Połączenie Sharpa 32 SA1E z komputerem

BzM

New member
Witam
Tak, więc po bardzo długich rozmyślaniach i wyborach moi rodzice wkońcu zdecydowali się na zakup telewizora. Wybór padł na Sharpa SA1E.Nie będę pisał o jakości obrazu i tym podobnych na to przyjdzie czas jak się trochę do telewizora przyzwyczaję.
Przejrzałem w miarę dokładnie forum i niestety informacje, które znalazły zbytnio mi nie pomogły. Mianowicie chciałbym podłączyć telewizor ten z moim komputerem. I tu chciałbym prosić was forumowiczów o porady i wskazówki dla raczej początkujących. Nie znam się za bardzo na kablach i połączeniach. Komputera chce używać do odtwarzania wmvHD i być może innych formatów. Moim podstawowym pytaniem jest, jaki rodzaj połączenia "powinien" dać najlepszy efekt. dvi-hdmi czy dvi-RGB (sposób połączenia opisany w instrukcji). Chciałbym uniknąć podłączenia audio, ale niestety komputer znajduje się w innym pokoju (ok 5m), więc czynność ta jest niezbędna no chyba ze jedna osoba będzie oglądała obraz a druga przysłuchiwała się dźwiękowi ;). I tu zaczynają się schody. W komputerze mam jedynie wbudowaną kartę dźwiękową Realtek AC 97 bodajże 5cio kanałową. Do komputera mam podłączony zestaw głośników 5.1 tak, więc wszystkie 3 wyjścia na karcie są w użytku. Które wyjścia będę zmuszony zwolnić i czy będę w stanie otrzymać dźwięk 5.1 (wydaje mi się, że niestety nie). A może należałoby kupić inną kartę muzyczną np. SB Audigy? Wolałbym jednak zminimalizować koszty. Teraz kolejna kwestia. Do czego podłączyć dźwięk od komputera. Czy do telewizora czy do kina domowego (kiepski zestaw głośników marki belkin czy jakoś tak). Jakich kabli w tym celu użyć.Zastanawiam się również nad zakupem nowego kina domowego. W chwili obecnej jestem zainteresowany Panasoniciem SC-HT855 z racji wyjścia hdmi. Czy warto zapłacić o te parę złoty więcej za to złącze?