Philips 55PUS7303 - "Migotanie obrazu + martwy pixel" - Potrzebna porada!

Maciej.art

New member
Witam,

Około miesiąca temu zakupiłem nowy telewizor marki Philips, model 55PUS7303 z Ambilight. Od razu rzucił mi się w oczy jeden dead pixel (lub stuck pixel, nie jestem w stanie potwierdzić), który znajduje się w prawym, dolnym rogu ekranu, pod etykietą energetyczną. Pytanie jak ma się to do innych egzemplarzy tego producenta, bądź jak wygląda sytuacja z dead pixelami wśród konkurencji? Czy jest to "normalne" w tej półce cenowej?

Zauważyłem również, że po tygodniu pracy, w górnej części matrycy (~3/4) obraz "mryga" tj. zaciemnia się i rozjaśnia na tej konkretnej wysokości, od lewej do prawej, nie ma reguły w jakim konkretnie czasie, nie dzieje się to również cały czas, tylko w losowych momentach. Czym jest to spowodowane? Czy to wada fabryczna? Czy Philips uznaje tego typu usterki na gwarancji?

Dodam, że czujnik światła jest wyłączony, oszczędzanie energii również, wszelkie ulepszacze obrazu również wyłączone, jasność - 50%, kontrast - 100%.

Bardzo proszę o pomoc, liczę również na informację dot. sprzętu od innych użytkowników tego modelu.

Pozdrawiam,

Maciej
 

MartesPL

New member
Poczytaj o ich serwisie a dowiesz się sporo, co do pixela to nie ma szans na gwarancje producenta (mają zapisy w karcie gwarancyjnej), jeśli masz dodatkowo jakieś migotanie to już lepiej o naprawę. Pamiętaj, że masz do wyboru dwie drogi reklamacjne, gwarancje producenta oraz odpowiedzialność sprzedawcy.
 

witek_p

New member
Reklamuj z ustawy u sprzedawcy na niezgodność z umową. Poczytaj najpierw jak to zrobić, wszystko na piśmie za potwierdzeniem odbioru. Odpowiednie wzory pism znajdziesz na stronach federacji konsumentów.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ustawienia na oko to żaden kierunek.
Martwe pixele wg przepisów Unii Europejskiej są dopuszczone na matrycy.
Napisz na PW dostaniesz kontakt.
 

agricola

New member
Czemu czekałeś miesiąc.
Jak zakup był dokonywany przez internet to szansa na zwykły zwrot przeszła Ci koło nosa.
Jak stacjonarnie w dużym markecie - też.
Takie rzeczy zdarzają się wszystkim producentom i będą się zdarzały. Martwe piksele od zawsze były kontrowersyjnie reklamacyjnie.
 

witek_p

New member
....Martwe pixele wg przepisów Unii Europejskiej są dopuszczone na matrycy.....
Proszę o zacytowanie tych przepisów, ewentualnie konkretnej implementacji do Polskiego prawa.


Martwy piksel oczywiście może być zgodny z jakąś normą, którą ustaliła sobie pozarządowa organizacja ISO. Producent może się chwalić tą norma w reklamach itd / itp. Przy reklamacji TV/ monitora/ telefonu na podstawie rękojmi nie ma ona jednak żadnego zastosowania, wtedy stosuje się przepisy wynikające z Polskich przepisów - konkretnie KC, Art 556 do 576


https://www.arslege.pl/kodeks-cywilny/k9/s2006/


Oczywiście reklamację z tytułu rękojmi składamy na piśmie za potwierdzeniem odbioru do sprzedającego a nie gwaranta.
 

MartesPL

New member
Dokładnie jak napisał kolega wyżej ale i z tą reklamacją bywają problemy jak można przeczytać w moim wątku. Fakt, że czym więcej osób świadomych swoich praw tym lepiej.
 

