sony bravia 60w605b

lolek126

Well-known member
Bez reklam
W zasadzie skoro to usterka "jakosciowa" to ewentualnie moglbym zarzadac obnizenia ceny, skoro jakosc jest gorsza ..

A mam pytanko, napisałeś że kupiłeś w S.C., to dlaczego nie chciałeś żeby otworzyli i sprawdzili przy Tobie jak gra tv w sklepie?...... Ja tak zrobiłem i też w SC kupowałem(nawet w osobnym pomieszczeniu mi go podłączyli) i dopiero na drugi dzień przywieźli mi tv do domu, zamontowali go i sprawdzili raz jeszcze czy wszystko jest ok z tv....
W jakim S.C. kupowałeś? - chodzi mi o miasto.
 
Ostatnia edycja:

nikisoko

New member
Tylko go włączyliśmy, menu konfiguracyjne, czarne tło. Szczerze noe przypuszczałem, ze może być taki problem. S.c. Tez nie sugerowali żebym cos sprawdził po zakupie, ze mam 7 dni na zwrot. Dopiero jak sie pózniej zgłosiłem to zaczęli być bardziej krytyczni odnośnie tego telewizora, ze trzeba sprawdzać itp. I ze w zasadzie za te pieniądze to nie mozna sie spodziewać, ze będzie równo świecił...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tylko go włączyliśmy, menu konfiguracyjne, czarne tło. Szczerze noe przypuszczałem, ze może być taki problem. S.c. Tez nie sugerowali żebym cos sprawdził po zakupie, ze mam 7 dni na zwrot. Dopiero jak sie pózniej zgłosiłem to zaczęli być bardziej krytyczni odnośnie tego telewizora, ze trzeba sprawdzać itp. I ze w zasadzie za te pieniądze to nie mozna sie spodziewać, ze będzie równo świecił...

Teraz już wiesz że trzeba sprawdzać tv jak się kupuje na miejscu w sklepie, z podświetleniem w ledach niestety nie jest wesoło w tańszych tv... a im większy tv tym niestety gorzej...
Powiem Ci jak do mojego sąsiada przyjechał serwis do plazmy bo żona jego dużo oglądała tvn24 i wiadomo co się stało - Pan z serwisu powiedział że jeśli się kupuje plazmę to powinno się wiedzieć że nie wolno za często oglądać tvn24 :) Efekt był taki plazma poszła do sypialni i już nie oglądają programów typu tvn 24, a do salonu trafił led właśnie sonego W 905...
A w jakim mieście kupowałeś tv? Jeśli to nie tajemnica...
 

astw

New member
Tylko go włączyliśmy, menu konfiguracyjne, czarne tło. Szczerze noe przypuszczałem, ze może być taki problem. S.c. Tez nie sugerowali żebym cos sprawdził po zakupie, ze mam 7 dni na zwrot. Dopiero jak sie pózniej zgłosiłem to zaczęli być bardziej krytyczni odnośnie tego telewizora, ze trzeba sprawdzać itp. I ze w zasadzie za te pieniądze to nie mozna sie spodziewać, ze będzie równo świecił...

Może trzeba zadać pytanie o możliwość zwrotu w ciągu 7 dni na facebookowym profilu salonu? Skoro zapewniono o takiej możliwości (zwrot w 7 dni), klient może chcieć z niej skorzystać.
 

Rudeford

New member
I jak tu teraz kupić TV ,coraz więcej czytam i coraz więcej wątpię.
Racja!
Mam JVC 42P80 i chce zmienić na coś w rozmiarze minimum 60”. Niestety jak widzę u znajomych cloudigi, bandingi itd. to mi się odechciewa. Kasa jest, warunki są, a zdrowy rozsadek podpowiada co by bubla nie kupować, bo niby nowsze a pod pewnymi względami gorsze.
 

