Witam
Posiadam od ponad roku telewizor LCD Samsung LE32B450(C4WXXH) i ostatnio pojawił się problem z kolorami. Otóż nabrały one ciepłej temperatury, coś jak sepia. Na początku myślałem, że to wina dekodera NBOX (od N'ki) ale szybko podłączyłem laptopa i okazało się, że "efekt" jest taki sam. Kolejny pomysł to zmiana wejścia HDMI (są 3), ale na każdym to samo. Sprawdzałem jeszcze na 2 innych kablach HDMI i dalej nic. Regulacja ogólnie niewiele pomaga (temperatura Z/C itp). Najbardziej to widać na czarnym tle podczas przełączania kanałów. Ustawiłem kolor na 0 aby uzyskać obraz w odcieniach szarości, ale dalej jest ta wkurzająca sepia.
Kontaktowałem się z Centrum Obsługi Klienta i zaproponowali aby zresetować odbiornik (przycisk "EXIT" na pilocie przez kilkanaście sekund) i wgrać ostatni firmware ze strony Samsunga. Obie czynności nie przyniosły skutku.
Kolejnym krokiem było oddanie telewizorka do autoryzowanego serwisu w Zamościu (w ramach gwarancji), ale oni twierdzą, że testowali i nie zauważyli nic dziwnego i nic nie naprawiali. Teraz pytam:
- czy ktoś miał podobny problem?
- czy wysłanie do serwisu centralnego coś da?
- czy w menu serwisowym mogę coś zdziałać w tym temacie?
- jakie można wyciągnąć wnioski jeżeli po podłączeniu po SCART będzie tak samo / normalnie?
Posiadam od ponad roku telewizor LCD Samsung LE32B450(C4WXXH) i ostatnio pojawił się problem z kolorami. Otóż nabrały one ciepłej temperatury, coś jak sepia. Na początku myślałem, że to wina dekodera NBOX (od N'ki) ale szybko podłączyłem laptopa i okazało się, że "efekt" jest taki sam. Kolejny pomysł to zmiana wejścia HDMI (są 3), ale na każdym to samo. Sprawdzałem jeszcze na 2 innych kablach HDMI i dalej nic. Regulacja ogólnie niewiele pomaga (temperatura Z/C itp). Najbardziej to widać na czarnym tle podczas przełączania kanałów. Ustawiłem kolor na 0 aby uzyskać obraz w odcieniach szarości, ale dalej jest ta wkurzająca sepia.
Kontaktowałem się z Centrum Obsługi Klienta i zaproponowali aby zresetować odbiornik (przycisk "EXIT" na pilocie przez kilkanaście sekund) i wgrać ostatni firmware ze strony Samsunga. Obie czynności nie przyniosły skutku.
Kolejnym krokiem było oddanie telewizorka do autoryzowanego serwisu w Zamościu (w ramach gwarancji), ale oni twierdzą, że testowali i nie zauważyli nic dziwnego i nic nie naprawiali. Teraz pytam:
- czy ktoś miał podobny problem?
- czy wysłanie do serwisu centralnego coś da?
- czy w menu serwisowym mogę coś zdziałać w tym temacie?
- jakie można wyciągnąć wnioski jeżeli po podłączeniu po SCART będzie tak samo / normalnie?