Problem początkującego, czyli wybór sprzętu

Maaaaaarek

New member
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum, ale już od jakiegoś czasu jestem wiernym czytelnikiem :)
Czytając wasze posty mój wybór sprzętu grającego do którego się przymierzam ewoluował od plaskitowego zestawu, który ładnie wygląda w salonie do zestawu oprtego o wzmiacniacz i drewiane głośniki 5.1. To będzie mój pierwszy zestaw i problem polega na tym, że jestem totalnym początkującym w te klocki i zanim zrobie jakiś ruch wolę się dwa razy zapytać, żeby potem nie żałować.
A więc zaczne od pomieszczenia, które ma około 22m2 i jest to generalnie kwadrat. Z uwagi na mały rozmiar pomieszczenia biorę pod uwagę tylko i wyłącznie zestaw 5.1. Zestaw będzie przeznaczony w 50/50 do film/muzyka. Nie jestem audiofilem ani nie ma szczególnie wygórowanych oczekiwań od zestawu, po prostu chciałbym żeby ładnie grał i żeby można było czasami "poczuć" bas w filmach. Mój obecny typ to wzmacniacz HK AVR 155 + Jamo S 606 HCS 3 + SUB 200.
I teraz pytanie do was, co myślicie o takim zestawieniu? Czy ten wzmacniacz da radę tym głośnikom i na odwrót? Czy może istnieje jakieś lepsze zestawienie w cenie około 4000 PLN?

Z góry dzięki za pomoc,
Marek
 

Maaaaaarek

New member
Dzięki za sugestię, a czy mógłbym prosić żebyś troszkę rozwinał tą wypowiedz? W sensie co rozumiesz pod pojęciem "dopasowane". Czy AVR 155 jest za słaby do tych głośniczków? Przyznam się, że osobiście wydawało mi się, że będzie on najodpowiednieszy, bo szukałem zestawu "na teraz" a nie czegoś rozwojowego, więc interesowały mnie wzmacniacze 5.1 a nie 7.1, a z tego co widze to te o których są właśnie takie. Rozumiem, że jeżeli nie korzystałbym w takim wzmacniaczu z dwu wejść to pozostałe miałyby troszkę więcej mocy?