nikisoko

New member
Kupowałem w SC w Gdyni. Czy nadal mogę powołać się na wymianę z tytułu niezgodności towaru z umową pomimo tego, że serwis traktuje wadę jako wadę jakościową (nie podlegającą gwarancji)? Czy obecnie pismo trzeba składać do siedziby głownej firmy ? W SC powiedziano mi, że była nowelizacja prawa konsumenckiego i teraz oddział nie przyjmuje ... .
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Racja!
Mam JVC 42P80 i chce zmienić na coś w rozmiarze minimum 60”. Niestety jak widzę u znajomych cloudigi, bandingi itd. to mi się odechciewa. Kasa jest, warunki są, a zdrowy rozsadek podpowiada co by bubla nie kupować, bo niby nowsze a pod pewnymi względami gorsze.

Wiesz jest strach ale tylko tak myśleć to w życiu nic się nie kupi.. może lepiej zamiast 60 cali ( jeśli myślisz o tv budżetowym) kupić 50 - 55 cali ale już lepszy, a wtedy taki tv już ma znacznie większe szanse że będzie bez wad o których tutaj mowa.

Kupowałem w SC w Gdyni. Czy nadal mogę powołać się na wymianę z tytułu niezgodności towaru z umową pomimo tego, że serwis traktuje wadę jako wadę jakościową (nie podlegającą gwarancji)? Czy obecnie pismo trzeba składać do siedziby głownej firmy ? W SC powiedziano mi, że była nowelizacja prawa konsumenckiego i teraz oddział nie przyjmuje ... .

Zadzwoń do Rzecznika Praw Konsumenta - wszystko Ci wyjaśni...może faktycznie była w ostatnim czasie jakaś nowelizacja trzeba byłoby w necie poszukać .... Ja na razie jestem zadowolony to nie śledzę w tym temacie czy cos się zmieniło...
Ale ciężko będzie bo wszystkie firmy tak samo do tych wad podchodzą bez względu na markę jeśli chodzi o ledy..
 

astw

New member
Wiesz jest strach ale tylko tak myśleć to w życiu nic się nie kupi.. może lepiej zamiast 60 cali ( jeśli myślisz o tv budżetowym) kupić 50 - 55 cali ale już lepszy, a wtedy taki tv już ma znacznie większe szanse że będzie bez wad o których tutaj mowa.



Zadzwoń do Rzecznika Praw Konsumenta - wszystko Ci wyjaśni...może faktycznie była w ostatnim czasie jakaś nowelizacja trzeba byłoby w necie poszukać .... Ja na razie jestem zadowolony to nie śledzę w tym temacie czy cos się zmieniło...
Ale ciężko będzie bo wszystkie firmy tak samo do tych wad podchodzą bez względu na markę jeśli chodzi o ledy..

W wielkości 50 cali są jeszcze na rynku ostatnie tv plazmowe LG. Jakość obrazu bdb.



Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. 2014 poz. 827 Internetowy System Aktów Prawnych

Na paragonie/fakturze jest adres sprzedawcy. Na ten adres należy wysłać oświadczenie (listem poleconym z poświadczeniem odbioru). Trzeba podkreślić czego konsument oczekuje - zwrot ceny, wymiana, obniżenie ceny?
 

nikisoko

New member
No tfu tfu, zobaczymy jak bedzie. Jezeli bedzie okay to bardzo duzy plus dla SONY i szczesliwy klient - ja. Przyznam szczerze ze ten model tv naprawde mi pasowal, nie interesuje mnie 3d i smart-wynalazki, chcialem duzej matrycy z akceptowalnymi parametrami wizualnymi. Nie musial tez byc super-plaski :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
No tfu tfu, zobaczymy jak bedzie. Jezeli bedzie okay to bardzo duzy plus dla SONY i szczesliwy klient - ja. Przyznam szczerze ze ten model tv naprawde mi pasowal, nie interesuje mnie 3d i smart-wynalazki, chcialem duzej matrycy z akceptowalnymi parametrami wizualnymi. Nie musial tez byc super-plaski :)