Maciej.art

New member
Czemu czekałeś miesiąc.
Jak zakup był dokonywany przez internet to szansa na zwykły zwrot przeszła Ci koło nosa.
Jak stacjonarnie w dużym markecie - też.
Takie rzeczy zdarzają się wszystkim producentom i będą się zdarzały. Martwe piksele od zawsze były kontrowersyjnie reklamacyjnie.

Po odpakowaniu telewizora doszukałem się pixel'a, natomiast sam problem z podświetleniem pojawił się, kilka/naście dni temu, stąd mój wpis na forum.
 

Maciej.art

New member
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem, jako laik proszę o doradztwo, czy oddać TV do sklepu, czy kontaktować się bezpośrednio z Philipsem? Ewentualnie czy są jakieś firmy zewnętrzne, które naprawiają na rzecz tego producenta?

Przy okazji chciałem jeszcze dodać, że ten pixel to mało istotna rzecz, problemem jest to "mryganie" - kuje w oczy i doprowadza do wewnętrznego niepokoju, w końcu to TV za większe pieniądze, a nie jakiś najtańszy z marketu.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

witek_p

New member
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem, jako laik proszę o doradztwo, czy oddać TV do sklepu, czy kontaktować się bezpośrednio z Philipsem? .....
Ale czytać potrafisz ?
Reklamuj telewizor na podstawie przepisów o rękojmi u sprzedającego. Napisz pismo > np możesz skorzystać z wzoru: https://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php (reklamacja towaru)



Zostawiasz przy pierwszym razie nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, resztę kasujesz. Zawozisz razem z TV do sprzedawcy i prosisz o potwierdzenie pisma wraz z potwierdzeniem odbioru TV. Jeżeli TV wysyłasz to pismo wyślij osobno pocztą poleconym za Zwrotnym potwierdzeniem odbioru (kopia razem z TV) - które zachowaj, wraz z rachunkiem za przesyłkę.



Nie podawaj nr tel/ emaila. Czekasz min 14 dni od odbioru pisma i dopiero wtedy zaczynasz interesować się ponownie sprawą - cały czas pisemnie ! ("14 dni" to 14 dni kalendarzowych liczone od następnego dnia po dostarczeniu pisma)



Jak będą próbowali "wypchnąć" Cię przy dostarczeniu TV osobiście do serwisu to powiedź że nie masz na to ochoty i chcesz reklamować u sprzedawcy, gdyby nie chcieli przyjąć Twojego pisma to poproś na piśmie o uzasadnienie/ podstawę, jak odmówią to wyślij pismo pocztą jw napisałem.





Jak chcesz reklamować u gwaranta / producenta na podstawie karty gwarancyjnej to pamiętaj że wtedy zastosowanie mają przepisy zawarte w karcie gwarancyjnej a nie przepisy KC - są dla Ciebie zawsze mniej korzystne.
 

Maciej.art

New member
Ale czytać potrafisz ?
Reklamuj telewizor na podstawie przepisów o rękojmi u sprzedającego. Napisz pismo > np możesz skorzystać z wzoru: TU LINK (reklamacja towaru)



Telewizor kupowałem w Media Markt, na ich stronie jest druk zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi.
Pytanie czy wypełnić ten "ich" druk, czy skorzystać z tego na stronie UOKiK'u?
TV odwiozę sam do sklepu wraz z protokołem reklamacyjnym.



PS. Dzięki za dalsze instrukcje - postaram się z nich w pełni skorzystać.
Pozdrawiam
 

witek_p

New member
Druk wybierz jaki chcesz, ważne żeby były w nim wskazane odpowiednie przepisy i powołanie się na rękojmię. Do tego dobrze sformułuj swoje żądania, przy pierwszej naprawie nie możesz żądać tylko wymiany np, bo sklep może tego nie uznać, wpisz że żądasz naprawy lub wymiany.


Dokładnie opisz problem - wadę, tak żeby w przyszłości jeżeli wystąpi ona ponownie opisać ją tak samo.
 
Do góry