Panasonic ET5 wada matrycy?

kaziu106

Member
Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Jak wiecie posiadam tv Panasonic 47et5. Od jakiegoś czasu przy górnej krawędzi na matrycy zauważyłem ciemną okrągłą plamkę o średnicy ok. 3 mm. Zgłosiłem problem serwisowi Sontronic. Pan z serwisu po rozmowie telefonicznej poprosił mnie zebym mu przesłał zdjęcia tej plamki. Zdjecia nie wyszły zbyt dobrze ( dołącze je zaraz ) ale Pan z serwisu odpowiedział tak :

"Witam Pana.

Zapoznałem się z dokumentacją fotograficzną zgłaszanego przez Pana
problemu
i jednocześnie przesłałem je do gwaranta w celu wydania dodatkowej
opinii.
Według mojej i gwaranta opinii odbiornik TV jest sprawny. W przypadku
technologii ekranów LCD tego typu niejednorodność ekranu może się
pojawiać i
jest związana z budową ekranu opartą o oddzielne podzespoły
wyświetlacza,
układu rozpraszania światła i samego źródła światła.
Niejednorodność
reklamowana przez Pana może być spowodowana zanieczyszczeniem w postaci
drobiny kurzu między wyświetlaczem a źródłem światła. Tego typu
problemy nie
są objęte gwarancją więc nie możemy podjąć żadnych działań z tego
tytułu."

I tu moje pytanie czy można tak na podstawie załączonej poniżej dokumentacji rozpatrzyć reklamację i czy Pan z serwisu ma rację czy tv. powinien zostać naprawiony. A jeśli jest to zabrudzenie to jak to wyczyścić, żeby nie stracić gwarancji? Poza tym mam wątpliwości co do określenia tej plamki jako "niejednorodność ekranu"... Sam juz nie wiem co mam o tym sadzić czy walczyć z nimi czy po prostu uznać, że maja rację, a ja mam pecha. Sorki ze zdjęcia nie oddaja widoczności tej plamki tak dokładnie jak ją widać na żywo ale takie też fotki przesłałem do serwisu.
 
Ostatnia edycja:

kaziu106

Member
Od zakupu minęły ok. 22 miesiące. Ta plama jest widoczna podczas oglądania tv. W trakcie oglądania telewizora można już ją dostrzec z ok. 2m. Zdjęcia zrobione podczas gdy na ekranie był materiał z blu ray i nie jest to plansza z testami. Szczególnie ta plamę widać jak jest jasna scena tj. jasne tło np. śnieg, niebo itp. Więc co myślicie?
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Od zakupu minęły ok. 22 miesiące. <...> Więc co myślicie?
Myślałem o reklamacji u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, ale po 22 m-cach raczej trudno będzie udowodnić, że ta wada istniała w momencie wydania sprzętu (co innego do 6-ciu m-cy, wtedy takie domniemanie przyjmuje się z automatu). Jednak możesz spróbować, w końcu co Ci zależy, bo już wkrótce wszelkie ustawowe terminy miną. Ewentualnie skonsultuj się z najbliższym Rzecznikiem praw konsumentów, oddziałem Federacji Konsumentów. Może coś podpowiedzą, pomogą sporządzić pismo. Aha, i od momentu zauważenia usterki nie może upłynąć więcej niż dwa miesiące, bo to Ci zamknie możliwość reklamacji tą drogą. Powodzenia.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

kaziu106

Member
Dzięki..ps. na domiar złego przed wczoraj zauważyłem jeden martwy czerwonawy piksel.....ale podejrzewam, że z jednym umarlakiem nie ma szans na reklamacje...ale zapytać nie zaszkodzi...
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Miałem coś takiego na matrycy w Sony 32V4240, matryca była sharpa (było widać naklejkę). Matrycę wymienili, lecz tak ją założyli, że po bokach spod ramki było widac podświetlenie (nie mam na myśli cloudingu itp, tylko białe światło, patrząc z boku w miejscu łączenia matrycy z ramką). Przy okazji spalił się zasilacz, wymienili płytę główną, a finalnie wymienili mi tv na nowy inny nowszy model. Musiała jednak "walczyć" z Sony (opisywałem na forum) i udowadniać że tv ma wadę. Pozdrawiam i życzę pozytywnego załatwienia sprawy.
 

kaziu106

Member
Dziś dzwoniłem do Panasonic Polska i Pani powiedziała mi, ze martwy pixel na matrycy podlega reklamacji. Dziś wysłałem zdjęcia do Sontronic i czekam. Mam nadzieję, że odpowiedź będzie pozytywna. A tak to ten pixel wygląda. Na zdjęciu tego nie widać ale jest koloru czerwonawego i znajduje się ok. 12 cm od lewej krawędzi matrycy i ok. 18 cm. do dolnej krawędzi matrycy.
 
Ostatnia edycja:
Do góry