Do biblioteki GeForce NOW trafi w marcu kolejna fala gier, które można strumieniować na praktycznie dowolne urządzenie, bez potrzeby korzystania z wydajnych maszyn. Niezależnie od tego, czy jesteś fanem pełnych akcji przygód, wciągających tytułów RPG czy symulacji strategicznych, znajdziesz coś dla siebie.
Usługa poszerzy się w przyszłym miesiącu o co najmniej 14 gier, w tym absolutne premiery w postaci m.in. Split Fiction, Assassin’s Creed: Shadows czy inZOI.
Natomiast już w tym tygodniu gracze mogą uruchamiać 6 nowych tytułów, w tym kultowy Halo: The Master Chief Collection od Xbox Game Studios. W skład zestawu wchodzą gry Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST, Halo: Reach i Halo 4, dzięki czemu użytkownicy usługi GeForce NOW otrzymują do dyspozycji szeroki wachlarz kampanii dla jednego gracza i wieloosobowych doświadczeń.
Poinformowano również, że po przywróconych w ubiegłym tygodniu w GeForce NOW dostępach jednodniowych, od dzisiaj ponownie dostępne są miesięczne i półroczne subskrypcje GeForce NOW Performance i Ultimate, a także plan bezpłatny.
Lista gier trafiających do usługi w tym tygodniu:
- Balatro (Xbox oraz PC Game Pass)
- The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics (Xbox)
- The Evil Within 2 (Epic Games Store, Steam, Xbox oraz PC Game Pass)
- Halo: The Master Chief Collection (Steam, Xbox oraz PC Game Pass)
- Murky Divers (Steam)
- Somerville (Xbox)
Sprawdź, co czeka Cię w marcu:
- Dragonkin: The Banished (od 6 marca w Steam)
- Split Fiction (od 6 marca w EA App oraz Steam)
- Split Fiction: Friend’s Pass (od 6 marca w EA App oraz Steam)
- Assassin's Creed: Shadows (od 20 marca w Steam oraz Ubisoft Connect)
- Wreckfest 2 (od 20 marca w Steam)
- Killing Floor 3 (od 25 marca w Steam)
- Atomfall (od 27 marca w Steam, Xbox oraz PC Game Pass)
- The First Berserker: Khazan (od 27 marca w Steam)
- inZOI (od 28 marca w Steam)
- City Transport Simulator: Tram (Steam)
- Dave the Diver (Steam)
- The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II (Steam)
- Motor Town: Behind The Wheel (Steam)
- Potion Craft: Alchemist Simulator (Steam)
----------------------------------------
Nowy sterownik - NVIDIA poinformowała o implementacji techniki DLSS 4 w kolejnych grach, w tym Naraka: Bladepoint. Wydano również wtyczkę DLSS 4 dla Unreal Engine 5. Dzięki niej wszyscy programiści tworzący w tym silniku mogą dołączyć pełny zestaw technik DLSS 4 do swoich gier, aplikacji i projektów. Wtyczkę można pobrać stąd.
Naraka: Bladepoint to jedna z dziesięciu najpopularniejszych gier na Steamie. Skupiona na walce wręcz rozgrywka w trybie battle royale zasługuje na najwyższą wydajność. Dlatego też zestaw wspieranych funkcji DLSS rozszerzono o technikę DLSS Multi Frame Generation, umożliwiając graczom dalsze zwiększenie płynności. Na kartach graficznych GeForce RTX serii 50 możemy w ten sposób zwiększyć liczbę klatek na sekundę średnio o 3,4x w porównaniu z tradycyjnym renderowaniem.
PGA Tour 2K25 to symulator gry w golfa na najsłynniejszych polach świata. Premiera gry zaplanowana jest na 28 lutego, a gracze korzystający z kart GeForce RTX będą mogli aktywować technikę DLSS Super Resolution, aby zwiększyć liczbę klatek na sekundę w najwyższych rozdzielczościach.
Tokyo Xtreme Racer jest grą wyścigową, osadzoną w odciętym od świata Tokio przyszłości. Gracze z kartami GeForce RTX mogą skorzystać z technik DLSS Frame Generation oraz DLSS Super Resolution.
