TV Sony LCD 40 W 4500 - test
TV Sony LCD 40 W 4500 - test.
Bardzo wiele obiecywaliśmy sobie po tym telewizorze ponieważ - duże wrażenie zrobił na nas młodszy brat - czyli model 40 W 4000.
Dzisiaj sprawdzany model miał mieć tylko dodatkowe 100 Hz. Co z tego wynikło - popatrzmy.
Podstawka obrotowa dwukolorowa, bardzo łatwa w montażu i ustawieniu.
Nawet laik łatwo rozprawi się z montażem.
Karton wyraźnie oznaczony spokojnie mieści się do większości aut. Karton jest"chudy" - więc można kupić nawet jedną sztuukę na "zapas"
Oklejony telewizor od razu informuje że to nowa genaracja i właśnie nadchodzi.
BRAVIA ENGINE 2Telewizory BRAVIA ENGINE 2 wykorzystujące najnowsze technologie, takie jak inteligentna redukcja szumów oraz Advanced Contrast Enhancer, powstały w oparciu o ceniony model BRAVIA ENGINE i zostały wyposażone w cztery dodatkowe etapy przetwarzania obrazu. Co więcej, rodzina BRAVIA ENGINE 2 wykorzystuje w pełni cyfrowe przetwarzanie wielu różnych sygnałów. Dzięki tym cechom uzyskano niespotykaną wyrazistość, a także wierne odwzorowanie kolorów przy zachowaniu możliwie najbardziej naturalnej tonacji barwnej. Osiągnięto najgłębsze poziomy czerni przy doskonałej ilości szczegółów, a jasność i kontrast gwarantują ostrość i pewność odwzorowania .
Technologia domowej sieci DLNA zapewniająca dostęp do wszystkich nagrań i zdjęć z komputera.
S-ForceSystem S-Force Front Surround oferuje kinowe wrażenia bez konieczności wychodzenia z domu. Technologia opracowana w firmie Sony zapewnia prawdziwie trójwymiarowy dźwięk przestrzenny uzyskiwany jedynie za pośrednictwem głośników wbudowanych w telewizorze. Naśladuje ona sposób odbierania i rozpoznawania dźwięków przez ludzkie ucho. System S-Force jest w pełni wirtualny, nie zależy od odbić dźwięków od ścian, dzięki czemu umożliwia uzyskanie zbliżonej do kinowej jakości dźwięku w pomieszczeniach o dowolnej wielkości.
Advanced Contrast EnhancerFunkcja Advanced Contrast Enhancer optymalizuje kontrast każdej sceny, dostosowując poziom podświetlenia, tak aby odwzorować pełną gradację półtonów odtwarzanego materiału. Pozwala ona na reprodukcję głębszych poziomów czerni nawet w najciemniejszych scenach bez utraty jasności, dzięki czemu sceny nabierają oszałamiającej głębi.System 24p True Cinema – wyświetlanie filmów zgodnie z zamierzeniami reżysera System 24p True CinemaTryb ten umożliwia oglądanie filmów z prędkością 24 klatek na sekundę, czyli z prędkością, z jaką miały one być odtwarzane na dużym ekranie. Aż do teraz oglądane w domu filmy były odtwarzane szybciej niż w kinie. Gdy film jest emitowany w telewizji lub sprzedawany na nośniku DVD, musi być zgodny z formatem PAL. Różnica polega na tym, że filmy są kręcone z prędkością 24 klatek na sekundę, a tradycyjny telewizor wyświetla 25 klatek na sekundę.
Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
Świetnie wyprofilowany dół z przeźroczystym tworzywem między głośnikami a ekranem. Całość stanowi o szyku i elegancji modelu.
Możliwość montażu na ścianie z użyciem standardowych uchwytów i uchwytu producenta.
Stylistyka linii wzorniczej LINE – fantastyczny wygląd w każdym pomieszczeniu.
Tworzywo znajdujące się między głośnikiem a ekranem.Świetnie się komponuje.
Port Digital Media Port do odtwarzania muzyki, fotografii i filmów z podłączonego przenośnego odtwarzacza cyfrowego, takiego jak WALKMAN® lub iPod®
Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji naziemnej o standardowej rozdzielczości (MPEG-2, umożliwiający także odbiór kanałów analogowych)
Przy okazji sprawdziliśmy w jaki sposób wyświetlają się rodzaje złącz w menu.
Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji kablowej (zależnie od kraju i tylko dla obsługiwanych operatorów)
MPEG-4Standard MPEG mający zastosowanie w Internecie, do rozpowszechniania i przechowywania materiałów multimedialnych. Został on opracowany przez grupę MPEG (Motion Picture Experts Group) specjalnie z myślą o kompresji cyfrowych materiałów dźwiękowych i wideo do plików o niewielkich rozmiarach, przeznaczonych do przesyłania za pomocą łączy o niewielkiej przepustowości.
