UPC vs VECTRA

tomaszna

New member
Z końcem 2011 roku przeniosłem się z UPC do Vectry.
Przez długi czas jako wieloletni klient UPC usiłowałem wynegocjować z firmą nową umowę terminową - chciałem dostać dodatkowe kanały HD. Płaciłem (Internet + TVHD + nagrywarka) dość dużo i chciałem aby potraktowali mnie miło :). Niestety okazało się że poza standardowe promocje nie są w stanie nic zaoferować. Usiłowali mi wepchnąć stary router wifi albo telefon stacjonarny. Mieszkam na Ursynowie i od kilku miesięcy miałem w skrzynce ulotki z Vectry z bardzo atrakcyjną ofertą (50 PLN taniej w stosunku do umowy bezterminowej w UPC).
No i stało się, po wizycie akwizytora Vectry gdzie upewniliśmy się co do wszystkich szczegółów zamówiliśmy Vectrę i wypowiedzieliśmy UPC.
Minęły trzy miesiące i ponieważ w swoim czasie negocjacje z UPC spowodowały u mnie "ulanie się żółci" a przejście do VECTRY powodowało duże obawy, to postanowiłem opisać historię aby sprawdzić czy tak samo jest u innych.

Różnice UPC vs Vectra.

TV

+ dla UPC
POLSAT HD (formuła 1 :))
Podczas nagrywania można wybrać nagrywanie serii na niektórych kanałach

+ dla VECTRY
50 PLN mniej miesięcznie (93 vs 140 przy umowie bezterminowej)
więcej kanałów HD, szczególnie tych na których mi zależało w UPC
lepszy STB (nie zawiesza się, nie skacze obraz przy nagrywaniu, można nagrywać dwa programy jednocześnie jeśli nic w tym czasie nie oglądamy, pozwala ustawić dźwięk DD dla każdego kanału oddzielnie)

Internet UPC vs VECTRA:
UPC - generalnie zawsze był niezawodny - ostatnie kilka lat.
VECTRA - 24Mb którego się obawiałem - trzyma parametry - dwukrotne przerwy kilka godzin - wywaliła się jakaś karta w piwnicy.

Infolinia i naprawy:
UPC - zwykle dużo dłuższy czas oczekiwania, Dwukrotny brak TV i Internetu po powrocie z urlopu (nawet trzy dni z powodu długiego weekendu - po prostu masakra)
VECTRA - co mogę napisać to krótszy czas oczekiwania na Infolinii i powrót internetu w ciągu kilku godzin (chyba wymiana albo przestrojenie karty w piwnicy). Generalnie wychodzi że Internet jest bardziej zawodny albo to czasowa przypadłość tylko u mnie.

A jak to jest u WAS.
Pozdrawiam
Tomek
 

ra74

New member
UPC miałem czarnego philips
+ 0 problemów z dekoderem poza beznadziejnym pilotem
+ imho trochę lepszy obraz w sd
+ szybki net
+ szybka i bezproblemowa obsługa zgłoszeń. Max tydzień na rozpatrzenie reklamacji
+ zdanie dekodera to niecałe 5 minut, w asterze przy 3 osobach na 3 okienka czekałem ze 40 minut i potem sam byłem obsługiwany ze 20 minut
+ prosta i przejrzysta oferta na stronie, wiadomo co zamówić i ile będzie kosztowało
VECTRA
+tańszy przynajmniej w promocji. Pierwszy rok 69zł, teraz 105 za platyna z nagrywarką net 24MB i 2 miesiące gratis, no 20zł
+ router na osobnym kablu zwykłym sieciowym super sprawa bo jest elastyczny, można go wymienić na dowolnej długości
+ można użyć własny dobry router
+ większy dysk
- menu lepiej mi odpowiadało z philpsa
- pół roku bujałem się z reklamacją, czas odpowiedzi > 30 dni. Plus że nawet jakbym nie miał racji to musieliby mi ją uznać
- musiałem wymienić kabelek hdmi bo zaczęły się artefakty i problemy z hdcp
- drogie hbo pl ok 35zł, jeszcze 10 aktywacja płatna co rok
- beznadziejna strona, porozrzucane promocje
- konsultanci zawsze kłamią, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby powiedzieli o wszystkich opłatach
 

felis

New member
Witam
Miałem okazję korzystać z usług obu dostawców i obecnie pozostałem przy UPC.
Oferta bardzo podobna ceny również, ale na korzyść UPC przeważyło:
1. O wiele mniejsza awaryjność usługi. Rzeczywiście jak ktoś napisał powyżej Vectra szybko naprawia zgłoszone problemy. W UPC nie wiem ile to trwa bo przez prawie 2 lata problemy w ogóle się nie pojawiły podczas gdy w Vectrze w podobnym okresie kilkanaście razy.
2. Oszukiwanie w umowach. W obu przypadkach trafiłem na zapewnienia że promocyjna cena jest stała i obie firmy złamały dane słowo. Różnica polega na tym, że UPC rozpatrzyło pozytywnie reklamacje i wróciło do starej ceny a z Vectrą trzeba by się chyba włóczyć po sądach.
3. Ogólne podejście do klienta podczas wszelkich form kontaktu też jest na plus dla UPC. Pracownicy Vectry zdecydowanie więcej kłamią, i są mniej kompetentni. Ogólnie podejście Vectry w moim odczuciu jest takie - ściągnąć klienta promocją, a potem wydusić co się da.
Podsumowując UPC to może nie szczyt marzeń, ale VECTRA przy nim to porażka.
Pozdrawiam
 
Do góry