Wszystkim, którzy rozważają zakup SmartTV firmy Samsung proponuję dokładnie się nad tym zastanowić. Po pewnym czasie może się bowiem okazać, że telewizor już nie jest smart.
W grudniu 2013 kupiłem TV UE46F6400 jednym z głównych funkcji tego TV miały być „Warto Obejrzeć” i „S-Recommendation”. Funkcje te miały działać dla wszystkich źródeł sygnału, okazało się, że w rzeczywistości nie działają one w przypadku korzystania z modułu ci+.
Fakt ten był zgłaszany przez wielu użytkowników do firmy Samsung. Ja osobiście otrzymałem informację, że problem jest znany, pracują nad jego rozwiązaniem i prawdopodobnie w najnowszej wersji oprogramowania zostanie on rozwiązany. Oczywiście tak się nie stało.
W końcu po wielu moich zgłoszeniach sprawa trafiła do działu reklamacji, skąd dostałem odpowiedź, że wina leży po stronie modułu ci+ i sygnału telewizyjnego. Dodali też, że tylko UPC zgłosiło się do nich z prośbą o certyfikację modułu ci+. W związku z tym, że mam kablówkę właśnie z UPC to poprosiłem ich o informację w jakim zakresie moduły z UPC nie przeszły certyfikacji i co jest nie tak z ich sygnałem, oczywiście te pytania zostały bez odpowiedzi.
Po kilku miesiącach Samsung stwierdził, że pozbędzie się tych funkcji skoro nie działają one tak jak powinny (oczywiście oficjalny powód był inny). W związku z tym, że TV stracił funkcje, które w momencie zakupu były reklamowane jako główne jego funkcje, przynajmniej takie wrażenie można było odnieść oglądając reklamy i stronę producenta, postanowiłem kolejny raz złożyć reklamację i poprosiłem w niej o przywrócenie funkcjonalności z dnia zakupu.
Samsung zwlekał z odpowiedzią do momentu gdy po dwóch tygodniach od zgłoszenia reklamacji napisałem do nich, że skoro w ciągu dwóch tygodni nie ustosunkowali się do mojej reklamacji to dla mnie jest to jednoznaczne, że reklamacja zostanie rozpatrzona na moją korzyść. Odpowiedź przyszła w ciągu dwóch godzin:
Oczywiście korzystać ze Smart Hub-a możemy dopiero gdy zaakceptujemy ten regulamin, bez tego mamy zwykły TV bez smarta a po akceptacji mamy SmartTV z funkcjami, które Samsung może bezkarnie w każdej chwili wyłączyć.
Reasumując Samsung wypuszcza sprzęt z funkcjami, które nie działają prawidłowo, następnie zwodzi klientów, że cały czas pracują nad udoskonaleniem Smart Hub-a, a w ostateczności usuwa te funkcje. Powołując się na regulamin, z którym można zapoznać się dopiero podczas konfiguracji TV.
Nie dziwię się, że spada im sprzedaż, właśnie stracili kolejnego klienta.
W grudniu 2013 kupiłem TV UE46F6400 jednym z głównych funkcji tego TV miały być „Warto Obejrzeć” i „S-Recommendation”. Funkcje te miały działać dla wszystkich źródeł sygnału, okazało się, że w rzeczywistości nie działają one w przypadku korzystania z modułu ci+.
Fakt ten był zgłaszany przez wielu użytkowników do firmy Samsung. Ja osobiście otrzymałem informację, że problem jest znany, pracują nad jego rozwiązaniem i prawdopodobnie w najnowszej wersji oprogramowania zostanie on rozwiązany. Oczywiście tak się nie stało.
W końcu po wielu moich zgłoszeniach sprawa trafiła do działu reklamacji, skąd dostałem odpowiedź, że wina leży po stronie modułu ci+ i sygnału telewizyjnego. Dodali też, że tylko UPC zgłosiło się do nich z prośbą o certyfikację modułu ci+. W związku z tym, że mam kablówkę właśnie z UPC to poprosiłem ich o informację w jakim zakresie moduły z UPC nie przeszły certyfikacji i co jest nie tak z ich sygnałem, oczywiście te pytania zostały bez odpowiedzi.
Po kilku miesiącach Samsung stwierdził, że pozbędzie się tych funkcji skoro nie działają one tak jak powinny (oczywiście oficjalny powód był inny). W związku z tym, że TV stracił funkcje, które w momencie zakupu były reklamowane jako główne jego funkcje, przynajmniej takie wrażenie można było odnieść oglądając reklamy i stronę producenta, postanowiłem kolejny raz złożyć reklamację i poprosiłem w niej o przywrócenie funkcjonalności z dnia zakupu.
Samsung zwlekał z odpowiedzią do momentu gdy po dwóch tygodniach od zgłoszenia reklamacji napisałem do nich, że skoro w ciągu dwóch tygodni nie ustosunkowali się do mojej reklamacji to dla mnie jest to jednoznaczne, że reklamacja zostanie rozpatrzona na moją korzyść. Odpowiedź przyszła w ciągu dwóch godzin:
„W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o. o. chciałabym podziękować Panu za ponowny kontakt z naszym Działem Reklamacji oraz nadesłaną korespondencję w sprawie telewizora UE46F6400AWXXH.
W odpowiedzi na Pana pismo pragnę poinformować, iż z dniem 1 października 2015r. Usługa "Warto obejrzeć" i "S-Recommendation" zostanie wyłączona. Dodatkowo informuję, iż zgodnie z zapisem w instrukcji obsługi urządzenia:
Pragnę również wyjaśnić, iż zgodnie z Regulaminem świadczenia usług Samsung:
4.4. Firma Samsung może w dowolnej chwili, według własnego uznania i bez obowiązku uprzedniego zawiadomienia lub ostrzeżenia:
a. zmienić Usługi lub zawiesić i/lub wstrzymać świadczenie Usług lub części Usług;
b. uniemożliwić lub zawiesić możliwość korzystania przez Państwa z Usług, w tym czasowo lub na stałe uniemożliwić dostęp do Państwa konta (kont) Użytkownika oraz wszelkich plików lub innych treści znajdujących się na Państwa koncie (kontach).
W związku z powyższym firma Samsung nie może uznać Pana reklamacji. Wyrażam nadzieję, że podane wyjaśnienia nie zostaną przez Pana odebrane jako wyraz złej woli naszej firmy, lecz jako realny obraz zaistniałych okoliczności.”
Oczywiście korzystać ze Smart Hub-a możemy dopiero gdy zaakceptujemy ten regulamin, bez tego mamy zwykły TV bez smarta a po akceptacji mamy SmartTV z funkcjami, które Samsung może bezkarnie w każdej chwili wyłączyć.
Reasumując Samsung wypuszcza sprzęt z funkcjami, które nie działają prawidłowo, następnie zwodzi klientów, że cały czas pracują nad udoskonaleniem Smart Hub-a, a w ostateczności usuwa te funkcje. Powołując się na regulamin, z którym można zapoznać się dopiero podczas konfiguracji TV.
Nie dziwię się, że spada im sprzedaż, właśnie stracili kolejnego klienta.