Sony LCD 40 W 4500 - test

Status
Zamknięty.
TV Sony LCD 40 W 4500 - test
TV Sony LCD 40 W 4500 - test.
Bardzo wiele obiecywaliśmy sobie po tym telewizorze ponieważ - duże wrażenie zrobił na nas młodszy brat - czyli model 40 W 4000.
Dzisiaj sprawdzany model miał mieć tylko dodatkowe 100 Hz. Co z tego wynikło - popatrzmy.
Podstawka obrotowa dwukolorowa, bardzo łatwa w montażu i ustawieniu.
Nawet laik łatwo rozprawi się z montażem.
001_P1090236.JPG


Karton wyraźnie oznaczony spokojnie mieści się do większości aut. Karton jest"chudy" - więc można kupić nawet jedną sztuukę na "zapas" :D
002_P1090238.JPG


Oklejony telewizor od razu informuje że to nowa genaracja i właśnie nadchodzi.

BRAVIA ENGINE 2Telewizory BRAVIA ENGINE 2 wykorzystujące najnowsze technologie, takie jak inteligentna redukcja szumów oraz Advanced Contrast Enhancer, powstały w oparciu o ceniony model BRAVIA ENGINE i zostały wyposażone w cztery dodatkowe etapy przetwarzania obrazu. Co więcej, rodzina BRAVIA ENGINE 2 wykorzystuje w pełni cyfrowe przetwarzanie wielu różnych sygnałów. Dzięki tym cechom uzyskano niespotykaną wyrazistość, a także wierne odwzorowanie kolorów przy zachowaniu możliwie najbardziej naturalnej tonacji barwnej. Osiągnięto najgłębsze poziomy czerni przy doskonałej ilości szczegółów, a jasność i kontrast gwarantują ostrość i pewność odwzorowania .
003_P1090239.JPG


Technologia domowej sieci DLNA zapewniająca dostęp do wszystkich nagrań i zdjęć z komputera.
S-ForceSystem S-Force Front Surround oferuje kinowe wrażenia bez konieczności wychodzenia z domu. Technologia opracowana w firmie Sony zapewnia prawdziwie trójwymiarowy dźwięk przestrzenny uzyskiwany jedynie za pośrednictwem głośników wbudowanych w telewizorze. Naśladuje ona sposób odbierania i rozpoznawania dźwięków przez ludzkie ucho. System S-Force jest w pełni wirtualny, nie zależy od odbić dźwięków od ścian, dzięki czemu umożliwia uzyskanie zbliżonej do kinowej jakości dźwięku w pomieszczeniach o dowolnej wielkości.
004_P1090241.JPG


Advanced Contrast EnhancerFunkcja Advanced Contrast Enhancer optymalizuje kontrast każdej sceny, dostosowując poziom podświetlenia, tak aby odwzorować pełną gradację półtonów odtwarzanego materiału. Pozwala ona na reprodukcję głębszych poziomów czerni nawet w najciemniejszych scenach bez utraty jasności, dzięki czemu sceny nabierają oszałamiającej głębi.System 24p True Cinema – wyświetlanie filmów zgodnie z zamierzeniami reżysera System 24p True CinemaTryb ten umożliwia oglądanie filmów z prędkością 24 klatek na sekundę, czyli z prędkością, z jaką miały one być odtwarzane na dużym ekranie. Aż do teraz oglądane w domu filmy były odtwarzane szybciej niż w kinie. Gdy film jest emitowany w telewizji lub sprzedawany na nośniku DVD, musi być zgodny z formatem PAL. Różnica polega na tym, że filmy są kręcone z prędkością 24 klatek na sekundę, a tradycyjny telewizor wyświetla 25 klatek na sekundę.
005_P1090244.JPG


Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
006_P1090246.JPG


Świetnie wyprofilowany dół z przeźroczystym tworzywem między głośnikami a ekranem. Całość stanowi o szyku i elegancji modelu.
007_P1090247.JPG


Możliwość montażu na ścianie z użyciem standardowych uchwytów i uchwytu producenta.
009_P1090250.JPG


Stylistyka linii wzorniczej LINE – fantastyczny wygląd w każdym pomieszczeniu.
010_P1090251.JPG


Tworzywo znajdujące się między głośnikiem a ekranem.Świetnie się komponuje.
014_P1090255.JPG


