Wymiana 40W4500

frugo3000

New member
Witam!
Ostatnio po niecalych 2 latach popsul mi sie sony 40W4500. Serwis stwierdzil, ze uszkodzona zostala matryca. Jednak z powodu braku tego typu matrycy wymienia mi sprzet na inny model. Dzisiaj dostalem telefon z propozycjami 3 modeli: 40ex500,40ex501,40ex700. Rozumiem, ze najlepszy z nich bedzie oczywiscie 40ex700, lecz czy zaoferuje mi on obraz tak dobry jak moj obecny telewizor? Prosilbym bardzo o Wasze opinie czy taka zamiana sie mi oplaci.

Pozdrawiam
Mateusz

PS. przepraszam za brak polskich znakow, ale cos skrypt forumowy gryzie sie ze skrotami klawiaturowymi w mac os x, przez co nie ma reakcji na klawisz z altem.
 

Mike25

New member
EX700 nie zaoferuje Ci lepszego obrazu :) Jego przewaga nad EX500 to smukłość panelu i chyba wbudowane wifi, ale nie jestem pewien. Poza tym to te same TV, różniące się podświetleniem. EX700 ze względu na edge LED jest na rogach i wzdłuż ramek nierównomiernie podświetlony, co może przeszkadzać, jeśli dużo oglądasz TV w nocy w całkowitej ciemności. EX ma podświetlenie CCFL i jest ono bardziej równomierne, choć tez nie idealne (idealnego chyba nie ma w żadnym LCD), Generalnie jednak będzie ono znacznie lepsze niż w edge LED. EX500/501 to ten sam model, tylko że 500 ma srebrną dolną listwe ramki, a 501 ma ciemniejszą.
 

Ares78

New member
Wbudowane wifi dotyczy modeli nx (bodajże 700 i 800 o ile dobrze pamiętam), na pewno ex700 będzie najbardziej opłacalny (najdroższy model oferowany do wymiany), aczkolwiek pod względem stricte obrazu i tak warto wziąć pod uwagę ex500/ex501. Zasadniczą różnicę w obrazie ujrzysz głównie w przypadku sygnału SD (w w4500 masz starszy procesor obrazu BE2).
 

Spioch1

New member
Wniosek?
Lecimy po 40W4500 po przeceniane.
Tylko ktoś musi wymyslic jak sabotowac matryce ^^
40ex500 pasowalby mi na sciane:krol:
 

Ares78

New member
No tak, ale wymiana jest oferowana praktycznie tylko przy awariach matrycy (nieopłacalna naprawa, brak takowych na stanie do telewizora sprzed dwóch lat), a samego modelu chyba już nie dostaniesz :p Wracając do tematu ex500 jest następcą w5500 który z kolei zastąpił w4500, ale patrząc po cenach najkorzystniejsza jest wymiana na ex700...
 

Mike25

New member
Ares, no tak, tylko, że to sie opłaca jak ktoś ma plan późniejszej odsprzedaży. Bo już nawet w salonach Sony Style pracownicy mówią, że EX500 ma lepszy obraz, choć pewnie są to niewielkie różnice :)
 

Ares78

New member
Ares, no tak, tylko, że to sie opłaca jak ktoś ma plan późniejszej odsprzedaży. Bo już nawet w salonach Sony Style pracownicy mówią, że EX500 ma lepszy obraz, choć pewnie są to niewielkie różnice :)

Podkreśliłem, że patrząc po cenach ex700 wychodzi najbardziej korzystnie odnośnie jakość obrazu to jak poprzednicy napisali to jednak wciąż edge LED.

piotr818 jeśli chodzi o procesor obrazu to oba modele mają identyczny to jest BE3...
 

frugo3000

New member
Czytałem ostatnio na zagranicznych forach na temat usterkowości tego modelu i masa osób ma takie efekty jak właśnie ja. Muszę przyznać, że ostatnio się zawodzę na sony, bo w ciągu tego samego miesiąca padła mi także wieża tej firmy - niestety już nie mam gwarancji.

Jakiś czas temu byłem oglądać ex500 oraz ex700 w sony centre i muszę przyznać, że się nieco zdziwiłem, bo w mojej opinii to właśnie ten 2 model miał lepszy, bardziej przyjemny dla oka obraz. Kąty widzenia były także na plus dla tego drugiego.

Odnośnie serwisu - panuje tam okropny bajzel. Po zadzwonieniu i wybraniu modelu, dostałem informację, że telewizor będzie u mnie już na dniach. Po paru dobach dostałem wiadomość, że jednak tego modelu nie ma na stanie i muszę wybrać inny. Zaproponowano mi model z czarną listwą, na co się zgodziłem. Sprzęt miał przyjechać za tydzień, jednak tak się nie stało. Po przedzwonieniu do serwisu poinformowano mnie, że nowy telewizor dostanę najwcześniej za miesiąc. Niepoważni ludzie.
 

