Sony jaka gwarancja?

Adam75

New member
Witam.
Mam do wyboru gwarancje+ łącznie na 5 lat od Sony lub od Media Markt. Pracownik MM zapewnia mnie, że ich gwarancja jest lepsza, bo mogę reklamować nawet martwe piksele, które pojawią się w trakcie gwarancji. Ma ktoś doświadczenia na tan temat? Jak dla mnie brzmi to zbyt pięknie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Musisz po prostu przeczytać jedne i drugie warunki gwarancji.
Co do gwarancji Sony to masz na forum tematy w których jest sporo informacji na ten temat.
W skrócie:
- Sony może Ci naprawić TV nie nowymi częściami,
-Sony może Ci wymienić TV na inny niekoniecznie nowy, nie dowiesz ile się ile ma roboczogodzin za sobą,
-Sony nie musi w razie wymiany dać Ci TV o równorzędnej wartości, może dać sporo tańszy, były tego przykłady na forum,
-jak Ci się to nie spodoba nie będziesz mógł odwołać się od ich wyboru przed naszym sądem, organem właściwym dla Sony jest sąd w Wielkiej Brytanii.
 

Bravolot

New member
Adam - musisz rozróżnić dwa odrębne tryby dochodzenia swoich praw konsumenckich:
- reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową (czyli to co gwarantuje prawo konsumenckie przez okres 2 lat od zakupu),
- gwarancja (jako świadczenie o charakterze dobrowolnym uzależnionym tylko i wyłącznie od dobrej woli producenta / sprzedawcy i tak jak Ci Kolega powyżej napisał musisz poczytać warunki jakie Ci proponuje Sony i MM).


jak Ci się to nie spodoba nie będziesz mógł odwołać się od ich wyboru przed naszym sądem, organem właściwym dla Sony jest sąd w Wielkiej Brytanii.

To nie może być prawdą bo wszelkie umowy konsumencie zawierane na obszarze RP podlegają jurysdykcji polskich sądów.
Zakładam, że towar kupujecie w Polsce, a w takim przypadku gdyby Sony Was odsyłało do sądu w Wielkiej Brytanii to sprawa się nadaje do UOKiK. Ale tak jak napisałem nie wierzę że to może być prawdą.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Bravolot trzeba troszkę sobie zadać trudu i sam zobaczysz że to co napisał HQ 150 odnośnie sądu jest prawdą... poczytaj odpowiedni wątek na tym forum plus weź do łapki gwarancję Sony - mam kilka tv Sony i naprawdę wiem co tam jest napisane i Sądem dla Sony jest Sąd w UK ... chyba że masz jakiegoś Sędziego w rodzinie to może się uda coś z tym zrobić w przeciwnym wypadku sprawa będzie odrzucona..


Kolego Adamie ja znam kilka osób co miało niby gwarancję w marketach, a właściwie ubezpieczenie w marketach bo to tak się nazywa jeśli nazywają to gwarancją to wprowadzają w błąd i żadna z tych osób nie była zadowolona po perturbacjach... oczywiście te przypadki były nie w tym roku ale ...
Co do gwarancji Sony nie jest idealna i to trzeba głośno powiedzieć ale patrząc na te osoby które były zadowolone z tej gwarancji ( nadmieniam właściciele modeli średnich ) w stosunku do tych mniej zadowolonych ( właściciele drogich tv) patrząc na pewien temat w tym dziale - tych było mniej plus kilka osób ze znajomych znam co korzystali z tej gwarancji (również modele średnie i byli zadowoleni).
Trzeba wiedzieć że najbardziej tracą te osoby które mają tv drogie i bardzo drogie...
plusem gwarancji 5 letniej Sony jest taka że w wielu przypadkach taką gwarancję kupuje się za grosze albo nawet za darmo się ją dostaje jak się wie gdzie kupić... nawet przy modelach średnich a już nie wspomnę o drogich.. W marketach trzeba zapłacić powiedzmy dobre 1000 zł..
Co do pikseli to każda firma wymieni tv tylko jest jakiś warunek że ileś tych pikseli musi być .. nie wiem jak to się liczy ale są tutaj osoby co pewnie wiedzą - wyjątek stanowią oledy, a przynajmniej ja znam takie przypadki.
Też jeden przypadek był tutaj na forum gdzie pewnemu Koledze wymienili tv ze względu na nierównomierne podświetlenie matrycy co żadna firma tego nie robi ponieważ uważa że nie jest to wada tv, a wada technologii lcd.. Sony miał taki 1 przypadek gdzie wymieni użytkownikowi taki tv.
Wybór należy do Ciebie... Poczytaj tez Ustawę o konsumentach bo też trochę się zmieniła na korzyść konsumentów.
 
Ostatnia edycja:

astw

New member
Gwarancja + MM i Saturna to chyba najlepsza w Polsce gwarancja dodatkowa na duże AGD i RTV. Jest to taka sama gwarancja jak oferowana przez Saturn/MM w RFN
SATURN Plus Garantie: alle wichtigen Fragen und Antworten
,czyli dokładnie zbadane przez organizacje konsumenckie. Przede wszystkim to nie jest ubezpieczenie. Po drugie masz prawo do sprzętu zastępczego (szczególnie istotne w przypadku chłodziarko-zamrażarki i pralki). Nie jest to rozwiązanie bez wad. Po pierwsze tv zastępczy może być nawet crt, a pralka z innym systemem załadunku. Po drugie w 3,4 i 5 roku w przypadku nieusuwalnej wady sprzętu zwrot obejmuje 80,60, 40 % ceny zakupu. Po trzecie w miejsce naprawy może być wymiana.