Trzy wejścia HDMI™ (dwa z tyłu, jedno z boku, wszystkie z CEC) – jeszcze łatwiejsze podłączanie źródeł sygnału High Definition, takich jak Blu-ray Disc™ czy PLAYSTATION®3
HDMI™Interfejs High Definition Multimedia Interface™ (HDMI™) to rodzaj połączenia opracowany z myślą o przesyłaniu treści audio i wideo wysokiej jakości. Zapewni odtwarzanie w Twoim salonie kolejnej generacji filmów, gier i materiałów muzycznych z zapierającą dech w piersiach jakością obrazu i dźwięku gwarantowaną przez urządzenia marki BRAVIA. Wszystko, czego potrzeba do podłączenia dowolnego urządzenia HD, to kabel o wysokiej szybkości transmisji. Nadaje się on idealnie do gier dostępnych dla konsoli PLAYSTATION®3 oraz do odtwarzania filmów za pomocą napędu Blu-ray Disc™ HD 1080p i zapewnia uzyskanie ostrych obrazów i żywych dźwięków prosto z zestawu kina domowego BRAVIA.
HDMI™Skrót od angielskiej nazwy High-Definition Multimedia Interface. Interfejs HDMI™ wykorzystuje do transmisji jeden przewód wielożyłowy i jest podobny do interfejsu DVI, ma jednak znacznie mniejsze gniazda i złącza. Pozwala na przesyłanie niepoddanego kompresji, zabezpieczonego przed kopiowaniem, cyfrowego sygnału wideo i wielokanałowego dźwięku. Stosując odpowiedni adapter, można uzyskać zgodność HDMI™ wstecz z większością obecnych interfejsów DVI.
HDMI™ z CEC (Consumer Electronics Control)Nowy typ połączenia HDMI™, który przekazuje dodatkowe informacje pomiędzy urządzeniami, dzięki czemu korzystanie z nich staje się prostsze. Przykładowo połączenie HDMI™ z CEC obsługuje synchronizację z kinem domowym BRAVIA. Dzięki temu można zsynchronizować wszystkie obsługiwane urządzenia w zestawie kina domowego za jednym naciśnięciem przycisku na pilocie synchronizacji z kinem domowym BRAVIA.
Cyfrowe wyjście audio (optyczne)
1
Wejścia HDMI™
3
Możliwość doprowadzenia sygnału HDMI™ z komputera
TAK
Wejście PC (15-stykowe D-Sub) + wejście audio
TAK
Wejścia komponentowe
1
Kompozytowe wejście wideo
TAK
Wejście USB 2.0
TAK
Gniazdo minijack (słuchawkowe) (mm)
3,5
Gniazdo na karty PCMCIA
TAK
Wyjście audio cinch
TAK
Wejście RF (antenowe)
TAK
Wejścia Scart (RGB)
2
Funkcja BRAVIA Sync
TAK
Ethernet DLNA (muzyka / zdjęcia)
TAK
Digital Media Port
TAK
Pobór mocy: 0,2 W w trybie czuwania, 234 W podczas pracy.
Model świeżo upieczony- z sierpnia - przyjechał z Hiszpanii
Wymiary Z podstawą stołową (szer. x wys. x gł., cm)
98,6 x 68,4 x 27,9
Bez podstawy stołowej (szer. x wys. x gł., cm)
98,6 x 64,6 x 11,0
Jak widać do njacieńszych nie należy
iPhone mieści się ale na szrokość .
Języki europejskie , menu również w języku polskim
pilot tradycyjny- bardzo łatwy w obsłudze i pracuje bez zarzutu.
XrossMediaBar™Ceniony system XMB™ to estetyczny i intuicyjny graficzny interfejs użytkownika (GUI) ułatwiający wyświetlanie listy urządzeń podłączonych do zestawu BRAVIA i umożliwiający szybki dostęp do nich. Poziomy pasek wyświetlany wzdłuż opcji Ustawienia zawiera listę połączeń w logicznych grupach, takich jak Fotografie, Telewizja cyfrowa, Telewizja analogowa oraz Urządzenia wejściowe. Za pomocą pilota można łatwo przewijać listę w obu kierunkach. Po wybraniu jednej z ikon zostanie automatycznie wyświetlony pionowy pasek z dostępnymi opcjami, takimi jak kanały telewizyjne, odtwarzacz Blu-ray Disc™ lub nagrywarka DVD z dyskiem twardym. Pasek ten umożliwia wybranie kanału lub rozpoczęcie odtwarzania pojedynczym kliknięciem.
Czas na wygląd Menu i jego funkcje :
Ustawienia główne tradycyjne
przechodzimy do sygnału SD:
Tu zauważyć można że telewizor mimo podłączenia sygnału cyfrowego po HDMi nie nadzwyczajnie potrafi obrobić sygnał.