Port Digital Media Port do odtwarzania muzyki, fotografii i filmów z podłączonego przenośnego odtwarzacza cyfrowego, takiego jak WALKMAN® lub iPod®
Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji naziemnej o standardowej rozdzielczości (MPEG-2, umożliwiający także odbiór kanałów analogowych)
015_P1090256.JPG



Przy okazji sprawdziliśmy w jaki sposób wyświetlają się rodzaje złącz w menu.
071_P1090492.JPG


Zintegrowany tuner cyfrowej telewizji kablowej (zależnie od kraju i tylko dla obsługiwanych operatorów)
MPEG-4Standard MPEG mający zastosowanie w Internecie, do rozpowszechniania i przechowywania materiałów multimedialnych. Został on opracowany przez grupę MPEG (Motion Picture Experts Group) specjalnie z myślą o kompresji cyfrowych materiałów dźwiękowych i wideo do plików o niewielkich rozmiarach, przeznaczonych do przesyłania za pomocą łączy o niewielkiej przepustowości.
016_P1090258.JPG



Trzy wejścia HDMI™ (dwa z tyłu, jedno z boku, wszystkie z CEC) – jeszcze łatwiejsze podłączanie źródeł sygnału High Definition, takich jak Blu-ray Disc™ czy PLAYSTATION®3
HDMI™Interfejs High Definition Multimedia Interface™ (HDMI™) to rodzaj połączenia opracowany z myślą o przesyłaniu treści audio i wideo wysokiej jakości. Zapewni odtwarzanie w Twoim salonie kolejnej generacji filmów, gier i materiałów muzycznych z zapierającą dech w piersiach jakością obrazu i dźwięku gwarantowaną przez urządzenia marki BRAVIA. Wszystko, czego potrzeba do podłączenia dowolnego urządzenia HD, to kabel o wysokiej szybkości transmisji. Nadaje się on idealnie do gier dostępnych dla konsoli PLAYSTATION®3 oraz do odtwarzania filmów za pomocą napędu Blu-ray Disc™ HD 1080p i zapewnia uzyskanie ostrych obrazów i żywych dźwięków prosto z zestawu kina domowego BRAVIA.



HDMI™Skrót od angielskiej nazwy High-Definition Multimedia Interface. Interfejs HDMI™ wykorzystuje do transmisji jeden przewód wielożyłowy i jest podobny do interfejsu DVI, ma jednak znacznie mniejsze gniazda i złącza. Pozwala na przesyłanie niepoddanego kompresji, zabezpieczonego przed kopiowaniem, cyfrowego sygnału wideo i wielokanałowego dźwięku. Stosując odpowiedni adapter, można uzyskać zgodność HDMI™ wstecz z większością obecnych interfejsów DVI.



HDMI™ z CEC (Consumer Electronics Control)Nowy typ połączenia HDMI™, który przekazuje dodatkowe informacje pomiędzy urządzeniami, dzięki czemu korzystanie z nich staje się prostsze. Przykładowo połączenie HDMI™ z CEC obsługuje synchronizację z kinem domowym BRAVIA. Dzięki temu można zsynchronizować wszystkie obsługiwane urządzenia w zestawie kina domowego za jednym naciśnięciem przycisku na pilocie synchronizacji z kinem domowym BRAVIA.

Cyfrowe wyjście audio (optyczne)
1
Wejścia HDMI™
3
Możliwość doprowadzenia sygnału HDMI™ z komputera
TAK
Wejście PC (15-stykowe D-Sub) + wejście audio
TAK
Wejścia komponentowe
1
Kompozytowe wejście wideo
TAK
Wejście USB 2.0
TAK
Gniazdo minijack (słuchawkowe) (mm)
3,5
Gniazdo na karty PCMCIA
TAK
Wyjście audio cinch
TAK
Wejście RF (antenowe)
TAK
Wejścia Scart (RGB)
2
Funkcja BRAVIA Sync
TAK
Ethernet DLNA (muzyka / zdjęcia)
TAK
Digital Media Port
TAK
017_P1090260.JPG


Pobór mocy: 0,2 W w trybie czuwania, 234 W podczas pracy.
Model świeżo upieczony- z sierpnia - przyjechał z Hiszpanii :D
018_P1090263.JPG