Revenge of the Mage to dostępna w ramach wczesnego dostępu pierwszoosobowa strzelanka akcji, w której gracze wcielają się w rolę maga. Gra wykorzystuje technikę DLSS Super Resolution.
Deadlock to nowa gra z gatunku MOBA od Valve, która pozwala graczom wybierać spośród zróżnicowanej gamy bohaterów i walczyć z przeciwnikami na dużych mapach, z których słynie ten gatunek. W miarę jak Valve zbliża się do oficjalnej premiery Deadlock, jej funkcje cały czas ewoluują. Technika NVIDIA Reflex redukuje opóźnienia systemowe nawet o 45%, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej responsywna.
----------------------------------------
Komputery i stacje robocze z kartami RTX na konferencji NVIDIA GTC 2025
Zastosowania związane ze sztuczną inteligencją rozwijają się w zawrotnym tempie, a NVIDIA jest liderem w dziedzinie wykorzystania AI na lokalnym sprzęcie. Liderzy z całego ekosystemu AI spotkają się w dniach 17-21 marca w San Jose na konferencji GTC 2025, aby pokazać, w jaki sposób deweloperzy, twórcy i firmy mogą lokalnie korzystać ze sztucznej inteligencji na komputerach i stacjach roboczych wyposażonych w karty graficzne RTX.
NVIDIA zaprezentowała na blogu RTX AI Garage kilka z najważniejszych sesji, które odbędą się w trakcie GTC - od zaprezentowania kreatywnych działań opartych na sztucznej inteligencji po zaawansowane tworzenie oprogramowania. Kluczowe tematy to m.in.:
- tworzenie aplikacji wspieranych przez AI - od cyfrowych postaci po chatboty, zoptymalizowanych pod kątem komputerów i stacji roboczych RTX AI
- małe modele językowe (SLM) - równoważenie wydajności, dokładności i efektywności wykorzystania sztucznej inteligencji na lokalnych urządzeniach
- maksymalizacja obciążeń związanych z AI na stacjach roboczych z systemem Windows - osiągnięcie maksymalnej wydajności dzięki najnowocześniejszym optymalizacjom sprzętowym i programowym firmy NVIDIA.
Tegoroczna konferencja GTC to między innymi wystąpienie założyciela i prezesa firmy NVIDIA, Jensena Huanga, ponad 1000 inspirujących sesji, ponad 300 ekspozycji, praktyczne szkolenia techniczne i mnóstwo wyjątkowych wydarzeń networkingowych. Wszystko skupione wokół sztucznej inteligencji i praktycznego jej wykorzystania.
-------------------------
Technika NVIDIA DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation w grach Marvel Rivals, Delta Force: Black Hawk Down oraz Indiana Jones i Wielki Krąg
zadebiutowały karty graficzne GeForce RTX 5070 Ti i z tej okazji NVIDIA opublikowała najnowsze sterowniki Game Ready oraz Studio. Ponadto poinformowano o kolejnych grach, które otrzymują wsparcie techniki DLSS 4. Znalazły się wśród nich takie tytuły jak Delta Force: Black Hawk Down, Indiana Jones i Wielki Krąg oraz Marvel Rivals. Techniki DLSS Super Resolution oraz DLSS Frame Generation trafiły również w dniach premier do Legend of Ymir, Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii oraz Lost Records: Bloom & Rage.
Przeznaczone dla graczy i twórców karty NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti oferują m.in.:
- rdzenie Tensor 5. generacji z obsługą FP4 – podwójna wydajność AI i zmniejszenie wymagań VRAM do lokalnego uruchamiania modeli generatywnych
- podwójne enkodery 9. generacji + dekodery 6. generacji – włącz format 4:2:2 i skróć czas eksportu materiału wideo nawet 8-krotnie
- technikę DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation – płynne działanie gier i scen 3D w aplikacjach kreatywnych (np. Chaos Vantage i D5 Render)
- optymalizacje FP4 – generowanie obrazów w czasie poniżej 8 sekund w najnowocześniejszych modelach AI, takich jak FLUX.1 [dev]
- 16 GB pamięci GDDR7 + przepustowość 896 GB/s – 78% większa niż w przypadku modelu RTX 4070 Ti.