Ustawienia w standardzie trochę przerysowują rzeczywistość.
Trudno jest też dobrać formatowanie obrazu.
Zarówno zbliżenia jak i szeroki plan mają podobną jakość
Niestety fabryczna kalibracja ustawienia w trybie "Żywy" pozostawia wiele do życzenia , o czym przekonamy się również w dalszej części prezentacji.
Obraz kinowy podczas oglądania wieczorem, dopiero pozwala dostrzec naturalną paletę barw telewizora.
Już wyższy stopień "standardowy" - ostro pokazuje różnicę nasycenia i kontrastu.
W ciemnych scenach wyraźnie przenosi światło
Teraz widać wyraźnie różnicę ustawień fabrycznych producenta.
Przeformatowanie obrazu z 4: 3 w 16:9 daje taką różnicę ustawień.
Jednocześnie zmieniając format zmienia się również czytelność obrazu w SD
PIP
O ile daje sobię radę z obróbką stabilnych czy nieruchomych elementów - w postaci napisów - o tyle każda obróbka Sd pokazują jakość jak na obrazku.
Jeszcze raz obraz wyjściowy
i obraz powiększony do "ram" telewizora. Skalowanie traci na wyrazistości
szczegółów ruchomych.
Przejdźmy do sygnałów HD - podawanych z różną jakością wyjściową.
Ilość szczegółów, głębia i obrys o niesamowitej jakości
Wchodzi aż w trzeci wymiar.
Jakość i czystość godna mistrza.
Obraz niczym na żywo bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Pokazywane fragmenty są fenomenalnej jakości i czystości obrazu.
Dłuższa migawka nie pokazała kropel rozpryskujących się z wodospadu , ale na obrazie była one bardzo wyraźne i chwilami ma się wrażenie że czuć je na własnej skórze.
Ale celem ujęcia było pokazanie palety barw
Zdjęcia ja na żywo robione z samolotu.
Tu zmieniliśmy charakter ujęcia. Ale pierwszy raz siedziąc metr od telewizora miałem wrażenie że poruszam się razem z kierowcą napawając się niezwykłym pejzarzem lśniącym w promieniach słonecznych.
sprawdziliśmy z kolei jakie będą wrażenia przenosząc się na inny kanał HD. I znów wielkie słowa uznania
NO i klapa.
Klapa bo w momencie gdy przełączyłem na Canal+ sport HD - zakończyły się dalsze testy.
Zakończyły się bo jakość przekazu była tak genialna ,że nie szkoda było nawet minutki z czasu który spędziłem ogladając mecz /ponad godzinę/. Miałem wrażenie że siędzę na trybunie a czystość , obrys postaci czy atmosfera - to z całą pewnością niecodzienne przeżycie.
Próby z wyborem innych ustawień niż kinowy kończyły się marnie.
Wróciłem do najlepszych ustawień i dałem się w całości pochłonąć niecodziennemu widowisku .
To jest prawdziwa radość obcowania.
Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
Ale mecz się skończył i musiałem z bólem przystąpić do pracy , a pora jak widać na zegarze była dość późna.
Nie przeszkadzało to aby sprawdzić co leci na innych kanałach i w jakiej jakości - Szapoba :blagam::blagam::blagam:
Klasyczna jakość budzi podziw i uznanie . Potrafi się znaleźć w każdym rodzaju pomieszczenia. Z pewnością będzie jego ozdobą.
Niestety nie wszystko wyszło extra. Okazało się - co jeszcze będzie widać na wielu ujęciach telewizor posiada clouding.
Nie jest to pierwszy przypadek tego problemu:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ5O8TR1oxU
Mocny zjazd parametrów ogranicza problem ale zaciemnia sceny na ekranie.
Czystość ujęć - prawie jak zdjęcia robione na żywo.
przechodzimy do żmudnych porównań i oceny płynności testowej.
Załączenie funkcji wszystkie piksele / nie łatwo znaleźć/ - daje oczywiscie pełną czytelność obrazu - co jeszcze pokażemy na podłączeniu do komputera.
Płynność rewelacyjna.
Nawet pogorszenie warunków oświetlenia nie wiele zmieniło na obrazie.
Ustawienia zerowe - na trybie kinowym.
I tu uśmiech radości. Pojawia się jak w najlepszych modelach trzeci wymiar jakości .
Ponieważ sprawdzaliśmy czerń - doszliśmy znów do jednolitej powłoki podświetlenia matrycy przy ujęciach nocnych . I znów pojawiły się "Chmury"
Przy lekko rozjaśninym ekranie wręcz chmurzyska,
Czego nie da się zauważyć na telewizorach konkrencji / oprócz odbicia sklepu na ekranie/ - proszę sprawdzić ten obraz :
Kąty boczne
Im większy kąt tym większe problemy z czystością przekazu obrazu
Jak zawsze w odwodzie pomaga kalibracja obrazu.