Ares78

New member
A jakie wersje porównywałeś? Ex500 w wersji 37 calowej ma trochę słabsze kąty widzenia niż w wersji 40 calowej. Tak samo warto sprawdzić czy ustawienia były te same inaczej porównanie będzie raczej mało miarodajne. Odnośnie samej wymiany to miesiąc czekania to faktycznie bardzo długo, na jaki model ostatecznie się zdecydowałeś?
 

frugo3000

New member
Ostatecznie zdecydowałem się na EX500. Niestety mimo wyznaczonego terminu dostarczenia sprzętu na 22 lipca, nadal nie otrzymałem sprzętu. Jeśli w poniedziałek zostanie mi powiedziane, iż telewizora dla mnie nie ma, zrobię małą aferę i zamiast sprzętu, zadzwonię do centrali i zażądam oddanie kwoty, jaką wydałem na poprzedni model, bo to istne urządzanie kpin z klienta. W piątek minęło 1,5 miesiąca od zgłoszenia awarii.
 

major125

New member
Witam serdecznie, zwracam się z prośbą w sprawie dziwnej pracy tv model SONY KDL-40W4500 tj. od kilku dni przy włączeniu tv pojawiają się 3 równomiernie rozłożone linie poziome i obraz staje się niewyraźny tj. występuje obraz główny i jego odbicie. W linku zamieściłem fotkę tego zjawiska. Po kilku minutach pracy wszystko się stabilizuje linie znikają i obraz jest ok. Proszę o opinię lub pomoc.
http://www.fotoload.pl/index.php?id=a4cdaf464c37ba5288ada2c53969e061943
 

Ares78

New member
Efekt występuje bez względu na to jaki sygnał masz podpięty (dvd, konsola) czy tylko przy kablówce/satelicie? Jeżeli na każdym źródle dzieje się to samo to polecam skontaktować się z serwisem bo nie jest to normalny objaw (telewizor jest na gwarancji?)
 

major125

New member
Witam serdecznie, występuje to bez względu skąd pobierany jest sygnał np. dzisiaj celem sprawdzenia po powrocie z pracy odłączyłem wszystkie urządzenia od tv za wyjątkiem dvd podpiętego przez component i było to samo tj. dokładnie tak jak na zdjęciach. Trwa to ok. kilku minut i tak jak pisałem nagle paski znikają i jest ok. tj. do następnego wyłączenia tv.
 

Ares78

New member
Witam serdecznie, występuje to bez względu skąd pobierany jest sygnał np. dzisiaj celem sprawdzenia po powrocie z pracy odłączyłem wszystkie urządzenia od tv za wyjątkiem dvd podpiętego przez component i było to samo tj. dokładnie tak jak na zdjęciach. Trwa to ok. kilku minut i tak jak pisałem nagle paski znikają i jest ok. tj. do następnego wyłączenia tv.

Ok czyli problem pojawia się na różnych przewodach,na różnych źródłach. Jak dla mnie klasyfikuje się na serwis bo nie powinno być takiej sytuacji, tym bardziej, ze nie ma problemu jeśli telewizor jest wciąż na gwarancji najlepiej wysłać formularz zgłoszeniowy ze strony producenta...
 

frugo3000

New member
Witam serdecznie, zwracam się z prośbą w sprawie dziwnej pracy tv model SONY KDL-40W4500 tj. od kilku dni przy włączeniu tv pojawiają się 3 równomiernie rozłożone linie poziome i obraz staje się niewyraźny tj. występuje obraz główny i jego odbicie. W linku zamieściłem fotkę tego zjawiska. Po kilku minutach pracy wszystko się stabilizuje linie znikają i obraz jest ok. Proszę o opinię lub pomoc.
http://www.fotoload.pl/index.php?id=a4cdaf464c37ba5288ada2c53969e061943

Ten sam efekt był u mnie i z czasem zaczął się pogłębiać. Aktualnie potrafi on występować nawet po dłuższym czasie od włączenia telewizora i staje się on coraz bardziej nieznośny (ostatnio obraz zrobił się bardzo ciemny). W serwisie powiedzieli, że jest walnięta matryca. Wymiana matrycy nie wchodzi natomiast w grę, bo już są praktycznie niedostępne. To samo tyczy się wymiany całego telewizora na ten sam model. Pewnie tak samo jak w moim przypadku zostaną Ci zaproponowane modele: ex500 i ex700. ;) Miej nadzieję, że chociaż w Twoim wypadku Sony się zlituje i na nowy sprzęt nie będziesz musiał czekać 2 miesięcy. Ja czekam nadal :\
 
Ostatnia edycja:

major125

New member
Ten sam efekt był u mnie i z czasem zaczął się pogłębiać. Aktualnie potrafi on występować nawet po dłuższym czasie od włączenia telewizora i staje się on coraz bardziej nieznośny (ostatnio obraz zrobił się bardzo ciemny). W serwisie powiedzieli, że jest walnięta matryca. Wymiana matrycy nie wchodzi natomiast w grę, bo już są praktycznie niedostępne. To samo tyczy się wymiany całego telewizora na ten sam model. Pewnie tak samo jak w moim przypadku zostaną Ci zaproponowane modele: ex500 i ex700. ;) Miej nadzieję, że chociaż w Twoim wypadku Sony się zlituje i na nowy sprzęt nie będziesz musiał czekać 2 miesięcy. Ja czekam nadal :\

ok. dzięki za info. dzisiaj zgłaszam tv do serwisu.
 
Do góry