Spadek na rynku smartfonów trwa, -11% w pierwszym kwartale 2022 r.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Spadek na rynku smartfonów trwa, -11% w pierwszym kwartale 2022 r.

Najnowszy raport Strategy Analytics wskazał na 11% spadek rynku smartfonów. Dobry tylko Samsung i po części Apple. Chińskie marki walczą.

Według najnowszego raportu Strategy Analytics, globalne dostawy smartfonów spadły o 11% rok do roku w pierwszym kwartale 2022 roku.
Samsung został potwierdzony na pierwszym miejscu z udziałem 24% , najwyższym wynikiem dla firmy w ciągu ostatnich pięciu lat. Na drugim miejscu potwierdzono natomiast Apple z udziałem 18% . Kolejne Xiaomi, OPPO (w tym linia OnePlus) i Vivo zajęły odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce w rankingu.
Rynek podupada, dobry tylko Samsung i Apple

Dla rynku smartfonów jest to trzeci z rzędu rok spadku wolumenu w pierwszym kwartale . Według raportu ograniczenia fabryczne i braki komponentów spowodowały dalszy spadek dostaw.
Ponadto niesprzyjające warunki gospodarcze, kwestie geopolityczne i COVID-19 nadal osłabiały popyt na smartfony.

Jednak wbrew trendowi rynkowemu Samsung sprzedał aż 75 milionów smartfonów i osiągnął w pierwszym kwartale najwyższą wydajność od 2017 roku. Popyt, według raportu, był szczególnie napędzany przez niedawno wypuszczoną flagową serię Galaxy S22 i najtańszą serię Galaxy A.

Nawet Apple, pomimo spadku sprzedaży, miał dobry kwartał, z 57 milionami iPhone'ów sprzedanych na całym świecie , + 1% rok do roku.
Wydaje się zatem, że niedawna premiera zielonego koloru iPhone'a 13 i serii SE utrzymała aktywny popyt na kalifornijską firmę.
Walka Xiaomi, Oppo i Vivo

Jednak ze względu na niepewność geopolityczną w Europie Xiaomi zajęło trzecie miejsce z udziałem w rynku globalnym na poziomie 12%, w porównaniu z 14% rok temu . Wreszcie OPPO i Vivo, pozostając stabilne na czwartym i piątym miejscu w rankingu, również straciły na wszystkich kluczowych rynkach z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej.

Jednak według raportu globalna konkurencja wśród innych głównych marek smartfonów spoza pierwszej piątki była złożona i zaciekła w pierwszym kwartale 2022 r. Na przykład Honor utrzymywał swoją pozycję w Chinach i nadal rósł na rynkach zagranicznych.
Z drugiej strony Realme kontynuowało swoją ścieżkę ekspansji we wszystkich regionach, ale w Chinach spowolniło ogólne wyniki. Lenovo-Motorola zyskała udziały w Ameryce Północnej, ale tempo w Ameryce Środkowej zostało przerwane przez inne chińskie marki.

W 2022 r. Strategy Analytics spodziewa się rocznego spadku o 2%.
Według firmy „ten rok będzie historią dwóch połówek. Kwestie geopolityczne, niedobory komponentów, inflacja cen, zmienność kursu walutowego i zakłócenia związane z Covid będą nadal ciążyć na rynku smartfonów w pierwszej połowie 2022 r., zanim sytuacja ulegnie pogorszeniu w drugiej połowie z powodu szczepionek Covid. i mniej przerw w dostawach w fabrykach” .
dday
 
Do góry