Sony KDL 40EX720 - brzęczenie głośnika

yeth

New member
Witam,

Mam drobny problem z opisanym powyżej telewizorem. Mianowicie od jakiegoś czasu prawy głośnik zaczął zauważalnie brzęczeć przy niektórych wysokich tonach. Ponieważ telewizor jest na gwarancji, złożyłem zgłoszenie do Sony z prośbą o usunięcie usterki. Przyjechał technik z małopolskiego AUTORYZOWANEGO serwisu i stwierdził że nic nie słyszy :) i nie widzi w związku z tym usterki (pomimo że ewidentnie słychać było brzęczenie co potwierdziła moja żona, siostra i znajomi). Podczas rozmowy zasugerowałem że może chodzi o to że coś się obluzowało w obudowie (ostatnie upały itp.) ale technik stał na stanowisku że skoro nie ma usterki to nie ma co naprawiać. Stwierdził również że w tych telewizorach nic nie może się poluzować przy głośnikach więc co najwyżej mogliby wymienić głośniki, ale dopiero jak koledzy z serwisu przeprowadzą testy i stwierdzą że faktycznie coś jest nie tak. Przez półtora tygodnia nie miałem zatem telewizora i bardzo ucieszyłem się gdy w końcu wrócił, oczywiście z adnotacją że "w dostarczonym sprzęcie nie stwierdzono nieprawidłowości". Problem oczywiście pozostał - słychać brzęczenie np. podczas oglądania w internetowym wideo BRAVIA 3D experience World Heritage Chichen Itza, przy czołówce filmu Cud purymowy (organy kościelne mocno brzęczą) udostępnianego na filmach fabularnych TVP oraz w każdym innym wypadku gdzie występują pewnego rodzaju wyższe tony - nie jestem muzykiem więc nie wiem dokładnie jak to opisać.
Co najlepsze delikatne ściśnięcie obudowy w miejscu gdzie znajduje się głośnik eliminuje owo brzęczenie na jakiś czas.
Zatem moje pytanie brzmi następująco: czy ktoś z Was miał podobny problem w tego typu telewizorze i ma jakieś domowe rozwiązanie? Na razie pomaga mi dociśnięcie obudowy raz na jakiś czas ale jak się skończy gwarancja to może sam dałbym radę coś z tym zrobić..
 

eM!

New member
Nie jestem serwisantem ani osobą biegłą w tak szczegółowej naprawie urządzeń elektrycznych ale miałem podobny problem z moim starym TV i winą w moim przypadku była naddarta membrana w głośniku (dla odmiany problem występował przy niskich tonach).
Jako, że miałem TV po gwarancji a czasy były zgoła inne musiałem kombinować w ustawieniach dźwięku. Przyznam szczerze, że udało mi się ograniczyć efekt buczenia do mikroskopijnego minimum.

Jak wiesz, żadne forum nie jest platformą kontaktową z daną firmą więc polecam jeszcze raz zgłosić się do serwisu.
BIURO OBSŁUGI KLIENTA - SONY
Moim zdaniem zgłaszasz do serwisu bardzo subiektywną rzecz jaką jest dźwięk. Przy "martwym pikselu" sprawa jest oczywista bo widać problem gołym okiem. Natomiast dźwięk dla jednej osoby jest OK a dla Ciebie coś buczy (nie słyszałem Twojego TV na żywo więc nie chcę zajmować żadnego stanowiska na temat tego kto ma rację ;) ).

Moja porada - próbuj pozmieniać ustawienia dźwięku w TV oraz zadzwoń do BOK Sony. To powinno pomóc :).
 

yeth

New member
Jasne, zgadzam się że dźwięk jest subiektywny :) Dlatego wiem że skoro AUTORYZOWANY serwis firmy Sony nie słyszy różnicy to nie dam rady się z nimi kłócić.. jak znajdę czas to nagram to i wstawię tutaj odnośnik, tak żebyście nie brali mnie za wariata ;) Nie wiem czy stać mnie na kontropinię biegłego, a poza tym wiemy wszyscy jak wygląda zabawa w sądy w naszym kraju dlatego zastanawiam się nad "domową" naprawą.
Pozdrawiam
 

eM!

New member
Jasne, zgadzam się że dźwięk jest subiektywny :) Dlatego wiem że skoro AUTORYZOWANY serwis firmy Sony nie słyszy różnicy to nie dam rady się z nimi kłócić.. jak znajdę czas to nagram to i wstawię tutaj odnośnik, tak żebyście nie brali mnie za wariata ;)

Dlaczego od razu za wariata. Każdy odbiera bodźce w różnoraki sposób. Tak samo jak zmienia się smak z wiekiem tak samo może zmienić się słuch (z doświadczenia wiem, że raczej może się przytępić jak wyostrzyć).
Niekiedy jest problem w przypadku usterki, która występuje nieregularnie. Gdzie Ty masz TV 24/7 w domu i łatwiej jest Ci wychwycić daną usterkę, to serwis ma znacznie krócej Twój TV u siebie i dana usterka może nie wystąpić.

Nie wiem czy stać mnie na kontr opinię biegłego, a poza tym wiemy wszyscy jak wygląda zabawa w sądy w naszym kraju dlatego zastanawiam się nad "domową" naprawą.
Pozdrawiam

Domowa naprawa może oznaczać koniec gwarancji, a moim zdaniem szkoda byłoby ją stracić.
Jedyne co mogę Ci polecić, to skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i po prostu porozmawiać z kimś od firmy Sony. To też są ludzie i pewnie tak Cię potraktują - jak człowieka z problemem :).
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
napisz na PW, skieruję Cię do Osoby z Son która skieruje Cię do właściwego źródła.
 
Do góry