A jak to było u Konkurencji na ustawieniach standardowych ?
Z lewej Pioneer LX 6090 - z prawej Panasonic 46 PZ 80
Raz jeszcze Tryby obrazu
I taraz czas pozachwycać się możliwościami i rozdzielczością.
Testy ilości szczegółów w drugim planie i głębia obrazu extra.
Czystość przesuwanych czcionek po ekranie wzbudza tylko głębszy oddech zachwytu. Ale przecież w końcu to z technologią Motionflow 100Hz
Atmosferę ciepła i spokoju dało się przenieść jak żywcem z ulic Paryża.
No cóż pomidory tym razem dołączyły do znakomitej biblioteki najlepszych ujęć.
Pomarańcze prawie rozniosły woń zapachu na pokój.
pobawiliśmy się dodatkową regulacją jasności chcąc uzyskać intersujący nas pokazowy obraz . Jakie przyniosło to efekty?
Otóż śmiałe pociągnięcia po ustawieniach na nocnych ujęciach nam przyniosły ulgę.
Trochę "grzebania" w menu bo czas na pokaz możliwości odzwierciedlenia palety barw w kontakcie z zielenią i architekturą.
Obrazki jak na zdjęciach fotografa
Zbyt duży kontrast nie daje właściwej palety szarości co widać na jasnym murze.
Nocne podświetlenia z większym nasileniem oświetlają mury zamkowe.
x.v.ColourDzięki trybowi x.v.Colour można cieszyć się dwukrotnie większą ilością kolorów, niż w palecie RGB. Tryb x.v.Colour umożliwia wyświetlanie na ekranie bardziej realistycznych obrazów, jednak aby w pełni docenić jego możliwości, potrzebny jest telewizor zgodny ze standardem High Definition.
Piękne jak kwiaty młodości w pokazie mody ,też wzbudzają zachwyt
Trochę przerysowana paleta gdy na chwilę wróciliśmy do innego trybu podświetlenia.
A tu każda kropla rosy lśni w promieniach wschodzącego słońca .
Aż chce się żyć - a co dopiero zasiadać przed taką jakością obrazu.
To jak czytanie dobrej poezji
Pokazy ruchu śmigeł nie zawiodły nas również.
Czuć jak przeszywają powietrze łopaty wirnika.
Czas na ferię barw .
Unosząc w cimna czeluść nocy nie zlewają się mimo to w jedną "kupę".
Wierność kolorów w miejscach transmisji HD budzi uznanie.
portrety - widać wyraźnie krople potu na zdziwionej twarzy Vigo.
Pełna gama kolorów i cudowne ich odzwierciedlenie.
Tym razem orchidea - oddycha naturalną świeżością.
Te arabskie mury dają dowód różnicy światła i ciepła w pełnym słońcu .
Codzienne życie ,ale tyle w nim barwy i uroku że cieszy zmęczone oczy .
Znakomite przejścia tonalne.
Ujęcia statyczne.
Wreszcie czas na odzwieciedlenie koloru skóry pań z różnych stron świata.
Rozdzielczość 6,2 megapiksela: wyświetlanie obrazu telewizyjnego, filmów i gier w formacie High Definition
Pokazy współpracy z konsolą odbyły się bez sensacji.
Nawet przy największych szybkościach ujęcia live pokazują nie tylko dynamikę obrazu ale czystość obrysu pojazdu.
Jeszcze jedno podejście do jednolitego podświetlenia czarnego tła. Przy standardowych ustawach / fabrycznych/
oraz po kalibracji obrazu.
Ten obraz może zachwycać każdego.
i jeszcze ujęcia z filmów w akcji.
ujęcia z Blu raya również po kalibracji obrazu. Nie ma ciągoty wyciskania obrazu dynamicznego.
Wszystkie siły rzucone na osiągnięcie ostatecznego efektu.
Co się dzieje z paletą odcieni bieli ?
Ano pod pełną kontrolą . Widać cienie, przejścia między różnicą światła i podświetlenia.
I nasi znajomi żegnają nas - śpiesząc się po nowe modele telewizorów
SONY
podsumowując:
Zalety :
- podstawa obrotowa
- świetny design
- znakomita współpraca z komputerem
- telewizor dla sygnału HD - rewelacja
- współpraca z grami - świetna
- pełna możliwość współpracy z każdym źródłem nadawania.
wady:
- skalowanie obrazów w SD - pozostawia do życzenia
- clouding zbyt duży jak na taka klasę
- zbyt duże podświetlenie matrycy - co daje słabą czerń ustawioną przez producenta.
- duże kątowe problemy z podświetleniem matrycy.
Wymaga kalibracji !!!
Sumując cały wątek .
Najwyższa ocena 10 Pkt - ocena idealna.
Dla tego modelu 40W4500 :
Ocena I - w klasie cenowej 8,4 punktów
Ocena w klasie ogólnej - 7,8 punktów
TV Sony LCD 40 W 4500 - test.
Bardzo wiele obiecywaliśmy sobie po tym telewizorze ponieważ - duże wrażenie zrobił na nas młodszy brat - czyli model 40 W 4000.
Dzisiaj sprawdzany model miał mieć tylko dodatkowe 100 Hz. Co z tego wynikło - popatrzmy.
Podstawka obrotowa dwukolorowa, bardzo łatwa w montażu i ustawieniu.
Nawet laik łatwo rozprawi się z montażem.
Karton wyraźnie oznaczony spokojnie mieści się do większości aut. Karton jest"chudy" - więc można kupić nawet jedną sztuukę na "zapas"
Oklejony telewizor od razu informuje że to nowa genaracja i właśnie nadchodzi.
BRAVIA ENGINE 2Telewizory BRAVIA ENGINE 2 wykorzystujące najnowsze technologie, takie jak inteligentna redukcja szumów oraz Advanced Contrast Enhancer, powstały w oparciu o ceniony model BRAVIA ENGINE i zostały wyposażone w cztery dodatkowe etapy przetwarzania obrazu. Co więcej, rodzina BRAVIA ENGINE 2 wykorzystuje w pełni cyfrowe przetwarzanie wielu różnych sygnałów. Dzięki tym cechom uzyskano niespotykaną wyrazistość, a także wierne odwzorowanie kolorów przy zachowaniu możliwie najbardziej naturalnej tonacji barwnej. Osiągnięto najgłębsze poziomy czerni przy doskonałej ilości szczegółów, a jasność i kontrast gwarantują ostrość i pewność odwzorowania .
Technologia domowej sieci DLNA zapewniająca dostęp do wszystkich nagrań i zdjęć z komputera.
S-ForceSystem S-Force Front Surround oferuje kinowe wrażenia bez konieczności wychodzenia z domu. Technologia opracowana w firmie Sony zapewnia prawdziwie trójwymiarowy dźwięk przestrzenny uzyskiwany jedynie za pośrednictwem głośników wbudowanych w telewizorze. Naśladuje ona sposób odbierania i rozpoznawania dźwięków przez ludzkie ucho. System S-Force jest w pełni wirtualny, nie zależy od odbić dźwięków od ścian, dzięki czemu umożliwia uzyskanie zbliżonej do kinowej jakości dźwięku w pomieszczeniach o dowolnej wielkości.
Advanced Contrast EnhancerFunkcja Advanced Contrast Enhancer optymalizuje kontrast każdej sceny, dostosowując poziom podświetlenia, tak aby odwzorować pełną gradację półtonów odtwarzanego materiału. Pozwala ona na reprodukcję głębszych poziomów czerni nawet w najciemniejszych scenach bez utraty jasności, dzięki czemu sceny nabierają oszałamiającej głębi.System 24p True Cinema – wyświetlanie filmów zgodnie z zamierzeniami reżysera System 24p True CinemaTryb ten umożliwia oglądanie filmów z prędkością 24 klatek na sekundę, czyli z prędkością, z jaką miały one być odtwarzane na dużym ekranie. Aż do teraz oglądane w domu filmy były odtwarzane szybciej niż w kinie. Gdy film jest emitowany w telewizji lub sprzedawany na nośniku DVD, musi być zgodny z formatem PAL. Różnica polega na tym, że filmy są kręcone z prędkością 24 klatek na sekundę, a tradycyjny telewizor wyświetla 25 klatek na sekundę.
Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
Świetnie wyprofilowany dół z przeźroczystym tworzywem między głośnikami a ekranem. Całość stanowi o szyku i elegancji modelu.
Możliwość montażu na ścianie z użyciem standardowych uchwytów i uchwytu producenta.
Stylistyka linii wzorniczej LINE – fantastyczny wygląd w każdym pomieszczeniu.
Tworzywo znajdujące się między głośnikiem a ekranem.Świetnie się komponuje.
Port Digital Media Port do odtwarzania muzyki, fotografii i filmów z podłączonego przenośnego odtwarzacza cyfrowego, takiego jak WALKMAN® lub iPod®
Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji naziemnej o standardowej rozdzielczości (MPEG-2, umożliwiający także odbiór kanałów analogowych)
Przy okazji sprawdziliśmy w jaki sposób wyświetlają się rodzaje złącz w menu.
Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji kablowej (zależnie od kraju i tylko dla obsługiwanych operatorów)
MPEG-4Standard MPEG mający zastosowanie w Internecie, do rozpowszechniania i przechowywania materiałów multimedialnych. Został on opracowany przez grupę MPEG (Motion Picture Experts Group) specjalnie z myślą o kompresji cyfrowych materiałów dźwiękowych i wideo do plików o niewielkich rozmiarach, przeznaczonych do przesyłania za pomocą łączy o niewielkiej przepustowości.
