Samsung już po raz 14. globalnym liderem rynku telewizorów

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Samsung już po raz 14. globalnym liderem rynku telewizorów


Według najnowszych danych firmy badawczej IHS Markit udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2019 wyniósł 30,9 procent, co oznacza wzrost o 1,9 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego. Tym samym Samsung po raz 14. z rzędu jest globalnym liderem tego rynku.


  • W 2019 roku Samsung osiągnął 30,9 proc. udziału w globalnym rynku telewizorów.
  • Światowa sprzedaż telewizorów Samsung QLED wyniosła w ubiegłym roku ponad 5,3 mln sztuk, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2018 roku.
  • Samsung jest także liderem w segmencie telewizorów premium oraz w kategorii telewizorów wielkoekranowych.

Z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IHS Markit wynika, że globalna sprzedaż telewizorów QLED w 2019 r. osiągnęła aż 6 milionów sztuk, co jest wynikiem dwa razy wyższym niż w przypadku wszystkich OLED TV. Według danych, telewizory QLED stanowiły 12,1 procent całkowitej sprzedaży telewizorów Samsung w ubiegłym roku.

Samsung osiągnął także świetny wynik w segmencie telewizorów premium, który odnosi się do modeli wycenianych od 2,5 tys. dolarów w górę. Producent utrzymał tu najwyższą pozycję z udziałem 52,4 procent. Firma jest także liderem w kategorii telewizorów wielkoekranowych, których wielkość zaczyna się od 75 cali.

Obserwatorzy branży stwierdzają zgodnie, że silna obecność telewizorów Samsung na rynku wynika z konsekwentnej realizacji strategii firmy, która zainwestowała w rozwój linii QLED. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, wraz z kolejną generacją tych produktów, widzowie mogą liczyć na coraz lepsze wrażenia wizualne. Prezentując podczas CES 2020 i Samsung Forum nowe produkty i technologie, w tym najbogatszą dotychczas serię QLED 4K i QLED 8K czy modele Lifestyle: The Frame, The Sero oraz The Serif, Samsung pokazał, że w 2020 roku telewizory będą jeszcze lepiej dopasowane do widza i jego potrzeb.
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
Samsung osiągnął także świetny wynik w segmencie telewizorów premium, który odnosi się do modeli wycenianych od 2,5 tys. dolarów w górę. Producent utrzymał tu najwyższą pozycję z udziałem 52,4 procent.
Dopiero telewizory które kosztują powyżej 10 tys. PLN są godne określenia mianem "premium" ? Bo producenci umieszczają w tej kategorii nawet modele za połowę tej ceny. ;)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Zależy jaką część świata bierzesz pod uwagę.
Na świecie sprzedaje się rocznie 220.000.000 sztuk telewizorów.
 
Do góry