Problem z podłaczeniem projektora do komputera

peryhelion

New member
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i piszę z prośbą o pomoc, bo mam nietypowy problem, a jestem laikiem w takich technicznych sprawach. Opiszę wszystko po kolei i jak najdokładniej.

Próbuję zorganizować sobie kino domowe, a konkretnie chodzi mi o możliwość oglądania filmów HD BluRay z komputera przesyłając obraz na projektor. Próbuję podłączyć projektor Optoma HD33 do komputera stacjonarnego z systemem Windows 7. Karta grafiki to Nvidia GeForce GTX 460 SE. W karcie jest port miniHDMI, a w projektorze HDMI. Projektor obsługuje standard HDMI v1.4a i taki też mam kabel (z jednej strony miniHDMI a z drugiej HDMI v1.4 - kabel XRYX gold full HD). Projektor automatycznie wyszukuje urządzenia podłączone do danego portu, jednak nie może znaleźć podłączonego poprzez HDMI komputera. Nie mam pojęcia dlaczego. Wcześniej używałem projektora Sanyo PLC-XW56 poprzez RGB i nie było problemów. Dodam, że gdy podłączam kabel HDMI do projektora, zmienia się rozdzielczość ekranu na monitorze komputera, tło się robi większe (jakby wychodziło poza granice ekranu) i znikają wszystkie ikonki. Znika też kursor myszy, ale gdy poruszam myszą to po chwili ją widzę. Mogę prawym przyciskiem otworzyć rozdzielczość ekranu, jednak okienko z rozdzielczością pojawia się gdzieś poza obrazem monitora. Zdarzało mi się to wcześniej, ze starym projektorem, ale wtedy to czego nie widziałem na monitorze komputera, wyświetlało się na ekranie projektora. A teraz niestety nie widzę tego ani na monitorze, ani na ekranie projektora, bo projektor nie widzi komputera. Na ekranie rojektora cały czas mam komunikat że nie ma sygnału HDMI.

Czy ktoś z Państwa wie jak sobie poradzić z tym problemem? Nasuwa mi się kilka możliwości, ale nie jestem pewien czy dobrze kombinuję:

1. Czy możliwe jest że karta grafiki nie rozpoznaje standardu HDMI 1.4a i dlatego projektor nie znajduje komputera?