Sony 55hx755 problemy z nagrywaniem HDD
1. telewizor jak w tytule, najnowszy soft
2. korzystam wyłącznie z sygnału satelitarnego, dekodowanie poprzez moduł CAM (telewizja n, pełny support przez SONY)
3. telewizor poprawnie pracuje z wyłączeniem nagrywania na HDD. Jeżeli podczas normalnej pracy telewizora naciskam REC to jest wszystko ok. Nagrywa odtwarza, itd. Problem pojawia się w momencie zaprogramowania nagrania w okresie kiedy telewizor jest wyłączony, czyli stand-by. Nagrania nie są nagrywane, a w liście błędów wyskakuje komunikat: "nagranie wycofane, brak podłączonego dysku HDD"
4. testowałem temat na 3 różnych dyskach, różnych producentów w tym jeden z zasilaniem zewnętrznym - zawsze ten sam efekt
5. temat był zgłoszony do serwisu SONY (pomijam fachowość pracowników biura, czas reakcji, itd. totalne rozczarowanie i dramat, ale to już inna sprawa.....)
6. wymienili płytę główną, zero rezultatu, dzieje się dokładnie to samo
7. dalsza analiza problemu przez dział serwisowy SONY tj. dział do zadań szczególnych (2 miesiące i dziesiątki e-maili i ponagleń)
8. wreszcie jest odpowiedź: problem leży w moim dysku (w zasadzie trzech, które testowałem) i polega na tym, że "kaseta" dysku niewłaściwie obsługuje "uśpienie" samego dysku i dlatego telewizor nie "widzi" go jak próbuje coś na nim nagrać, a akurat dysk jest jeszcze w stand-by
9. SONY (w tym szacowny serwis) zarówno w korespondencji, jak również w dokumentacji technicznej nie określa jakie dyski i jakich producentów poprawnie pracują z jego produktem oraz nie podaje minimalnych wymagań technicznych koniecznych do spełnienia przez dysk celem jego poprawnej współpracy z telewizorem. Sytuacja zatem wygląda następująco: klient nie wie jaki dysk winien zakupić do produktu gwaranta, aby w pełni korzystać z cech telewizora podawanych przez SONY
10. inna usterka: telewizor często wyświetla czarny ekran i komunikat: "brak możliwości dekodowania sygnału". Nic nie pomaga poza wyłączeniem z gniazdka i ponownym włączeniem - totalna porażka i brak jakiejkolwiek odpowiedzi serwisu SONY
11. kolejna ciekawa cecha telewizora: po każdorazowym włączeniu następuje irytujący proces sprawdzania zgodności z modułem CAM, a potem miła plansza z logo telewizji n - nie wiem po co, ale wkur.... to okrutnie (przed zmianą softu na aktualny tego nie było i działo się to tylko raz po pierwszym włączeniu telewizora, lub zaniku napięcia)
Jeżeli ktoś może pomóc to czekam
1. telewizor jak w tytule, najnowszy soft
2. korzystam wyłącznie z sygnału satelitarnego, dekodowanie poprzez moduł CAM (telewizja n, pełny support przez SONY)
3. telewizor poprawnie pracuje z wyłączeniem nagrywania na HDD. Jeżeli podczas normalnej pracy telewizora naciskam REC to jest wszystko ok. Nagrywa odtwarza, itd. Problem pojawia się w momencie zaprogramowania nagrania w okresie kiedy telewizor jest wyłączony, czyli stand-by. Nagrania nie są nagrywane, a w liście błędów wyskakuje komunikat: "nagranie wycofane, brak podłączonego dysku HDD"
4. testowałem temat na 3 różnych dyskach, różnych producentów w tym jeden z zasilaniem zewnętrznym - zawsze ten sam efekt
5. temat był zgłoszony do serwisu SONY (pomijam fachowość pracowników biura, czas reakcji, itd. totalne rozczarowanie i dramat, ale to już inna sprawa.....)
6. wymienili płytę główną, zero rezultatu, dzieje się dokładnie to samo
7. dalsza analiza problemu przez dział serwisowy SONY tj. dział do zadań szczególnych (2 miesiące i dziesiątki e-maili i ponagleń)
8. wreszcie jest odpowiedź: problem leży w moim dysku (w zasadzie trzech, które testowałem) i polega na tym, że "kaseta" dysku niewłaściwie obsługuje "uśpienie" samego dysku i dlatego telewizor nie "widzi" go jak próbuje coś na nim nagrać, a akurat dysk jest jeszcze w stand-by
9. SONY (w tym szacowny serwis) zarówno w korespondencji, jak również w dokumentacji technicznej nie określa jakie dyski i jakich producentów poprawnie pracują z jego produktem oraz nie podaje minimalnych wymagań technicznych koniecznych do spełnienia przez dysk celem jego poprawnej współpracy z telewizorem. Sytuacja zatem wygląda następująco: klient nie wie jaki dysk winien zakupić do produktu gwaranta, aby w pełni korzystać z cech telewizora podawanych przez SONY
10. inna usterka: telewizor często wyświetla czarny ekran i komunikat: "brak możliwości dekodowania sygnału". Nic nie pomaga poza wyłączeniem z gniazdka i ponownym włączeniem - totalna porażka i brak jakiejkolwiek odpowiedzi serwisu SONY
11. kolejna ciekawa cecha telewizora: po każdorazowym włączeniu następuje irytujący proces sprawdzania zgodności z modułem CAM, a potem miła plansza z logo telewizji n - nie wiem po co, ale wkur.... to okrutnie (przed zmianą softu na aktualny tego nie było i działo się to tylko raz po pierwszym włączeniu telewizora, lub zaniku napięcia)
Jeżeli ktoś może pomóc to czekam
Ostatnia edycja: