porady dla początkującego

evo3x

New member
witam,

Prosiłbym o kilka rad w skompletowaniu sprzętu do kina domowego i stereo. Zaznaczam, że jestem laikiem więc dal niektórych moje problemy mogą być żenujące...a informacje które forumowicze przekażą mogą się przydać wielu osobą gubiącym się w temacie.
Kupiłem ostatnio tv plazmę samsunga ps50b850 i teraz chcę sukcesywnie budować kino domowe pod to tv a także sprzęt do posłuchania muzyki.

- pokój 4x3,5 - kącik wygospodarowany pod tv 3x3
- przeznaczenie ok 70% film i tv 30 muzyka różna ( rock, blues, dance itp.

1. tv już mam :)
2. nośnik do odtwarzania filmów i muzyki - tu pojawiają się problemy:
- DVD mam pioneer av400 z hdmi - ale już nie wystarcza bo problem z odtwarzaniem filmów wysokiej rozdzielczości i dekodowaniem dźwięku, Mam jakieś filmy MKV i ich nie odtwarza??
- blue ray - wydaje się być przyszłością ale tu też jest ale, na co zwrócić uwagę przy wyborze?? myślałem o pionner bdp - 320 lub lx-52
3. Amplituner - i tu jest masakra ..... oferta jest spora ... a i rozwiązań wiele pewnie
- nie wiem czym się kierować przy wyborze amplitunera, zauważyłem że jeśli dobry amplituner w rozsądnych pieniądzach to nie ma dekoderów do tv i dźwięku. Myślałem żeby wszystko połączyć kablami hdmi. Ale niektóre amplitunery znów mają hdmi 1.2, 1.3 nie wiem z czym to zjeść i jak ma się to do odtwarzacza dvd czy blue ray?? Czy nastawić się na odtwarzacz blue ray z dekoderami HD czy wystarczy zwykłe dvd z wyjściem hdmi i amplituner z dekoderami które pozwolą oglądać obraz w full hd i dźwiek przestrzenny?? Czy z kolei musi być odtwarzacz dający sygnał full hd i amplituner ?
4. Zestaw kolumn - tu wydaje mi się że raczej coś dopasuję. Ważniejszą rzeczą jest wybór nośnika i amplitunera.

proszę o jakieś wskazówki, mam straszny bałagan w głowie. Budżet który mogę przeznaczyć na dvd lub blue ray i amplituner to coś ok 5 000 zł.
 

blackninja

ninja
Pomagam
VIP