Dzień dobry.
Mam problem z moim smart tv. Pacjent to SAMSUNG QE75QN85C 75" QLED 4K 120Hz Tizen TV HDMI 2.1 Dolby Atmos.
Po podpięciu kabla HDMI do laptopa, który to kabel jest na stałe wpięty do telewizora (gniazdo HDMI-ARC - próbowałem innych gniazd efekt ten sam), ten drugi czyli telewizor wykrywa automatycznie, że podpięto PC i wyłącza mi obraz (telwwizję) i przechodzi do menu wyboru źródła. Muszę potwierdzić i wybrać albo PC, albo wrócić do TV żeby dalej oglądać telewizję. Szukałem w ustawieniach czy da się w jakiś sposób to wyłączyć bo przyznam szczerze, że czasami to przeszkadza. Oglądam film, żona podpina laptopa i nagle ciach muszę przeklinać kilka razy żeby wrócić do oglądania telewizji. Da się jakoś wyłączyć automatyczne wykrywanie HDMI?
Drugi problem tego samego kalibru dotyczy dźwięku. Podpinam kabel HDMI do laptopa (kabel wpięty na stałe do TV w gniazdo HDMI-ARC - próbowałem innych nic to nie zmienia) i praktycznie za każdym razem dźwięk leci z laptopa, a obraz jest normalnie na TV. Muszę wejść w ustawienia dźwięku w laptopie i wybrać SAMSUNG żeby dźwięk i obraz był z telewizora. Proszę o pomoc w tych sprawach. Może to wina laptopa bo na obu Tv Samsung z tego samego okresu czasu występują oba te zjawiska? Laptop to Ultrobook Asus z Windows 11 na pokładzie.
Pozdrawiam
Darek
Mam problem z moim smart tv. Pacjent to SAMSUNG QE75QN85C 75" QLED 4K 120Hz Tizen TV HDMI 2.1 Dolby Atmos.
Po podpięciu kabla HDMI do laptopa, który to kabel jest na stałe wpięty do telewizora (gniazdo HDMI-ARC - próbowałem innych gniazd efekt ten sam), ten drugi czyli telewizor wykrywa automatycznie, że podpięto PC i wyłącza mi obraz (telwwizję) i przechodzi do menu wyboru źródła. Muszę potwierdzić i wybrać albo PC, albo wrócić do TV żeby dalej oglądać telewizję. Szukałem w ustawieniach czy da się w jakiś sposób to wyłączyć bo przyznam szczerze, że czasami to przeszkadza. Oglądam film, żona podpina laptopa i nagle ciach muszę przeklinać kilka razy żeby wrócić do oglądania telewizji. Da się jakoś wyłączyć automatyczne wykrywanie HDMI?
Drugi problem tego samego kalibru dotyczy dźwięku. Podpinam kabel HDMI do laptopa (kabel wpięty na stałe do TV w gniazdo HDMI-ARC - próbowałem innych nic to nie zmienia) i praktycznie za każdym razem dźwięk leci z laptopa, a obraz jest normalnie na TV. Muszę wejść w ustawienia dźwięku w laptopie i wybrać SAMSUNG żeby dźwięk i obraz był z telewizora. Proszę o pomoc w tych sprawach. Może to wina laptopa bo na obu Tv Samsung z tego samego okresu czasu występują oba te zjawiska? Laptop to Ultrobook Asus z Windows 11 na pokładzie.
Pozdrawiam
Darek
Ostatnia edycja: