sony bravia 60w605b

nikisoko

New member
Witam,
Na świeżo zakupionym telewizorze zauważyłem lekkie niekonsystencje w podświetleniu (szczególnie w prawej częsci matrycy, pionowe pasy). Nie są uciążliwe przy oglądaniu filmów siedząc na wprost telewizora, ale pod większym kątem robią się bardziej widoczne. Oczywiście na jednolitych tłach widać je bardziej - tak samo podczas oglądania np. meczy piłki nożnej, szybkiego panningu poziomego. Czy jest to banding, DSE ? Uruchamiałem test FPD Benchmark i na teście mapy ( poziomy scroll ) te pasy są lekko widoczne. Co o tym myślicie ? Reklamować, domagać się wymiany ?
 

Attachments

  • rsz_wp_20150113_001.jpg
    rsz_wp_20150113_001.jpg
    136,4 KB · Wyś: 586
  • rsz_wp_20150113_002.jpg
    rsz_wp_20150113_002.jpg
    128,7 KB · Wyś: 327
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja bym na pewno próbował, ale jeśli jest to vertical banding to chyba nie podlega to gwarancji podobnie jak clouding ( jak to gdzieś czytałem w temacie Samsunga że jest to wada technologii led i to nie podlega gwarancji - już gdzieś była o tym mowa i to bodajże dwóch czy w trzech markach tv... Ale wołaj serwis to nic nie szkodzi... może to co innego jest...
Myślę że na zachodzie Europy ludzie nie mają z tym problemu ( a na pewno w mniejszym stopniu) bo serwisy inaczej podchodzą a u nas wiadomo jak jest z serwisami.. Kidys jak w Lg pokazałem okrutny clouding to Pan od Lg powiedział mi, że nie muszę kupować tego modelu - taki urok jego jest i albo komuś pasuje albo nie.. :) Polska kraj absurdów jak to ktoś kiedyś powiedział.
 

nikisoko

New member
Sklep odesłał mnie do serwisu.. Generalnie chciałem potwierdzić czy od tego modelu mam oczekiwać takiej matrycy. W recenzjach pisano, ze podświetlenie/dse/banding jest na wysokim poziomie,a tu raczej takie 3+
 

SandPetrus

New member
Pod takim kątem to na każdym edge led coś widać, szczególnie o tych rozmiarach. Moim zdaniem to na większości innych egzemplarzy będzie to samo. Jeszcze możesz przy wymianie wpakować się w temat z martwymi pikselami. Chyba, że masz sklep pod nosem i obejrzysz sztukę przed wymianą.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Sklep odesłał mnie do serwisu.. Generalnie chciałem potwierdzić czy od tego modelu mam oczekiwać takiej matrycy. W recenzjach pisano, ze podświetlenie/dse/banding jest na wysokim poziomie,a tu raczej takie 3+

W kilku tematach ludzie pisali odnośnie podświetlenia i bywało że w jednym egz. było bardziej widoczne (clouding) a w drugim mniej... też słyszałem opinie ( nie wiem na ile to się ma z prawdą) ale pisali że większe tv tak od 60 cali w górę to trzeba kupować tv z wyższej półki wtedy jest większa szansa że mniej widoczne będą wady związane z technologią led... I wiadomo jest że w tych większych tv te wady na pewno są bardziej widoczne...
 

astw

New member
Niestety zakupiłem w sony center...

Nic nie szkodzi - nie odstąpienie od umowy w oparciu o przepisy o zakupie na odległość, a zgłoszenie wady wobec sprzedawcy z tytułu rękojmi z żądaniem zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny egzemplarz bez wady. (w/g uznania). TV nowo nabyty. Istnieje domniemanie korzystne dla konsumenta.

Nie ma co się męczyć. Inny egz. będzie o.k. i problem zniknie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
I jak tu teraz kupić TV ,coraz więcej czytam i coraz więcej wątpię.

