy najnowsze wersje. Problem jaki masz to problem z certyfikatem,który wygasł kilka tygodni temu i musisz dodać najnowsze certyfikaty. Certyfikat dodawany jest wraz z aktualizacją. U mnie automatycznie wgrał się...możesz sprawdzić w aplikacji Home.
 

kiel.basa

Member
Mozesz mi podwpoiedziec, gdzie to znalezc? nigdzie nie widze w aplikacji home zadnych info o aktualizacji albo o wersji oprogramowania. mam wrazenie, ze sie cos tu zmienilo.
 

Alt0S

Active member
Mozesz mi podwpoiedziec, gdzie to znalezc? nigdzie nie widze w aplikacji home zadnych info o aktualizacji albo o wersji oprogramowania. mam wrazenie, ze sie cos tu zmienilo.
W aplikacji Home, wchodzisz na nazwę chromecast'a (nazwa,którą stworzyłeś w aplikacji dla Chromecast)...następnie kliknij na koło zębate i tutaj wybierz Informacje z urządzenia...na samym dole masz informacje o oprogramowaniu. U mnie wersja oprogramowania : 291998, a oprogramowanie Cast 1.56.291998. Wyżej masz funkcje aktualizacji (u mnie jest ustawione na automatyczne).
 

kiel.basa

Member
Nie mam nic takiego. Jak wejde w nazwe urzadzenia to mam tylko mozliwosc zglosnienia (screen z pokretlem glosnosci. A jak wejde w zakladke ustawien to jest to, co na obrazkach.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (1).jpeg
    48,9 KB · Wyś: 5
  • WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (2).jpeg
    33,2 KB · Wyś: 6
  • WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42 (3).jpeg
    57,6 KB · Wyś: 5
  • WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42.jpeg
    WhatsApp Image 2025-04-04 at 23.18.42.jpeg
    67,5 KB · Wyś: 5

Alt0S

Active member
Nie mam nic takiego. Jak wejde w nazwe urzadzenia to mam tylko mozliwosc zglosnienia (screen z pokretlem glosnosci. A jak wejde w zakladke ustawien to jest to, co na obrazkach.
Koło zębate powinieneś mieć w momencie skonfigurowania profilu dla chromecast'a (profil-nazwę i wtedy masz widoczne nazwy- u mnie są trzy chromecasty). Jak klikne na przykład na sypialnie to mam koło zębate i w tej sekcji mam możliwość wybrania podglądu oprogramowania.
 

Attachments

  • Screenshot_20250404-233911.png
    Screenshot_20250404-233911.png
    104,9 KB · Wyś: 8
  • Screenshot_20250404-234052.png
    Screenshot_20250404-234052.png
    718,9 KB · Wyś: 6
  • Screenshot_20250404-234116.png
    Screenshot_20250404-234116.png
    97,6 KB · Wyś: 7
  • Screenshot_20250404-234123.png
    Screenshot_20250404-234123.png
    169,7 KB · Wyś: 5

kiel.basa

Member
Dzieki. Musialem cos tu poklikac i przeniesc urzadzenie w inne miejsce w tym menu, dopiero sie pojawilo to kolo zebate.
Ale ja mam to samo co Ty, to samo oprogramowanie. I nadal jest tak, ze odtwarza, ale po 30sek staje obraz, pojawiaja sie kropki na srodku 'ladowanie', i po 5sek odtwarza znowu. Nic tu sie nie zmienilo w tej kwestii.
 

Alt0S

Active member
Dzieki. Musialem cos tu poklikac i przeniesc urzadzenie w inne miejsce w tym menu, dopiero sie pojawilo to kolo zebate.
Ale ja mam to samo co Ty, to samo oprogramowanie. I nadal jest tak, ze odtwarza, ale po 30sek staje obraz, pojawiaja sie kropki na srodku 'ladowanie', i po 5sek odtwarza znowu. Nic tu sie nie zmienilo w tej kwestii.
Zresetowałeś router/modem Polsatu?. Jeśli nie to zresetuj i daj znać czy pomogło. Nie przywrwcaj do ustawień fabrycznych,tylko zresetuj
 

kiel.basa

Member
Nie mam routera Polsatu, router jest z Orange i juz robilem reset wczesniej ze 2 razy.
Polsat mam wykupiony i loguje sie przez komputer na stronie Polsat Box Go, a przez przegladarke Chrome puszczam to na Chromecasta.
 

Alt0S

Active member
Nie mam routera Polsatu, router jest z Orange i juz robilem reset wczesniej ze 2 razy.
Polsat mam wykupiony i loguje sie przez komputer na stronie Polsat Box Go, a przez przegladarke Chrome puszczam to na Chromecasta.
No to masz już odpowiedź, dlaczego występują problemy. Większość materiałów, która jest puszczana na Chromecast z Chrome powoduje,że przeglądarka jest zamulona przez zapychanie pamięci i ogólnie spowalnia to przeglądarkę. Większość materiałów,które ja puszczam,to z aplikacji na telefonie (YouTube,C+ Online, Polsat Box go...) i nigdy nie miałem przycinania. Korzystam czasami z Chrome,ale co jakiś czas czyszczę katalog temp i tmp oraz katalog prefetch,oraz przeglądarkę z niepotrzebnych plików cookies.
 

kiel.basa

Member
Otoz nie mam odpowiedzi, bo raz, ze zawsze tak puszczalem i nie bylo problemu, a dwa, jak puszczam z telefonu z aplikacji Polsat Go na Chromecasta i Tv i jest dokladnie tak samo.
 

kiel.basa

Member
Juz tak kiedys probowalem. Z internetu mobilnego nie puszcze na Chromecast, bo wszystko musi byc zalogowane w jednym WiFi, a jak odepne telefon od WiFi to nie widzi chromecasta...