Poczekamy zobaczymy ale naprawdę ciężko jest w to uwierzyć bo ze dwa - trzy posty czytałem nawet tutaj na forum ( nie wspomnę o necie ) i chodziło o inne firmy i nikt nie wymienił tv z taką przypadłością. Ale życzę Ci żeby wszystko się udało jak najlepiej... A na drugi raz jednak proponuję troszkę dołożyć kasy jak chcesz kupić większy rozmiar - będziesz miał mniej nerwów.. Pozdro.
 

nikisoko

New member
No dostalem nowy egzemlarz ... vert banding tez jest ... inny .. inne pasy. Czy mniej widoczne ? Może ... . Albo mam wielkiego pecha albo sony 60w605B po prostu ma taką matrycę. Zaczynam się przyzwyczajać :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nawet sie nie zastanawialem ... stary egzemplarz mial 6031833, obecny - 6023776.

Lepiej by było w mniejszym tv ale jak Ci już wzrok przyzwyczaja to dasz radę... ale pamiętaj że jak duży tv się kupuje to warto dołożyć kasy bo inaczej tego typu problemy będą... nie ma co się oszukiwać...
Ale i tak zastanawiam się powiem Ci szczerze co im się stało że zdecydowali się na wymianę .... ale dobrze zawsze masz nowszy tv :)
 

astw

New member
Lepiej by było w mniejszym tv ale jak Ci już wzrok przyzwyczaja to dasz radę... ale pamiętaj że jak duży tv się kupuje to warto dołożyć kasy bo inaczej tego typu problemy będą... nie ma co się oszukiwać...
Ale i tak zastanawiam się powiem Ci szczerze co im się stało że zdecydowali się na wymianę .... ale dobrze zawsze masz nowszy tv :)
Chyba starszy TV - patrząc na nr seryjny?
Trzeba reklamować wadę - jeśli jest - a nie patrzeć 5 lat na ekran i zastanawiać się, czy pasy przeszkadzają.
 

nikisoko

New member
Wyglada na to ze w Polsce banding, clouding, dse nie są uznawane za wadę/usterkę (chyba, że są faktycznie strasznie widoczne). Nie wiem czy jest sens dalej walczyć, bo raczej SONY nie wymieni mi na kolejny egzemplarz (który może być gorszy niż obecny?). Ewentualnie zostaje mi rękojmia i domaganie się zwrotu $. Możliwe że ta linia ma tak, że na 10 egzemplarzy 1 jest idealny.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wyglada na to ze w Polsce banding, clouding, dse nie są uznawane za wadę/usterkę (chyba, że są faktycznie strasznie widoczne). Nie wiem czy jest sens dalej walczyć, bo raczej SONY nie wymieni mi na kolejny egzemplarz (który może być gorszy niż obecny?). Ewentualnie zostaje mi rękojmia i domaganie się zwrotu $. Możliwe że ta linia ma tak, że na 10 egzemplarzy 1 jest idealny.

Niestety, tak to już jest i to bez względu na firmę... choć myślę że np. w Anglii mają deko inne podejście :)
 

SandPetrus

New member
Wyglada na to ze w Polsce banding, clouding, dse nie są uznawane za wadę/usterkę (chyba, że są faktycznie strasznie widoczne). Nie wiem czy jest sens dalej walczyć, bo raczej SONY nie wymieni mi na kolejny egzemplarz (który może być gorszy niż obecny?). Ewentualnie zostaje mi rękojmia i domaganie się zwrotu $. Możliwe że ta linia ma tak, że na 10 egzemplarzy 1 jest idealny.
CRT też miały swoje przypadłości np. geometrię obrazu. Żeby mieć równy "ideał" trzeba było liczyć się z zakupem droższej wersji - w przypadku monitorów z możliwością regulacji wszystkich narożników. Wniosek taki, że te wady to norma (w pewnych granicach) dla tych telewizorów. Inaczej wszystkie te droższe w produkcji nie maiłyby racji bytu, skoro każdy świeciłby tak samo.
 
Do góry