Spory z tytułu tej gwarancji rozpatrywane są w Polsce, w przypadku gwarancji Sony, trzeba to chyba indywidualnie uzgodnić na piśmie z pełnomocnikiem gwaranta (sprzedawcą).

Warto dokładnie przeczytać jedne i drugie warunki gwarancji.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kolego tak jak napisałem ja znam kilka przypadków i nikt nie był zadowolony ... a każdy ma prawo do wyboru .. i tak jak napisałem Ci wszyscy moi znajomi mieli nie gwarancję a Ubezpieczenie... tak to się nazywało i gwarantem było jedno z Towarzystw Ubezpieczeniowych.. Gwarancja jest wtedy Gwarancją kiedy odpowiada za to firma której dany sprzęt się kupiło.. Jeżeli Towarzystwo ubezpieczeniowe daje Gwarancję to tylko z nazwy to jest gwarancja.. W MM byłem świadkiem jak tv Samsunga za 20 tyś gwarancje/ubezpieczenie Gość dokupował za 1300 zl , W tv Sony za 5 -6 tys dostaje się za naprawdę śmieszne pieniądze a do tego dostaje się upust 50% na dwie pary okularów 3d... a można nawet wytargować że za darmo taką gwarancję można kupić.


Ja nikogo nie namawiam napisałem o Sony to co było w konkretnym wątku pisane - czyli to co ludzie pisali.. plus to co znam ze swoich znajomych..


A każdy zrobi tak jak uważa za słuszne.. być może jak kiedyś będę inny tv kupował niż Sony to też wybiorę ubezpieczenie w markecie bo nie będę miał wyjścia ale na razie wolę to co jest w Sony... na razie...
 

astw

New member
Kolego,
ewidentnie nie piszemy o tym samym. Gwarancja + MM/Saturna to nie jest ubezpieczenie
https://mediamarkt.pl/gfx/lp/gwarancjaplus/MM_Gwarancja_plus_BW.pdf

Cytat: "1.5 Poprzez zawarcie Umowy Serwisowej z Klientem, Sprzedawca zobowiązuje
się do spełnienia świadczeń, o których mowa w punkcie 4 poniżej, w
przypadku wystąpienia wad materiałowych lub produkcyjnych zakupionego
Artykułu (dalej określanych jako „Wady”). Klient natomiast zobowiązuje się
względem Sprzedawcy do zapłaty wynagrodzenia, o którym mowa w punkcie
7 poniżej".
 
D

Deleted member 121090

Guest
To nie może być prawdą bo wszelkie umowy konsumencie zawierane na obszarze RP podlegają jurysdykcji polskich sądów.
Zakładam, że towar kupujecie w Polsce, a w takim przypadku gdyby Sony Was odsyłało do sądu w Wielkiej Brytanii to sprawa się nadaje do UOKiK. Ale tak jak napisałem nie wierzę że to może być prawdą.
Taką sytuację prawną mamy już od kilku lat, od kiedy to zlikwidowano Sony Polska a pozostało tylko Sony Europe. A w dalszym ciągu, nawet niby zorientowani forumowicze, czyli osoby które aktywnie poszukują wiedzy w temacie, nie mają świadomości, że tak właśnie niestety jest.
Domyślam się, że wśród potencjalnych klientów świadomość tego faktu jest jeszcze mniejsza i wynosi jakiś promil.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Pewnie w jakiejś części tak jest jak piszesz - niektórzy wiedzą - inni nie, a Ci co naprawdę pewien wątek śledzili to już nie sposób tego nie zauważyć bo było pisane XXX razy... ale problem też leży w tym że Polacy nie czytają gwarancji, a dopiero się z nią zapoznają jak coś poleci ... A w gwarancji Sony nie małym na końcu literkami jest o tym napisane tylko na samej górze i każdy jest w stanie to zrozumieć nawet jeśli nie ma się prawniczego wykształcenia.. a jeśli się czegoś nie wie do końca to się nie kupuje. Nie znajomość prawa nie zwalnia człowieka z odpowiedzialności. Mało tego jakiś czas temu w salonie w SC byłem świadkiem jak przyszedł jakiś Gość poprosił o wydrukowanie gwarancji przedłużonej zarówno tej z uszkodzeniami mechanicznymi jak i tej zwyklej przedłużonej - Sprzedawca wydrukował, więc można na spokojnie w domu sobie przeczytać , zanieść nawet do prawnika ...
Oczywiście to mi się nie podoba tak jak pisałem wielokrotnie ale jest jak jest - mam nadzieję, że wejdzie prawo które będzie zabraniało robić takich rzeczy. Tak samo mam nadzieję, że wejdzie obligatoryjny zapis do gwarancji że musi być podana ilość dni w której to Producent deklaruje naprawę sprzętu. A nie tak jak jest teraz, czyli może robić dany sprzęt i 3 miesiące i nikt nic nie może z tym zrobić. Chyba że powołamy się na Ustawę wtedy sklep ma 14 dni... ale dla mnie i dla wielu ludzi powinien być zapis również w gwarancji.
 
Do góry