Wymiary Z podstawą stołową (szer. x wys. x gł., cm)


98,6 x 68,4 x 27,9
Bez podstawy stołowej (szer. x wys. x gł., cm)
98,6 x 64,6 x 11,0

Jak widać do njacieńszych nie należy :wink:
019_P1090264.JPG


iPhone mieści się ale na szrokość .
020_P1090265.JPG


Języki europejskie , menu również w języku polskim
021_P1090266.JPG


pilot tradycyjny- bardzo łatwy w obsłudze i pracuje bez zarzutu.
022_P1090267.JPG


023_P1090268.JPG


024_P1090269.JPG


025_P1090270.JPG


XrossMediaBar™Ceniony system XMB™ to estetyczny i intuicyjny graficzny interfejs użytkownika (GUI) ułatwiający wyświetlanie listy urządzeń podłączonych do zestawu BRAVIA i umożliwiający szybki dostęp do nich. Poziomy pasek wyświetlany wzdłuż opcji Ustawienia zawiera listę połączeń w logicznych grupach, takich jak Fotografie, Telewizja cyfrowa, Telewizja analogowa oraz Urządzenia wejściowe. Za pomocą pilota można łatwo przewijać listę w obu kierunkach. Po wybraniu jednej z ikon zostanie automatycznie wyświetlony pionowy pasek z dostępnymi opcjami, takimi jak kanały telewizyjne, odtwarzacz Blu-ray Disc™ lub nagrywarka DVD z dyskiem twardym. Pasek ten umożliwia wybranie kanału lub rozpoczęcie odtwarzania pojedynczym kliknięciem.

Czas na wygląd Menu i jego funkcje :
Ustawienia główne tradycyjne
002_P1090280.JPG


003_P1090281.JPG


004_P1090282.JPG


005_P1090283.JPG


006_P1090284.JPG


007_P1090285.JPG


008_P1090286.JPG


009_P1090287.JPG


010_P1090288.JPG


011_P1090289.JPG


012_P1090290.JPG


013_P1090291.JPG


014_P1090293.JPG


015_P1090294.JPG


016_P1090295.JPG


017_P1090297.JPG


018_P1090298.JPG


019_P1090299.JPG


020_P1090300.JPG


021_P1090301.JPG


022_P1090302.JPG


023_P1090303.JPG


024_P1090304.JPG


025_P1090305.JPG


026_P1090306.JPG


027_P1090307.JPG


028_P1090308.JPG


029_P1090309.JPG


030_P1090310.JPG


031_P1090311.JPG


032_P1090312.JPG


033_P1090315.JPG


przechodzimy do sygnału SD:
Tu zauważyć można że telewizor mimo podłączenia sygnału cyfrowego po HDMi nie nadzwyczajnie potrafi obrobić sygnał.
038_P1090326.JPG


Ustawienia w standardzie trochę przerysowują rzeczywistość.
039_P1090327.JPG


Trudno jest też dobrać formatowanie obrazu.
040_P1090328.JPG


Zarówno zbliżenia jak i szeroki plan mają podobną jakość
042_P1090331.JPG


043_P1090332.JPG


Niestety fabryczna kalibracja ustawienia w trybie "Żywy" pozostawia wiele do życzenia , o czym przekonamy się również w dalszej części prezentacji.
045_P1090341.JPG


Obraz kinowy podczas oglądania wieczorem, dopiero pozwala dostrzec naturalną paletę barw telewizora.
046_P1090344.JPG


Już wyższy stopień "standardowy" - ostro pokazuje różnicę nasycenia i kontrastu.
047_P1090345.JPG


W ciemnych scenach wyraźnie przenosi światło
048_P1090349.JPG


049_P1090351.JPG


Teraz widać wyraźnie różnicę ustawień fabrycznych producenta.
050_P1090353.JPG




001_P1090358.JPG


Przeformatowanie obrazu z 4: 3 w 16:9 daje taką różnicę ustawień.
002_P1090359.JPG


Jednocześnie zmieniając format zmienia się również czytelność obrazu w SD
003_P1090360.JPG


PIP
004_P1090361.JPG


O ile daje sobię radę z obróbką stabilnych czy nieruchomych elementów - w postaci napisów - o tyle każda obróbka Sd pokazują jakość jak na obrazku.
005_P1090363.JPG