Najnowszy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce jest już dostępny do pobrania, natomiast lutowy sterownik Studio ze wsparciem dla GeForce RTX 5070 Ti będzie udostępniony w przyszłym tygodniu. Aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o sterownikach, wystarczy zainstalować narzędzie NVIDIA App.
Oto podsumowanie informacji na temat nowych gier oraz aktualizacji wprowadzających wsparcie technik RTX:
W zaplanowanej na 21 lutego aktualizacji, Marvel Rivals otrzyma wsparcie techniki DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation, co jeszcze bardziej przyspieszy rozgrywkę na niezwykle szczegółowych arenach generowanych przez Unreal Engine 5. W przypadku kart graficznych GeForce RTX serii 50, funkcja DLSS Multi Frame Generation, współpracując z innymi technikami DLSS, zwiększy liczbę wyświetlanych klatek na sekundę średnio 4,4-krotnie w porównaniu do tradycyjnego renderingu. Dodatkowo, użytkownicy narzędzia NVIDIA App mogą zaktualizować funkcję DLSS Super Resolution w Marvel Rivals do nowego modelu Transformer.
Również od 21 lutego fani gry Delta Force będą mogli mogą pobrać kampanię Black Hawk Down i wziąć udział w wydarzeniach przedstawionych w słynnym filmie z 2001 roku i grze pod tym tytułem z 2003 roku. Delta Force: Black Hawk Down oferuje obsługę DLSS 4 z Multi Frame Generation od dnia premiery. Korzystając z tego zestawu technik oraz funkcji DLSS Super Resolution na kartach graficznych GeForce RTX serii 50, wydajność jest zwiększona 6,9-krotnie w rozdzielczości 4K, przy maksymalnych ustawieniach graficznych.
Nowa aktualizacja do gry Indiana Jones i Wielki Krąg wprowadza technikę DLSS 4 z funkcjami Multi Frame Generation i DLSS Ray Reconstruction, aktualizuje DLSS Super Resolution i DLAA, aby wykorzystać nowy model AI oparty na Transformerach oraz dodaje w pełni śledzone promieniami cienie ze wszystkich źródeł światła.
Lost Records: Bloom & Rage to narracyjna podróż autorstwa DON'T NOD, twórców Life is Strange. Cofnij się do lat 90. i przeżyj lato, które zmieniło wszystko w życiu czterech licealistek. Przed Tobą zacieśnianie przyjaźni, tworzenie zespołu punkowego i niewyjaśnione zdarzenie, które odmieni Wasze życie na zawsze. Gra zadebiutowała 18 lutego i od dnia premiery wykorzystuje funkcje DLSS Super Resolution i DLSS Frame Generation, aby zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę na desktopach i laptopach wyposażonych w karty graficzne GeForce RTX. W przypadku nadwyżki mocy, gracze mogą włączyć technikę DLAA, która maksymalizuje jakość obrazu.
Bohaterem Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii jest Goro Majima, były członek yakuzy, który rozbija się na odległej wyspie na Pacyfiku. Nie mogąc sobie przypomnieć nawet swojego nazwiska, wyrusza w poszukiwaniu wskazówek dotyczących utraconych wspomnień w towarzystwie chłopca o imieniu Noah, który uratował mu życie. Gra debiutuje dzisiaj, a posiadacze kart GeForce RTX mogą włączyć techniki DLSS Frame Generation oraz DLSS Super Resolution i cieszyć się rozgrywką w najlepszym wydaniu. Dodatkowo gra wspiera technikę DLAA, zwiększającą jakość obrazu do absolutnego maksimum.
Legend of Ymir to opracowana przez Wemade XR nowa gra MMORPG wykorzystująca Unreal Engine 5, która na nowo interpretuje mitologię nordycką. Od dziś gra jest dostępna za darmo w Korei Południowej. Globalna premiera nastąpi w późniejszym terminie. Tytuł wykorzystuje techniki DLSS Frame Generation oraz DLSS Super Resolution.
Więcej informacji na powyższe tematy można znaleźć w artykułach na stronach:
https://www.nvidia.com/en-gb/geforc...-circle-marvel-rivals-dlss-4-multi-frame-gen/
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/geforce-rtx-5070-ti-game-ready-driver/
https://blogs.nvidia.com/blog/studio-ai-geforce-rtx-5070-ti-gpu-dlss