Serdecznie proszę o pomoc przy wyborze tv 46'

kuba-79

New member
Witam

Prosiłbym o pomoc w wyborze tv . Jestem laikiem w temacie , sam mam kilkuletni tv lcd 52" samsung a656 i do cyfry+hd oraz xboxaX360 w zupełności mi wystarczy.
Chciałbym kupić nowy tv dla teściowej , mama ma 75 lat ,siedzi całymi dniami w domu i zanim wrócimy z pracy pół dnia ogląda cyfrę+ . Priorytetem zakupu jest jakość obrazu oraz intuicyjna i łatwa obsługa. Sam nie potrafię wybrać w sklepie i opinia wyjadaczy z tego forum będzie dla mnie kluczowa. Dwa modele zwróciły moją uwagę : sharp 46le830e oraz lg 47lx9500ale jestem otwarty na propozycje
Dane potrzebne do wyboru:

odległość od ekranu 3m
jak słońce świeci w pokoju- jedyne okno za tv (okno od strony południowej)
Jak duży jest pokój ? 4m x 4m
jaki masz obecnie telewizor? kineskopowy slim (starodawny)
jakie programy najczęściej oglądasz? filmy,wiadomości,przyroda
więcej oglądasz w dzień czy wieczorem? cały dzień
wieczorem oglądasz przy świetle czy wolisz bez ? przy świetle lampki
wolisz obraz ostry czy łagodny ? nie wiem
matryca błyszcząca czy matowa? chyba matowa ale nie wiem
preferowana wielkość telewizora? 46
preferowana marka ? nie mam preferencji
jakie urządzenia będą podłączone ? tylko dekoder hd
ile % do telewizji a ile % do innych urządzeń ? 100% tv
siedzicie na wprost telewizora czy również z katów bocznych ? na wprost
czy ważne jest wifi ? nie
czy będziesz korzystać z widgetów ? nie
czy chcesz serfować w internecie z poziomu telewizora? nie
czy chcesz korzystać z serwisu Ipla , Iplex, tvscreen - VOD ? nie
czy USB ma mieć czytanie filmów z polskimi znakami ? nie
ma mieć 3D ? tak
ma mieć slot na karty SD - nie
ma mieć tuner DVB-S tak
jakimi złączami ?
jaki masz sygnał ? cyfra + HD
ile programów HD ? 15
ma stać czy wisieć ? stać
jaka klasa cenowa ? do 5 - max 6 tyś

Z góry dziękuję za pomoc
i pozdrawiam Kuba

zibi079

New member