Trzy wejścia HDMI™ (dwa z tyłu, jedno z boku, wszystkie z CEC) – jeszcze łatwiejsze podłączanie źródeł sygnału High Definition, takich jak Blu-ray Disc™ czy PLAYSTATION®3
HDMI™Interfejs High Definition Multimedia Interface™ (HDMI™) to rodzaj połączenia opracowany z myślą o przesyłaniu treści audio i wideo wysokiej jakości. Zapewni odtwarzanie w Twoim salonie kolejnej generacji filmów, gier i materiałów muzycznych z zapierającą dech w piersiach jakością obrazu i dźwięku gwarantowaną przez urządzenia marki BRAVIA. Wszystko, czego potrzeba do podłączenia dowolnego urządzenia HD, to kabel o wysokiej szybkości transmisji. Nadaje się on idealnie do gier dostępnych dla konsoli PLAYSTATION®3 oraz do odtwarzania filmów za pomocą napędu Blu-ray Disc™ HD 1080p i zapewnia uzyskanie ostrych obrazów i żywych dźwięków prosto z zestawu kina domowego BRAVIA.
HDMI™Skrót od angielskiej nazwy High-Definition Multimedia Interface. Interfejs HDMI™ wykorzystuje do transmisji jeden przewód wielożyłowy i jest podobny do interfejsu DVI, ma jednak znacznie mniejsze gniazda i złącza. Pozwala na przesyłanie niepoddanego kompresji, zabezpieczonego przed kopiowaniem, cyfrowego sygnału wideo i wielokanałowego dźwięku. Stosując odpowiedni adapter, można uzyskać zgodność HDMI™ wstecz z większością obecnych interfejsów DVI.
HDMI™ z CEC (Consumer Electronics Control)Nowy typ połączenia HDMI™, który przekazuje dodatkowe informacje pomiędzy urządzeniami, dzięki czemu korzystanie z nich staje się prostsze. Przykładowo połączenie HDMI™ z CEC obsługuje synchronizację z kinem domowym BRAVIA. Dzięki temu można zsynchronizować wszystkie obsługiwane urządzenia w zestawie kina domowego za jednym naciśnięciem przycisku na pilocie synchronizacji z kinem domowym BRAVIA.
Cyfrowe wyjście audio (optyczne)
1
Wejścia HDMI™
3
Możliwość doprowadzenia sygnału HDMI™ z komputera
TAK
Wejście PC (15-stykowe D-Sub) + wejście audio
TAK
Wejścia komponentowe
1
Kompozytowe wejście wideo
TAK
Wejście USB 2.0
TAK
Gniazdo minijack (słuchawkowe) (mm)
3,5
Gniazdo na karty PCMCIA
TAK
Wyjście audio cinch
TAK
Wejście RF (antenowe)
TAK
Wejścia Scart (RGB)
2
Funkcja BRAVIA Sync
TAK
Ethernet DLNA (muzyka / zdjęcia)
TAK
Digital Media Port
TAK
Pobór mocy: 0,2 W w trybie czuwania, 234 W podczas pracy.
Model świeżo upieczony- z sierpnia - przyjechał z Hiszpanii
Wymiary Z podstawą stołową (szer. x wys. x gł., cm)
98,6 x 68,4 x 27,9
Bez podstawy stołowej (szer. x wys. x gł., cm)
98,6 x 64,6 x 11,0
Jak widać do njacieńszych nie należy
iPhone mieści się ale na szrokość .
Języki europejskie , menu również w języku polskim
pilot tradycyjny- bardzo łatwy w obsłudze i pracuje bez zarzutu.
XrossMediaBar™Ceniony system XMB™ to estetyczny i intuicyjny graficzny interfejs użytkownika (GUI) ułatwiający wyświetlanie listy urządzeń podłączonych do zestawu BRAVIA i umożliwiający szybki dostęp do nich. Poziomy pasek wyświetlany wzdłuż opcji Ustawienia zawiera listę połączeń w logicznych grupach, takich jak Fotografie, Telewizja cyfrowa, Telewizja analogowa oraz Urządzenia wejściowe. Za pomocą pilota można łatwo przewijać listę w obu kierunkach. Po wybraniu jednej z ikon zostanie automatycznie wyświetlony pionowy pasek z dostępnymi opcjami, takimi jak kanały telewizyjne, odtwarzacz Blu-ray Disc™ lub nagrywarka DVD z dyskiem twardym. Pasek ten umożliwia wybranie kanału lub rozpoczęcie odtwarzania pojedynczym kliknięciem.
Czas na wygląd Menu i jego funkcje :
Ustawienia główne tradycyjne
przechodzimy do sygnału SD:
Tu zauważyć można że telewizor mimo podłączenia sygnału cyfrowego po HDMi nie nadzwyczajnie potrafi obrobić sygnał.
Ustawienia w standardzie trochę przerysowują rzeczywistość.
