Problem z hdcp?

Radzio89

New member
Siema, mam nadzieję, że znajdę tutaj pomoc bo na forum n'ki nikt nie może mi pomóc. Problem polega na tym, że jak włączam tv (mam LG 42lc25r) to zamiast obrazu przez długi czas jest czarny obraz aż do momentu gdy pojawia się napis 'brak sygnału'. Muszę wyłączać i włączać nboxa po kilka razy aby wreszcie na ekranie tv pojawił się obraz. Przed aktualizacją softu działo się tak tylko na rozdzielczości 1080, więc bez problemów na rozdzielczości 720 obraz pojawiał się zaraz po włączeniu tv. Teraz dzieje się tak samo z 720 :/. Próbowałem na obydwu wejściach, zarówno hdmi jak i hdmi/dvi, na różnych kablach hdmi i zawsze to samo. Ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje? Przesiadka na component?
 

rymera

New member
Hi,
nie mam "n" , ale jezeli chodzi o ten problem to jest to prawie napewno HDCP i przesuniec czasowych w/w protokulu.Czas wysylania potwierdzenia
z TV jest za dlugi (ms) - dekoder poniewaz nie odbiera potwierdzenia "blokuje"swoje wyjscie , ale poniewaz odpowiedz TV jest negatywna
ponawia je i masz "szczescie" , ze za ktoryms razem "synchronizujesz "
obydwa urzadzenia. Z pewnoscia jezeli raz uda sie "synchronizacja" i nie przelaczasz kanalow obraz nie zanika ? , az do wylaczenia telewizora.Takie rzeczy zdarzaly sie rowniez przy synchronizacji starszych kart sieciowych
w PC (chodzilo o cos zupelnie innego , ale efekt ten sam ).
Lekarstwo na to jest update TV lub powrot "n" box na stary soft (nie mam pojecia czy LG cos takiego ma w ofercie ,z n-box , z tego co wiem bedzie ciezko ( jezeli Flash Eeprom zostal przepisany - nawet nie mozesz wrocic do stanu "dziewictwa" - rzeczywiscie pozostaje tylko component .
Przykro mi bo to nie o to chodzi miec sprzet i nie mozna go w pelni wykorzystac , ale nie jest to tylko wina "n" - ki ( specyfikacja HDMI z HDCP byla zbyt " gumowa" szczegolnie te poczatki 1.0 , 1.1 teraz jest lepiej z 1.2a i 1.3a . jezeli chodzi o kable to mozesz sobie darowac , moim
zdaniem w tej sytuacji nic nie pomoga.
pozdrawiam
rymera
 

Radzio89

New member
Czyli są 2 rozwiązania:

-update softu TV na nowszy (?)
-przejście na component

łatwiejszym rozwiązaniem jest kupienie componenta i po sprawie, ale z drugiej strony stracę na jakości obrazu. Orientujesz się na jakiej zasadzie polega zmiana softu w tv LG?
 

rymera

New member
Hi ,
zmiana softu w TV jak i innych urzadzeniach jest dosyc prosta - jak
producent cos takiego bierze pod uwage (jak wyglada to w LG - no niestety nie wiem - sa wejscia serwisowe najczesciej RS232 ( seryjne ), odpowiedni program dostepu i z leptopa zgranie to wszystko - 5 minut.
Zbierz wszystkie dane twojego telewizora ( Typ , numer seri , numer fabryczny i bez przedstawiania problemu ( inaczej beda szukac winnego ,a nie oto chodzi) zadzwon i rozmawiaj z technikiem czy jest update na twoj
telewizor (gwarancji ze to pomoze nikt ci nie da chyba , ze update zostala napisana bo problem jest , byl znany - czesto sie zdarza , ze wymianie ulega Flash eeprom (plytka) . Jak by nie bylo , no to componet.
pozdrawiam
rymera
 
Do góry