Jeszcze raz obraz wyjściowy
006_P1090364.JPG


i obraz powiększony do "ram" telewizora. Skalowanie traci na wyrazistości
szczegółów ruchomych.
007_P1090365.JPG


Przejdźmy do sygnałów HD - podawanych z różną jakością wyjściową.
011_P1090375.JPG


012_P1090377.JPG


013_P1090378.JPG


Ilość szczegółów, głębia i obrys o niesamowitej jakości
016_P1090384.JPG


Wchodzi aż w trzeci wymiar.
017_P1090385.JPG


Jakość i czystość godna mistrza.
018_P1090386.JPG


Obraz niczym na żywo bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
019_P1090387.JPG


Pokazywane fragmenty są fenomenalnej jakości i czystości obrazu.
020_P1090389.JPG


Dłuższa migawka nie pokazała kropel rozpryskujących się z wodospadu , ale na obrazie była one bardzo wyraźne i chwilami ma się wrażenie że czuć je na własnej skórze.
Ale celem ujęcia było pokazanie palety barw
021_P1090390.JPG


Zdjęcia ja na żywo robione z samolotu.
022_P1090391.JPG


Tu zmieniliśmy charakter ujęcia. Ale pierwszy raz siedziąc metr od telewizora miałem wrażenie że poruszam się razem z kierowcą napawając się niezwykłym pejzarzem lśniącym w promieniach słonecznych.
023_P1090394.JPG


sprawdziliśmy z kolei jakie będą wrażenia przenosząc się na inny kanał HD. I znów wielkie słowa uznania
024_P1090397.JPG


025_P1090399.JPG



027_P1090403.JPG


NO i klapa.
Klapa bo w momencie gdy przełączyłem na Canal+ sport HD - zakończyły się dalsze testy.
Zakończyły się bo jakość przekazu była tak genialna ,że nie szkoda było nawet minutki z czasu który spędziłem ogladając mecz /ponad godzinę/. Miałem wrażenie że siędzę na trybunie a czystość , obrys postaci czy atmosfera - to z całą pewnością niecodzienne przeżycie.
028_P1090407.JPG


Próby z wyborem innych ustawień niż kinowy kończyły się marnie.
029_P1090409.JPG


Wróciłem do najlepszych ustawień i dałem się w całości pochłonąć niecodziennemu widowisku :D.
030_P1090411.JPG


To jest prawdziwa radość obcowania.
031_P1090412.JPG


Naturalna płynność i większa szczegółowość dynamicznie zmieniających się obrazów, takich jak w sporcie i kinie akcji, zapewniana przez technologię Motionflow 100Hz połączoną z naszą najnowszą technologią osłabiania rozmycia obrazu
032_P1090414.JPG



043_P1090446.JPG


033_P1090418.JPG


034_P1090419.JPG


035_P1090420.JPG


036_P1090421.JPG



038_P1090430.JPG


Ale mecz się skończył i musiałem z bólem przystąpić do pracy , a pora jak widać na zegarze była dość późna.
Nie przeszkadzało to aby sprawdzić co leci na innych kanałach i w jakiej jakości - Szapoba :blagam::blagam::blagam:
039_P1090432.JPG


Klasyczna jakość budzi podziw i uznanie . Potrafi się znaleźć w każdym rodzaju pomieszczenia. Z pewnością będzie jego ozdobą.
040_P1090441.JPG


Niestety nie wszystko wyszło extra. Okazało się - co jeszcze będzie widać na wielu ujęciach telewizor posiada clouding.
Nie jest to pierwszy przypadek tego problemu:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ5O8TR1oxU
041_P1090443.JPG


Mocny zjazd parametrów ogranicza problem ale zaciemnia sceny na ekranie.
042_P1090444.JPG


Czystość ujęć - prawie jak zdjęcia robione na żywo.
044_P1090448.JPG


045_P1090451.JPG


przechodzimy do żmudnych porównań i oceny płynności testowej.
046_P1090452.JPG


Załączenie funkcji wszystkie piksele / nie łatwo znaleźć/ - daje oczywiscie pełną czytelność obrazu - co jeszcze pokażemy na podłączeniu do komputera.
047_P1090453.JPG