Trudno jest też dobrać formatowanie obrazu.
Zarówno zbliżenia jak i szeroki plan mają podobną jakość
Niestety fabryczna kalibracja ustawienia w trybie "Żywy" pozostawia wiele do życzenia , o czym przekonamy się również w dalszej części prezentacji.
Obraz kinowy podczas oglądania wieczorem, dopiero pozwala dostrzec naturalną paletę barw telewizora.
Już wyższy stopień "standardowy" - ostro pokazuje różnicę nasycenia i kontrastu.
W ciemnych scenach wyraźnie przenosi światło
Teraz widać wyraźnie różnicę ustawień fabrycznych producenta.
Przeformatowanie obrazu z 4: 3 w 16:9 daje taką różnicę ustawień.
Jednocześnie zmieniając format zmienia się również czytelność obrazu w SD
PIP
O ile daje sobię radę z obróbką stabilnych czy nieruchomych elementów - w postaci napisów - o tyle każda obróbka Sd pokazują jakość jak na obrazku.
Jeszcze raz obraz wyjściowy
i obraz powiększony do "ram" telewizora. Skalowanie traci na wyrazistości
szczegółów ruchomych.
Przejdźmy do sygnałów HD - podawanych z różną jakością wyjściową.
Ilość szczegółów, głębia i obrys o niesamowitej jakości
Wchodzi aż w trzeci wymiar.
Jakość i czystość godna mistrza.
Obraz niczym na żywo bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Pokazywane fragmenty są fenomenalnej jakości i czystości obrazu.
Dłuższa migawka nie pokazała kropel rozpryskujących się z wodospadu , ale na obrazie była one bardzo wyraźne i chwilami ma się wrażenie że czuć je na własnej skórze.
Ale celem ujęcia było pokazanie palety barw
Zdjęcia ja na żywo robione z samolotu.
Tu zmieniliśmy charakter ujęcia. Ale pierwszy raz siedziąc metr od telewizora miałem wrażenie że poruszam się razem z kierowcą napawając się niezwykłym pejzarzem lśniącym w promieniach słonecznych.
sprawdziliśmy z kolei jakie będą wrażenia przenosząc się na inny kanał HD. I znów wielkie słowa uznania
NO i klapa.
Klapa bo w momencie gdy przełączyłem na Canal+ sport HD - zakończyły się dalsze testy.
Zakończyły się bo jakość przekazu była tak genialna ,że nie szkoda było nawet minutki z czasu który spędziłem ogladając mecz /ponad godzinę/. Miałem wrażenie że siędzę na trybunie a czystość , obrys postaci czy atmosfera - to z całą pewnością niecodzienne przeżycie.
Próby z wyborem innych ustawień niż kinowy kończyły się marnie.
Wróciłem do najlepszych ustawień i dałem się w całości pochłonąć niecodziennemu widowisku .
To jest prawdziwa radość obcowania.
Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
Ale mecz się skończył i musiałem z bólem przystąpić do pracy , a pora jak widać na zegarze była dość późna.
Nie przeszkadzało to aby sprawdzić co leci na innych kanałach i w jakiej jakości - Szapoba :blagam::blagam::blagam:
Klasyczna jakość budzi podziw i uznanie . Potrafi się znaleźć w każdym rodzaju pomieszczenia. Z pewnością będzie jego ozdobą.
Niestety nie wszystko wyszło extra. Okazało się - co jeszcze będzie widać na wielu ujęciach telewizor posiada clouding.
Nie jest to pierwszy przypadek tego problemu:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ5O8TR1oxU
Mocny zjazd parametrów ogranicza problem ale zaciemnia sceny na ekranie.
Czystość ujęć - prawie jak zdjęcia robione na żywo.
przechodzimy do żmudnych porównań i oceny płynności testowej.
Załączenie funkcji wszystkie piksele / nie łatwo znaleźć/ - daje oczywiscie pełną czytelność obrazu - co jeszcze pokażemy na podłączeniu do komputera.
Płynność rewelacyjna.
Nawet pogorszenie warunków oświetlenia nie wiele zmieniło na obrazie.
Ustawienia zerowe - na trybie kinowym.
I tu uśmiech radości. Pojawia się jak w najlepszych modelach trzeci wymiar jakości .
Ponieważ sprawdzaliśmy czerń - doszliśmy znów do jednolitej powłoki podświetlenia matrycy przy ujęciach nocnych . I znów pojawiły się "Chmury"
Przy lekko rozjaśninym ekranie wręcz chmurzyska,
Czego nie da się zauważyć na telewizorach konkrencji / oprócz odbicia sklepu na ekranie/ - proszę sprawdzić ten obraz :
Kąty boczne
Im większy kąt tym większe problemy z czystością przekazu obrazu
Jak zawsze w odwodzie pomaga kalibracja obrazu.
