Y. NS 555 czy NS-8900

dakkon7

New member
witam forumowiczów

mam właśnie dylemat jakie kolumienki wybrać, w grę wchodzą
ns-555 i ns-8900

muzyka 30% (matal i pokrewne)
filmy70&

wzmaciasz który posiadam to Yamaha 659
oraz sub sw515
myślałem aby sprzedać suba i kupić ns-555 nawet, bo one mają system 3drożny

dotychczasowy mój sprzęt stereo to wstyt się przyznawać ale głośniki hi-fi zarówno frony jak i tył
pokój 25m2

najwiekswy mój dylemat to mało info. o 8900
cena ich to 1500zł za parę natomiast nf555 to 1850zł wiec jestem bardzo ciekaw czy sie opłaca wyciągać dodatkowe 350zł

dużo piszę o nf-555 jak są zbudowane z czego ,jakie kable w nich użyte itd a 8900 nic :( a że jestem laikiem wiec prosze o radę
dziękuję z góry

w przyszłości oczywiście chcę kupić tyły bo center już mam
nie mam możliwości odsłuchu wiec pytam o radę
niech sie wypowiedzą ludziska którzy mieli z tym styczność lub wiedzą
o wadach i zaletach tych kolumn

pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

don111

Banned
NS 555 to wg mnie ciekawe kolumny ale akurat nie nadają się do metalu, rocka i ogólnie nieco ostrzejszych brzmień (grają za miękko, za łagodnie bez takich emocji na wokalach), NS 8900 nie słuchałem ale możliwe że grają podobnie albo gorzej bo to chyba niższa seria. Do metalu to koniecznie posłuchaj sobie Paradigm Monitor 7v5 i coś z podłogowych Jmlab (ale nie jestem pewien czy do 2 tys. coś się uda wybrać z podłogowych kolumn tej marki, ale warto przesłuchać), z tańszych kolumn ewentualnie mogą nieźle zagrać w tej muzyce Mission M34i.
W przyszłości pomyślałbym nad dokupieniem wzmacniacza do tej Yamahy, ona tu jest najsłabszym elementem systemu.
 

dakkon7

New member
sadzisz ze missiony za 1250zł na allegro zagrają lepiej niż yamaha 8900 za 1500zł??

m. to system 2 drożny
y. to 2,5 drożny

ps. mi bardziej na filmach zależy
ps2. wiem że do metalu to konieczny wzmacniacz stereo i pewnie JBL jeszcze powiesz E80 :)