Płynność rewelacyjna.
048_P1090456.JPG


049_P1090458.JPG


Nawet pogorszenie warunków oświetlenia nie wiele zmieniło na obrazie.
050_P1090463.JPG


Ustawienia zerowe - na trybie kinowym.
051_P1090464.JPG


I tu uśmiech radości. Pojawia się jak w najlepszych modelach trzeci wymiar jakości :D.
052_P1090466.JPG


055_P1090469.JPG


Ponieważ sprawdzaliśmy czerń - doszliśmy znów do jednolitej powłoki podświetlenia matrycy przy ujęciach nocnych . I znów pojawiły się "Chmury"
056_P1090470.JPG


Przy lekko rozjaśninym ekranie wręcz chmurzyska,
057_P1090471.JPG


058_P1090473.JPG


059_P1090474.JPG


Czego nie da się zauważyć na telewizorach konkrencji / oprócz odbicia sklepu na ekranie/ - proszę sprawdzić ten obraz :
011_P1010225.JPG


Kąty boczne
061_P1090477.JPG


Im większy kąt tym większe problemy z czystością przekazu obrazu
062_P1090478.JPG



064_P1090483.JPG


Jak zawsze w odwodzie pomaga kalibracja obrazu.
066_P1090487.JPG


A jak to było u Konkurencji na ustawieniach standardowych ?
Z lewej Pioneer LX 6090 - z prawej Panasonic 46 PZ 80
p1000096xn1.jpg


Raz jeszcze Tryby obrazu
068_P1090489.JPG


069_P1090490.JPG


I taraz czas pozachwycać się możliwościami i rozdzielczością.
072_P1090495.JPG


074_P1090497.JPG


Testy ilości szczegółów w drugim planie i głębia obrazu extra.
075_P1090499.JPG


Czystość przesuwanych czcionek po ekranie wzbudza tylko głębszy oddech zachwytu. Ale przecież w końcu to z technologią Motionflow 100Hz
001_P1090500.JPG



003_P1090506.JPG


Atmosferę ciepła i spokoju dało się przenieść jak żywcem z ulic Paryża.
006_P1090512.JPG


007_P1090513.JPG


008_P1090514.JPG


No cóż pomidory tym razem dołączyły do znakomitej biblioteki najlepszych ujęć.
010_P1090517.JPG


Pomarańcze prawie rozniosły woń zapachu na pokój.
011_P1090519.JPG


pobawiliśmy się dodatkową regulacją jasności chcąc uzyskać intersujący nas pokazowy obraz . Jakie przyniosło to efekty?
Otóż śmiałe pociągnięcia po ustawieniach na nocnych ujęciach nam przyniosły ulgę.
012_P1090522.JPG


013_P1090523.JPG


014_P1090524.JPG


Trochę "grzebania" w menu bo czas na pokaz możliwości odzwierciedlenia palety barw w kontakcie z zielenią i architekturą.
016_P1090527.JPG


017_P1090530.JPG


Obrazki jak na zdjęciach fotografa :D
018_P1090532.JPG


Zbyt duży kontrast nie daje właściwej palety szarości co widać na jasnym murze.
019_P1090534.JPG


020_P1090539.JPG


Nocne podświetlenia z większym nasileniem oświetlają mury zamkowe.
022_P1090542.JPG


x.v.ColourDzięki trybowi x.v.Colour można cieszyć się dwukrotnie większą ilością kolorów, niż w palecie RGB. Tryb x.v.Colour umożliwia wyświetlanie na ekranie bardziej realistycznych obrazów, jednak aby w pełni docenić jego możliwości, potrzebny jest telewizor zgodny ze standardem High Definition.
024_P1090550.JPG


025_P1090552.JPG


026_P1090553.JPG


027_P1090554.JPG


Piękne jak kwiaty młodości w pokazie mody ,też wzbudzają zachwyt
030_P1090560.JPG


Trochę przerysowana paleta gdy na chwilę wróciliśmy do innego trybu podświetlenia.
031_P1090562.JPG


A tu każda kropla rosy lśni w promieniach wschodzącego słońca .
Aż chce się żyć :D - a co dopiero zasiadać przed taką jakością obrazu.
To jak czytanie dobrej poezji
033_P1090568.JPG