Niestety z tv tak jest bo mamy takie a nie inne prawo i robią z nami co chcą serwisy...to tak jak w plazmach wypalanie... kolejna bzdura dla mnie człowiek przez dwa lata na plazmie powinien oglądać co chce i ile chce jeśli cos mu się stanie takiego to nowy tv się dostaje albo kasa a nie to co jest u nas...
Ale co dopiero mają powiedzieć ludzie którzy tv kupują za naprawdę dobre pieniądze powiedzmy 20 tys albo 30 tys i droższe jaka jest gwarancja że tv takiego się nie wywali po 3 -4 latach bo cos się rozleci a tej części już nie będzie w sprzedaży.... Tv to nie samochód że po 5-10 latach dostaje się część lub zamiennik...
 

nikisoko

New member
Odnośnie zwrotu/wymiany/serwisu wiadomo, że mogę powołać się na prawa konsumenckie i walczyć do skutku. Natomiast wszystko przechodzić będzie przez ekspertyzę serwisu, który oceniać będzie czy stwierdzana wada jest wadą istotną. Obawiam się, że w przypadku v.bandingu i niedoskonałości podświetlenia mogą stwierdzić właśnie, że ten model tak ma. Ewentualnie mogę się dowiedzieć, że akurat mój jest w wyjątkowo dobrej formie. Czy ktoś ma model tej serii i wygląda to u niego podobnie ? (w829b ma chyba tą samą matrycę - SHARP U2VA ).
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Odnośnie zwrotu/wymiany/serwisu wiadomo, że mogę powołać się na prawa konsumenckie i walczyć do skutku. Natomiast wszystko przechodzić będzie przez ekspertyzę serwisu, który oceniać będzie czy stwierdzana wada jest wadą istotną. Obawiam się, że w przypadku v.bandingu i niedoskonałości podświetlenia mogą stwierdzić właśnie, że ten model tak ma. Ewentualnie mogę się dowiedzieć, że akurat mój jest w wyjątkowo dobrej formie. Czy ktoś ma model tej serii i wygląda to u niego podobnie ? (w829b ma chyba tą samą matrycę - SHARP U2VA ).

Wg mnie i tego co wyczytałem na tym forum i nie tylko i dotyczyło różnych firm to będą mówić że to jest wada technologii - jak to się mówi - "ten typ tak ma "... niestety ale musi się prawo zmienić że kupując cos jesteś Panem i nie tylko przy kupieniu, ale również później przy eksploatacji w ciągu powiedzmy dwóch lat.. Inaczej zawsze będzie jak to mówią brzydko co by się nie zrobiło to dup... z tyłu ...
 

astw

New member
" mogą stwierdzić właśnie, że ten model tak ma".
To trochę nie o to chodzi.
Rękojmia
"Wady fizyczne mogą polegać na:
(...) braku określonych właściwości (np. zawyżono parametry, użyto innych materiałów, brak odpowiednich walorów estetycznych, większe koszty eksploatacji)".
 

nikisoko

New member
astw czyli uważasz, że tak czy siak mogę powołać się na rękojmie i twierdzić, że dla mnie takie funkcjonowanie matrycy to istotna wada. Teoretycznie skoro występuje vert.banding przy meczach to mogliby to dopisac w salonie do listy funkcjonalnosci :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ale rozumiem, że twój Sony KDL-55HX955 świeci idealnie :) ?

U mnie jest efekt halo i najbardziej jest to widoczne na napisach końcowych :) reszta jest ok (kolory, kontrast, płynność, szybkość menu)- jestem bardzo zadowolony z tv. Ale też o tej wadzie wiedziałem bo raz że sam testowałem tv zanim kupiłem , dwa czytałem testy.
 

astw

New member
astw czyli uważasz, że tak czy siak mogę powołać się na rękojmie i twierdzić, że dla mnie takie funkcjonowanie matrycy to istotna wada. Teoretycznie skoro występuje vert.banding przy meczach to mogliby to dopisac w salonie do listy funkcjonalnosci :)

W 100 % trafna konkluzja. Co istotne - zawiadomienie o wadzie wraz z określeniem rodzaju żądania (wymiana/zwrot zapłaconej ceny) trzeba wysłać listem poleconym ze zwrotnym poświadczeniem odbioru na adres sprzedawcy z faktury/rachunku.
 

nikisoko

New member
Byl pan z serwisu - usterka jakosciowa, niejednorodne podswietlenie, bez szans na wymiane/naprawe. Lekkie straszonko, ze ewentualna wymiana (na rekojmie) moze skonczyc sie jeszcze gorszym panelem ... i co wtedy. Czy pismo odnosnie niezgodnosci towaru z umowa trzeba wyslac na adres glownej siedziby firmy czy mozna zlozyc w oddziale ? Sony Centre poinformowalo, ze oni nie przyjma i trzeba wyslac do glownej siedziby.
 
Do góry