Telewizor ze sklepu online - ew. zwrot

Carty

New member
Mam pytanie:

Czy ktoś przerabiał na własnej skórze temat zwrotu lcdka w ramach obowiązujących przepisów o zakupach na odległość (w ciągu bodajże 10 dni)??

Z racji faktu, że ciężko w jednym miejscu zobaczyć tv jakie nie interesują, że o porządnym przetestowaniu nie wspomnę, to zastanawiam się, czy po prostu "w ciemno" nie kupić tv z tych co mam na tapecie. Jak nie będę zadowolony z efektu, to go oddam i kasa wraca.
Jestem na minusie o koszt transportu, ale przynajmniej nie upupiony z tv, który nie spełnia oczekiwań.

Czy dobrze rozumuje??
Czy rozpakowanie i uruchomienie tv mieści się w "granicach zwykłego zarządu"??
 

JackS.

New member
Bez reklam
Mam pytanie:

Czy ktoś przerabiał na własnej skórze temat zwrotu lcdka w ramach obowiązujących przepisów o zakupach na odległość (w ciągu bodajże 10 dni)??
Jasne.

Z racji faktu, że ciężko w jednym miejscu zobaczyć tv jakie nie interesują, że o porządnym przetestowaniu nie wspomnę, to zastanawiam się, czy po prostu "w ciemno" nie kupić tv z tych co mam na tapecie. Jak nie będę zadowolony z efektu, to go oddam i kasa wraca.
Jestem na minusie o koszt transportu, ale przynajmniej nie upupiony z tv, który nie spełnia oczekiwań.

Czy dobrze rozumuje??
Dobrze.
Ale pamiętaj, że pokrywasz koszty transportu w obie strony.

Dlatego najkorzystniej będzie Ci kupić tv w takim sklepie internetowym, który oferuje na niego bezpłatną wysyłkę (zdarzają się takie oferty). No i dobrze byłoby aby ten sklep miał siedzibę na tyle blisko Twego miejsca zamieszkania, byś mógł go samemu odwieźć, bez ponoszenia kosztów na jakąś firmę kurierską.

Czy rozpakowanie i uruchomienie tv mieści się w "granicach zwykłego zarządu"??
Oczywiście. Bylebyś go przy okazji nie porysował - ekranu, obudowy ani pilota.
 

BadWoj

New member
Prawo pozwala na oddanie sprzętu w terminie do 10 dni od odebrania, jeżeli dokonujesz zakupu przez internet, bez podania przyczyny.
 

Carty

New member
Prawo pozwala na oddanie produktu "w stanie niezmienionym", dlatego pytam czy takim stanem jest normalne rozpakowanie i użytkowanie tv.
Sklepy na pytania najczęściej po prostu odsyłają do regulaminu, a ten zapisany jest takimi hasełkami.
Wolę się upewnić, zanim wpakuje kilka tys w błoto ;)
 

voodoopeople

New member
Kupując tv nie odklejaj żadnych nalepek, zwłaszcza tych ochronnych z ramki (bateryjki do pilota użyj swoje :)) . Wszystko co jest w woreczkach (pilot, kable) rozpakuj delikatnie - najlepiej porozcinaj na samych końcach woreczków. W razie problemu ładnie z powrotem zapakujesz. Aha - delikatnie z samym rozpakowaniem - nie zniszcz kartonu. Warto też zapamiętać co i jak jest poukładane w kartonie.
I koniecznie weź sobie kogoś do pomocy - łatwiej i mniejsze ryzyko przypadkowego uszkodzenia matrycy lub opakowania czy styropianu.

Pisze to ponieważ sam w zeszłym miesiącu zwróciłem telewizor do sklepu. Oczywiście wymaga to podpisania oświadczenia np takiego http://www.2bis.pl/themes/_pl/_html...dstapieniu-od-umowy-zawartej-na-odleglosc.pdf i wcześniejszego zgłoszenia chęci zwrotu.
Co do transportu - w moim przypadku ja pokryłem koszt (nie całe 40 zł -kurier) ale nie miałem najmniejszego problemu ze zwrotem środków.

Pamiętaj - masz 10 dni tylko jeśli kupujesz przez internet (nie odbieraj osobiście w siedzibie lub oddziale) i pierwszy dzień liczony już jest z chwila odbioru przesyłki i liczone są dni robocze i wolne.
 

JackS.