A jak to było u Konkurencji na ustawieniach standardowych ?
Z lewej Pioneer LX 6090 - z prawej Panasonic 46 PZ 80
Raz jeszcze Tryby obrazu
I taraz czas pozachwycać się możliwościami i rozdzielczością.
Testy ilości szczegółów w drugim planie i głębia obrazu extra.
Czystość przesuwanych czcionek po ekranie wzbudza tylko głębszy oddech zachwytu. Ale przecież w końcu to z technologią Motionflow 100Hz
Atmosferę ciepła i spokoju dało się przenieść jak żywcem z ulic Paryża.
No cóż pomidory tym razem dołączyły do znakomitej biblioteki najlepszych ujęć.
Pomarańcze prawie rozniosły woń zapachu na pokój.
pobawiliśmy się dodatkową regulacją jasności chcąc uzyskać intersujący nas pokazowy obraz . Jakie przyniosło to efekty?
Otóż śmiałe pociągnięcia po ustawieniach na nocnych ujęciach nam przyniosły ulgę.
Trochę "grzebania" w menu bo czas na pokaz możliwości odzwierciedlenia palety barw w kontakcie z zielenią i architekturą.
Obrazki jak na zdjęciach fotografa
Zbyt duży kontrast nie daje właściwej palety szarości co widać na jasnym murze.
Nocne podświetlenia z większym nasileniem oświetlają mury zamkowe.
x.v.ColourDzięki trybowi x.v.Colour można cieszyć się dwukrotnie większą ilością kolorów, niż w palecie RGB. Tryb x.v.Colour umożliwia wyświetlanie na ekranie bardziej realistycznych obrazów, jednak aby w pełni docenić jego możliwości, potrzebny jest telewizor zgodny ze standardem High Definition.
Piękne jak kwiaty młodości w pokazie mody ,też wzbudzają zachwyt
Trochę przerysowana paleta gdy na chwilę wróciliśmy do innego trybu podświetlenia.
A tu każda kropla rosy lśni w promieniach wschodzącego słońca .
Aż chce się żyć - a co dopiero zasiadać przed taką jakością obrazu.
To jak czytanie dobrej poezji
Pokazy ruchu śmigeł nie zawiodły nas również.
Czuć jak przeszywają powietrze łopaty wirnika.
Czas na ferię barw .
Unosząc w cimna czeluść nocy nie zlewają się mimo to w jedną "kupę".
Wierność kolorów w miejscach transmisji HD budzi uznanie.
portrety - widać wyraźnie krople potu na zdziwionej twarzy Vigo.
Pełna gama kolorów i cudowne ich odzwierciedlenie.
Tym razem orchidea - oddycha naturalną świeżością.
Te arabskie mury dają dowód różnicy światła i ciepła w pełnym słońcu .
Codzienne życie ,ale tyle w nim barwy i uroku że cieszy zmęczone oczy .
Znakomite przejścia tonalne.
Ujęcia statyczne.
Wreszcie czas na odzwieciedlenie koloru skóry pań z różnych stron świata.
Rozdzielczość 6,2 megapiksela: wyświetlanie obrazu telewizyjnego, filmów i gier w formacie High Definition
Pokazy współpracy z konsolą odbyły się bez sensacji.
Nawet przy największych szybkościach ujęcia live pokazują nie tylko dynamikę obrazu ale czystość obrysu pojazdu.
Jeszcze jedno podejście do jednolitego podświetlenia czarnego tła. Przy standardowych ustawach / fabrycznych/
oraz po kalibracji obrazu.
Ten obraz może zachwycać każdego.
i jeszcze ujęcia z filmów w akcji.
ujęcia z Blu raya również po kalibracji obrazu. Nie ma ciągoty wyciskania obrazu dynamicznego.
Wszystkie siły rzucone na osiągnięcie ostatecznego efektu.
Co się dzieje z paletą odcieni bieli ?
Ano pod pełną kontrolą . Widać cienie, przejścia między różnicą światła i podświetlenia.
I nasi znajomi żegnają nas - śpiesząc się po nowe modele telewizorów
SONY
podsumowując:
Zalety :
- podstawa obrotowa
- świetny design
- znakomita współpraca z komputerem
- telewizor dla sygnału HD - rewelacja
- współpraca z grami - świetna
- pełna możliwość współpracy z każdym źródłem nadawania.
wady:
- skalowanie obrazów w SD - pozostawia do życzenia
- clouding zbyt duży jak na taka klasę
- zbyt duże podświetlenie matrycy - co daje słabą czerń ustawioną przez producenta.
- duże kątowe problemy z podświetleniem matrycy.
Wymaga kalibracji !!!
Sumując cały wątek .
Najwyższa ocena 10 Pkt - ocena idealna.
Dla tego modelu 40W4500 :
Ocena I - w klasie cenowej 8,4 punktów
Ocena w klasie ogólnej - 7,8 punktów