Pokazy ruchu śmigeł nie zawiodły nas również.
034_P1090569.JPG


Czuć jak przeszywają powietrze łopaty wirnika.
035_P1090570.JPG


Czas na ferię barw .
036_P1090574.JPG


Unosząc w cimna czeluść nocy nie zlewają się mimo to w jedną "kupę".
037_P1090575.JPG


Wierność kolorów w miejscach transmisji HD budzi uznanie.
039_P1090577.JPG


portrety - widać wyraźnie krople potu na zdziwionej twarzy Vigo.
042_P1090586.JPG


Pełna gama kolorów i cudowne ich odzwierciedlenie.
043_P1090587.JPG


045_P1090591.JPG


046_P1090596.JPG


047_P1090598.JPG


Tym razem orchidea - oddycha naturalną świeżością.
048_P1090600.JPG

051_P1090609.JPG


Te arabskie mury dają dowód różnicy światła i ciepła w pełnym słońcu .
049_P1090604.JPG


Codzienne życie ,ale tyle w nim barwy i uroku że cieszy zmęczone oczy .
050_P1090606.JPG


Znakomite przejścia tonalne.
052_P1090613.JPG


053_P1090615.JPG


Ujęcia statyczne.
061_P1090628.JPG


Wreszcie czas na odzwieciedlenie koloru skóry pań z różnych stron świata.
062_P1090634.JPG


063_P1090638.JPG


Rozdzielczość 6,2 megapiksela: wyświetlanie obrazu telewizyjnego, filmów i gier w formacie High Definition
064_P1090640.JPG


Pokazy współpracy z konsolą odbyły się bez sensacji.
065_P1090642.JPG


Nawet przy największych szybkościach ujęcia live pokazują nie tylko dynamikę obrazu ale czystość obrysu pojazdu.
066_P1090651.JPG


067_P1090655.JPG


068_P1090656.JPG


069_P1090657.JPG


070_P1090658.JPG


071_P1090660.JPG


072_P1090662.JPG


073_P1090663.JPG


075_P1090674.JPG


Jeszcze jedno podejście do jednolitego podświetlenia czarnego tła. Przy standardowych ustawach / fabrycznych/
076_P1090677.JPG


oraz po kalibracji obrazu.
077_P1090680.JPG


078_P1090684.JPG


079_P1090687.JPG


080_P1090688.JPG


081_P1090689.JPG


082_P1090697.JPG


083_P1090699.JPG


084_P1090700.JPG



093_P1090727.JPG


085_P1090705.JPG



092_P1090726.JPG


086_P1090707.JPG


Ten obraz może zachwycać każdego.
087_P1090709.JPG


i jeszcze ujęcia z filmów w akcji.
089_P1090713.JPG


090_P1090722.JPG


091_P1090723.JPG


ujęcia z Blu raya również po kalibracji obrazu. Nie ma ciągoty wyciskania obrazu dynamicznego.
094_P1090729.JPG


Wszystkie siły rzucone na osiągnięcie ostatecznego efektu.
095_P1090732.JPG


096_P1090737.JPG


097_P1090738.JPG


Co się dzieje z paletą odcieni bieli ?
098_P1090739.JPG


Ano pod pełną kontrolą . Widać cienie, przejścia między różnicą światła i podświetlenia.
099_P1090740.JPG


I nasi znajomi żegnają nas - śpiesząc się po nowe modele telewizorów
SONY :D
100_P1090741.JPG



podsumowując:
Zalety :
- podstawa obrotowa
- świetny design
- znakomita współpraca z komputerem
- telewizor dla sygnału HD - rewelacja
- współpraca z grami - świetna
- pełna możliwość współpracy z każdym źródłem nadawania.

wady:
- skalowanie obrazów w SD - pozostawia do życzenia
- clouding zbyt duży jak na taka klasę
- zbyt duże podświetlenie matrycy - co daje słabą czerń ustawioną przez producenta.
- duże kątowe problemy z podświetleniem matrycy.

Wymaga kalibracji !!!

Sumując cały wątek .

Najwyższa ocena 10 Pkt - ocena idealna.

Dla tego modelu 40W4500 :
Ocena I - w klasie cenowej 8,4 punktów
Ocena w klasie ogólnej - 7,8 punktów
 
Status
Zamknięty.
Do góry