Problem z zanikającym dźwiękiem po HDMI - dekoder UPC

Pawelos

New member
Dekoder TV: z UPC firmy Pace
Odbiornik A-V (amplituner): Denon 1910
Połączeniue tych urządzeń przez HDMI

Objawy: czasami przy przełączaniu kanałów bądź przy oglądaniu filmów "on demand" (tutaj zawsze po przewijaniu na podglądzie i puszczeniu play) zanika dźwiek ale nie do końca - jest bardzo cicho że zeby wrócić do normalnej głośności muszę zwiększyć volume na amplitunerze prawie na maxa. Jak podkręce głośnosć i przełącze na inny kanał to jest boom!! czyli na maxa głośno.

Workaround: wyłączenie i włączenie dekodera lub/i amplitunera - najgorsze że wyłączenie któregokolwiek urządzenia pomaga (gdyby tylko jednego to bym wiedział przynajmniej które urządzenie nawala)
bądź zmiana ustawień dźwiękowych w amplitunerze (np. wył/wł EQ lub zmiana z Prologic na Stereo lub odwrotnie) - po zmianie w ustawieniach dźwięk wraca od razu.

Wygląda to tak jakby zmieniały się jakiegoś rodzaju informacje płynące po HDMI i nagle dźwięk jest mega cichy poczym po zmianie funkcji amplitunera te informacje znów się zmieniają.

Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną problemu i jak ją trwale usunąć?

p.s. nie sprawdzałem jeszcze czy dźwięk zanika na wyjściu analogowym z dekodera
 

Pawelos

New member
Kontaktowałem sie dzisiaj z UPC i dostałem odpowiedź że mieli podpobne przypadki. Rozwiązaniem jest przywrócenie ustawień fabrycznych w dekoderze.
Dzisiaj sprawdzę czy zadziała.
 

Pawelos

New member
I jak? zadziałało?

"Witamy

Na początek prosimy przeprowadzić reset micro procesora funkcja opisana w instrukcji ,niestety nieraz tak bywa ze sprzęty nie sa do końca kompatybilne jeżeli problem nie ustąpi będzie należało wysłać sprzęt do serwisu celem testów"

Niestety nie zadziałało :C
Jeszcze sprawdzę u rodziców czy mój Denon działa poprawnie z innym dekoderem (z Multimedii)
Ciekawe czy zamiana w UPC modelu dekodera pomoże (na razie nie chcę wydawać 100zł bo tyle kosztuje zmiana na inny model jeżeli jest dostępny)
 

Pawelos

New member
Jeszcze jedno - muszę pochwalić serwis Denona (Horn Distribution) za szybką odpowiedź. Moje pytanie wysłałem w niedzielę a dzisiaj tj w poniedziałek o 11 rano dostałem odpowiedź.
 
Do góry