Jedyna rzecz, ktora mi daje do myslenia, i ktorej nie bylo wczesniej jest fakt, ze przestalem moc odtwarzac plynnie na laptopie w najwyzszej rozdzielczosci, musze zmniejszyc rozdzielczosc na 'srednia'(tego tez nigdy wczesniej nie bylo, zawsze ogladalem w najwyzszej), dlatego szukalem na poczatku przyczyny w predkosci internetu i czegos zwiazanego z routerem. Jak ustawie na high to obraz zwalnia strasznie, zeby na chwile przyspieszyc. Troche inaczej niz na Chromecascie. Ale z kolei na telefonie odtwarzam normalnie w FullHd, wiec to mnie nakierowuje na fakt, ze oni zmienili cos w sposobie nadawania sygnalu i jego jakosci. Laptop jest stary (i5 2520), chromecast 3.0 zaczyna byc wiekowy i mam wrazenie, ze te urzadzenia nie nadazaja za przesylem, bo oni cos zmienili. A ze Chromecast ustawia sobie natywna najwyzsza jakosc, ktorej nie da sie zmniejszyc, to nie daje rady.
 
Ostatnia edycja:

Alt0S

Active member
Juz tak kiedys probowalem. Z internetu mobilnego nie puszcze na Chromecast, bo wszystko musi byc zalogowane w jednym WiFi, a jak odepne telefon od WiFi to nie widzi chromecasta...

Jedyna rzecz, ktora mi daje do myslenia, i ktorej nie bylo wczesniej jest fakt, ze przestalem moc odtwarzac plynnie na laptopie w najwyzszej rozdzielczosci, musze zmniejszyc rozdzielczosc na 'srednia'(tego tez nigdy wczesniej nie bylo, zawsze ogladalem w najwyzszej), dlatego szukalem na poczatku przyczyny w predkosci internetu i czegos zwiazanego z routerem. Jak ustawie na high to obraz zwalnia strasznie, zeby na chwile przyspieszyc. Troche inaczej niz na Chromecascie. Ale z kolei na telefonie odtwarzam normalnie w FullHd, wiec to mnie nakierowuje na fakt, ze oni zmienili cos w sposobie nadawania sygnalu i jego jakosci. Laptop jest stary (i5 2520), chromecast 3.0 zaczyna byc wiekowy i mam wrazenie, ze te urzadzenia nie nadazaja za przesylem, bo oni cos zmienili. A ze Chromecast ustawia sobie natywna najwyzsza jakosc, ktorej nie da sie zmniejszyc, to nie daje rady.
No nie do końca jest to prawda,że Chromecast 3 jest wiekowy ☺️. Prędkość łącza raczej nie ma wpływu na cięcia. Często puszczam poprzez Chromecast materiały z twitch.tv i osoby,które streamuja mają materiały w 4K. U mnie Chromecast nigdy nie przycina w takiej rozdzielczości (tak samo w FullHD). Wspomniałem wcześniej,że jedynym problemem jaki miałem,to Chromecast nie był widoczny dla telefonu i laptopa. Wszystko wróciło do normy,gdy pojawiła się aktualizacja z certyfikatem nowym. Posiadam 3 chromecast'y 3.0 i jeden 4.0. wszystkie działają poprawnie.
 

Alt0S

Active member
Dziwna sprawa. Jedyne rozwiazanie moim zdaniem to jest takie, ze wypne tego chromecasta i wyprobuje na innej sieci.
W jakiej częstotliwości WiFi masz skonfigurowany chromecast 2.4GHz czy 5GHz ?..Jeśli masz w 2.4 to przestaw na 5GHz. Większość urządzeń u mnie w tym chromecast mam skonfigurowane w częstotliwości 5GHz i może dlatego mam mniej problemów. Wliczająć oczywiście sąsiadów,którzy mają wszystko podłączone defaultowo.
 
Ostatnia edycja:

Alt0S

Active member
5ghz, probowalem nawet zmieniac siec na wspolna z jednym pasmem. Przestawialem kanaly. Nic.
A co ostatnio podłączałeś (nowego) do sieci ?
5ghz, probowalem nawet zmieniac siec na wspolna z jednym pasmem. Przestawialem kanaly. Nic.
Zeby nie byc goloslownym, wrzucam krotki filmik pokazujacy jak to wyglada.

Problem jest związany z przesyłaniem w sieci...ale nie po stronie providera,tylko u Ciebie coś zakłóca....sprawdzałeś,czy po kablu, z laptopa jest ten sam problem? Wyłącz wifi w ruterze i zobacz czy po kablu będzie przycinać. Zmieniałeś kanały...spróbuj tak ustawić...rodziel częstotliwości na dwa pasma i w 2.4 ustaw szerokość kanału na 40MHz i kanał 13....w pasmie 5 ustaw kanał 100 i szerokość kanału na najwyższą (Auto 20/40/80/160MHz).
 
Ostatnia edycja:
Do góry