New member
Bez reklam
Kupując tv nie odklejaj żadnych nalepek, zwłaszcza tych ochronnych z ramki (bateryjki do pilota użyj swoje :)) . Wszystko co jest w woreczkach (pilot, kable) rozpakuj delikatnie - najlepiej porozcinaj na samych końcach woreczków. W razie problemu ładnie z powrotem zapakujesz. Aha - delikatnie z samym rozpakowaniem - nie zniszcz kartonu. Warto też zapamiętać co i jak jest poukładane w kartonie.
Z tym wszystkim - zgoda.
Zamiast obciążania pamięci warto zrobić zdjęcia jak co wchodziło do kartonu.

I koniecznie weź sobie kogoś do pomocy - łatwiej i mniejsze ryzyko przypadkowego uszkodzenia matrycy lub opakowania czy styropianu.
No bez przesady - chyba, że bierzesz 65-calowową plazmę.

Pisze to ponieważ sam w zeszłym miesiącu zwróciłem telewizor do sklepu. Oczywiście wymaga to podpisania oświadczenia np takiego http://www.2bis.pl/themes/_pl/_html...dstapieniu-od-umowy-zawartej-na-odleglosc.pdf i wcześniejszego zgłoszenia chęci zwrotu.
Co do transportu - w moim przypadku ja pokryłem koszt (nie całe 40 zł -kurier) ale nie miałem najmniejszego problemu ze zwrotem środków.

Pamiętaj - masz 10 dni tylko jeśli kupujesz przez internet (nie odbieraj osobiście w siedzibie lub oddziale) i pierwszy dzień liczony już jest z chwila odbioru przesyłki i liczone są dni robocze i wolne.
Bez przesady. To akurat bardzo precyzyjnie reguluje ustawa. Pierwszym dniem jest dzień po otrzymaniu sprzętu. Dla dochowania terminu wystarczy aby data stempla pocztowego na pokwitowaniu wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy była z 10 dnia po otrzymania sprzętu. Jeśli dniem tym był dzień ustawowo wolny od pracy, to z pierwszego dnia roboczego następującego po tym terminie.
 

Carty

New member
Dzięki za info, właśnie nie byłem pewien jak z tym pakowaniem, szczególnie akcesoriów.
Jak się to ma do zakupu w sklepach online media-expert czy euro/ole, w sytuacji jak nie odbieram na miejscu w ich sklepie stacjonarnym, ale oni gratis dowożą własnym transportem? To dalej jest zakup na odległość, prawda?
 

Nacho85

New member
A nie lepiej zamówić sobie prezentację wybranych tv w domu u kiki'go i wtedy kupić model który nam odpowiada, zamiast takiego kombinowania ?
 

voodoopeople

New member
Bez przesady. To akurat bardzo precyzyjnie reguluje ustawa. Pierwszym dniem jest dzień po otrzymaniu sprzętu. Dla dochowania terminu wystarczy aby data stempla pocztowego na pokwitowaniu wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy była z 10 dnia po otrzymania sprzętu.

info o 10 dniach
Art. 10.

1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.

Jeśli dniem tym był dzień ustawowo wolny od pracy, to z pierwszego dnia roboczego następującego po tym terminie.

może przegapiłem, ale na Federacja Konsumentw - poznaj swoje prawa nie ma o tym żadnego słowa.
 

skylla1

Member
Bez reklam
Jeśli trafisz na sklep, który będzie miał chęć robić ci trudności, to zobaczysz, że to średni pomysł. A twoje pieniądze będą przecież na ich koncie i odesłany telewizor też u nich. Przesłanie telewizora też kosztuje niemało. też myslę, że niewiele droższa a bezstresowa jest prezentacja w domu.
 
Ostatnia edycja:

JackS.

New member
Bez reklam
Dzięki za info, właśnie nie byłem pewien jak z tym pakowaniem, szczególnie akcesoriów.
Jak się to ma do zakupu w sklepach online media-expert czy euro/ole, w sytuacji jak nie odbieram na miejscu w ich sklepie stacjonarnym, ale oni gratis dowożą własnym transportem? To dalej jest zakup na odległość, prawda?

Wszystko zależy od tego jak została zawarta była umowa kupna-sprzedaży. Jeśli masz wątpliwości przestudiuj regulaminy tych sklepów - powinno to być tam jasno opisane.
 

JackS.

New member
Bez reklam
Jeśli trafisz na sklep, który będzie miał chęć robić ci trudności, to zobaczysz, że to średni pomysł. A twoje pieniądze będą przecież na ich koncie i odesłany telewizor też u nich.
Pieniądze u nich będą całkiem nieźle oprocentowane.

Przesłanie telewizora też kosztuje niemało
To prawda. Dlatego warto kupować w sklepach internetowych, których siedziby są na tyle blisko miejsca zamieszkania, że można samemu odwieźć sprzęt.
 
Do góry