Witam.
Mam następujący problem z A/V YAMAHA RX-A3040 - może ktoś zetknął się z podobnym zagadnieniem:
Te problemy pojawiają się bez względuna rodzaj odtwarzanego źródła (BD HDMI/ analog, SPOTIFY, TV ARC, CYFRA +optical, BT (poprzez YBA11), AirPlay) oraz bez względu na ustawienie rodzajusceny dźwiękowej (procesor/decoder/stereo/ALL stereo).
Dzisiaj pomimo niechęci autoryzowanego serwisu udało mi się zostawić Yamahę na diagnozę, ale widzę już, że nic z tego nie będzie. Serwis bowiem wychodzi z przekonania, że winny jest TV (pół roczny LG 65 cali 4K HDTV) lub kabel połączeniowy A/V - TV czyli HDMI, który rzekomo generuje zakłócenia wywołujące powyższą usterkę.
Reasumując: amplituner YAMAHA Aventage RX-A3040 (najwyższy model nie dzielony) stworzony do obsługi i zarządzania systemem kina domowego nie współpracuje w sposób właściwy z TV.
To taki pies, który ma uczulenie na spacer... (bez obrazy dla psów, które bardzo lubię).
Nie chce mi się wierzyć żeby A/V nie był przygotowany do ewentualne obrony przed zakłóceniami pochodzącymi z TV. Może ktoś zna taki przypadek. Bardzo proszę o komentarze i wsparcie merytoryczne oraz praktyczne w tej sprawie.
Mam następujący problem z A/V YAMAHA RX-A3040 - może ktoś zetknął się z podobnym zagadnieniem:
- urządzenie po włączeniu nie uruchamia wyjścia dźwięku (nie chodzi o same końcówki mocy tylko sterowanie, bo nie gra także zewnętrzny wzmacniacz sterowany z PRE OUT ani SUB) - to znaczy nie emituje dźwięku, natomiast na wyświetlaczu nie pojawiają się żadne ikony informujące o wykorzystywanych kanałach (FL/C/FL/SL/SR/SW) oraz dodatkowo pojawia się napis DECODER OFF.
- drugi wariant tej samej - jak sądzę - usterki: urządzenie uruchamia się normalnie i rozpoczyna pracę, a następnie po pewnym czasie (bardzo różnym - czasem kilka minut, czasem po godzinie) odłącza dźwięk (znikają również z wyświetlacza ikony informujące o wykorzystywanych kanałach, a pojawia się napis DECODER OFF). Czasem dźwięk wraca dosłownie po kilku sekundach sam - bez żadnych ingerencji, czasem w ogóle nie pojawia się ponownie, aż do przeprowadzenia serii włączeń i wyłączeń.
Te problemy pojawiają się bez względuna rodzaj odtwarzanego źródła (BD HDMI/ analog, SPOTIFY, TV ARC, CYFRA +optical, BT (poprzez YBA11), AirPlay) oraz bez względu na ustawienie rodzajusceny dźwiękowej (procesor/decoder/stereo/ALL stereo).
Dzisiaj pomimo niechęci autoryzowanego serwisu udało mi się zostawić Yamahę na diagnozę, ale widzę już, że nic z tego nie będzie. Serwis bowiem wychodzi z przekonania, że winny jest TV (pół roczny LG 65 cali 4K HDTV) lub kabel połączeniowy A/V - TV czyli HDMI, który rzekomo generuje zakłócenia wywołujące powyższą usterkę.
Reasumując: amplituner YAMAHA Aventage RX-A3040 (najwyższy model nie dzielony) stworzony do obsługi i zarządzania systemem kina domowego nie współpracuje w sposób właściwy z TV.
To taki pies, który ma uczulenie na spacer... (bez obrazy dla psów, które bardzo lubię).
Nie chce mi się wierzyć żeby A/V nie był przygotowany do ewentualne obrony przed zakłóceniami pochodzącymi z TV. Może ktoś zna taki przypadek. Bardzo proszę o komentarze i wsparcie merytoryczne oraz praktyczne w tej sprawie.