Redukcja głośności reklam

Pikom

New member
Witam,

Podczas analizowania przydatności różnych funkcji TV LCD zastanawiałem się nad istnieniem specjalnej funkcji lub sposobem działania funkcji standardowych ustawień głośności w przypadku odbioru programu "wzbogaconego" o reklamy. Jak zapewne większość telewidzów zauważyła, reklamy "dużo lepiej słychać" niż normalne programy. Otóż z drugiej ręki uzyskałem informację, że przynajmniej w niektórych modelach firmy Philips jest funkcja (być może chodzi o zwykłą funkcję "Domyślne ustawienie głośności" ale nie wiem na pewno) która odpowiada między innymi za lekkie zmniejszenie poziomu głośności w chwili gdy zwykły program (np. film) zastępują głośniejsze niż ów program reklamy.

Pytanie - czy zastosowanie mają tu standardowe funkcje odpowiedzialne za ustawienie głośności czy specjalne funkcje przewidziane do takich sytuacji i jak to wygląda u różnych producentów?

Z góry dzięki za wypowiedzi doświadczonych użytkowników LCD.

Pozdr.
Pikom
 

gatar

Active member
Bez reklam
Witam.
Temat był porusznay na forum. Z tego co zrozumiałem to głośność w reklamach nie jest zwiększana, a JEDYNIE nastepuje zmiana proporcji częstotliwości dźwieku. Tych, na które ucho ludzkie jest bardziej uczulone jest więcej, a reszty mniej. Ogólnie głośność jest bez zmian, ale my odczuwany, że jest głośniej. Podobnie dział funkcja "loudnes" (albo jakos tak) w car audio.
Reklamodawcy sa w "porzadku", my słyszymy "głosniej" a sprzet nie reaguje !!! :p
 

timbot

New member
Bez reklam
nie tylko czestotliwosc dzwiku w rekalach jest inna, ale również "wypełnienie" czasu dzwiekiem. szczególnie drażliwe to jest w polsce- dziwnej krainie filmów z szeptanką (lekorem) - polski sluchacz jest przyzwyczajony ze film to leci cichuteńko, a lektor ciepłym głosem od czasu do czasu cos powie. podczas gdyby ogladac film w oryginalnej ścieżce jezykowej z normalna głośnością tła i przerwac go reklamą to wrażenie głośności juz nie jest takie duże.

ps. chyba ktores lg maja funkcje charmonizacji dzwieku, lub nawet ściszania reklam, gdzies dwie osoby na forum pisały ze nie widzą żadnej różnicy z wł i wył (nie moge teraz tego znaleźć)....
 

Pikom

New member
Witam ponownie,

Dziękuję za odpowiedzi.

Zgadzam się, że reklamy nie muszą być wcale nadawane głośniej, dlatego też w pierwszym poście pisałem "dużo lepiej słychać" w cudzysłowiu.

Postanowiłem się upewnić o co chodzi z opisywaną wcześniej funkcją i podjechałem dziś do znajomego posiadającego 9-letni telewizor CRT Philipsa. Wśród ustawień menu wypatrzyłem funkcję "Ograniczenie poziomu głośności" i ta funkcja faktycznie działała. Wprawdzie dawało się zauważyć wyraźne "spłaszczenie" dźwięku - wyraźnie ubyło wyższych tonów, ale nie da się ukryć, że różnica w odbiorze głośności zwykłego programu i reklam znacznie zmalała. Była to funkcja osobna, niezależna od funkcji zapamiętywania ustawionego poziomu głośności dźwięku.

Powracam więc do pytania - czy wiadomo komuś, którzy producenci stosują tego typu funkcje w swoich TV LCD i czy są to funkcje specjalnie do tego przeznaczone - tak jak w opisywanym CRT Philipsa.

Z góry dziękuję za pomoc w rozwikłaniu tej małej zagadki ;)

Pozdr,
Pikom
 
Do góry