Cześć,
Na co dzień cieszę się zestawem 7.2 klipscha Reference Premiere z frontami RP-280F, napędzanymi przez Onkyo TX-NR929. Dźwięk w kinie wiadomo, mistrzostwo świata , w muzyce trochę gorzej ze względu charakter grania RP-280F , ale ostatnio pojawił się gramofon pro-jecta z przedwzmacniaczem lampowym i dźwięk stereo (uznaję w muzyce tylko Pure Audio 2.0) lekko się zaokrąglił, ocieplił, góra przestała być taka ostra. Z brakiem natywnego 4k w ampi radzę sobie dzięki HDMI trough i eARC , chcę przez to powiedzieć, że póki co nie zmieniam amplitunera.
Wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenie. Mój post to prośba o podzielenie się Waszymi doświadczeniami z zabawą w rozbudowane systemy z wykorzystaniem wyjść pre-out w ampli, z wzmacniaczami , końcówkami mocy itd. Niestety nie można liczyć w tym względzie na fachową pomoc sprzedawców sprzętu Hi-Fi, największa wiedza jest w nas , czyli praktykach
Na potrzeby dyskusji – TV to Samsung NU8002 oraz projektor , źródła to Netfix z TV, konsole, odtwarzacze typu Mede8er, Himedia, blue-ray Panasonic. Muzyka to głownie streaming Spotify , sterowanie telefon, Ethernet do ampli.
Myśl 1. Lepsze stereo, z nutą ciepłego , analogowe brzmienia.
Dokładam do obecnego zestawu wzmacniacz lampowy z funkcją końcówki mocy, np. Yaqin 90B. Fronty podłączam do Yaqina, zaś ampli spinam z PRE-OUT front L/R do wejścia AMP Yaqina. Robię kalibrację XT32 przy włączonym Yaqinie z ustawioną głośnością np. na 50% i gdy kalibracja mocno nie zmienia głośności frontów tak zostawiam.
Działanie:
a) Gdy oglądamy jakiś program TV, dokument na netflix itp. Odpalam tylko Ampli , wtedy dźwięk idzie tylko z centralnego plus tylne surroundy i suby .
b) Gdy chcę oglądać film / koncert to odpalam Ampli i Yaqina w trybie końcówki mocy i wtedy z poziomu amplitunera steruję głośnością wszystkich kolumn 7.2
c) Gdy chcę słuchać muzyki w stereo 2.0 odpalam samego Yaqina z podpiętymi do niego źródłami – gramofonem z przedwzmacniaczem lub stremerem (przyszłość) bądź analogowo podpiętym dzisiejszym blur-ray panasonica
czy dobrze myślę?
Myśl 2. Rozbudowa do 11.1
Mam dziś w salonie sufit podwieszana dookoła , a w nim schowane kable do głośników sufitowych atmos, oczywiście mój ampli na razie nie wspiera tej technologii, poza tym zamontowane głośniki będą bardziej odpowiadać rozstawowi DTS-X neo niż Atmos, bo przednie mam bezpośrednio nad frontami, a tylne bezpośrednio nad kanapą odsłuchową, więc liczę się z tym że zakupię sufitowe głośniki z funkcją kierunku wysokich tonów.
Już dziś mógłbym podłączyć frontowe sufitowe, jako Front High bo Onkyo obsługuje 9.2 . ale naszła mnie myśl, że jak fronty będą wpięte do Yaqina to może da radę 4 sufitowe wpiąć w ampli. Niestety w instrukcji ONKYO piszą – jeśli chcesz używać 11.2 to musisz podpiąć dodatkowy wzmacniacz do FRONT WIDE. Zdaje się często na to narzeka Armanig [FONT="][/FONT] w różnych dyskusjach o Onkyo. Czy to oznacza…
Działanie:
a) Aby mieć 11.2 oraz fronty wpięte do Yaqina, muszę i tak podpiąć kolejny wzmacniacz z funkcją końcówki mocy aby zasilić nimi FRONT WIDE , aby z kolei sterować głośnością tylko z ampli. Wówczas do filmów muszę odpalić Onkyo+ YAQIN + wzmak Front Wide (które i tak są nad kanapą, więc nie mam pojęcia co z tego wyjdzie). Czy wzmak dodatkowy podłączam tak samo jak Yaqina, do PRE-OUT front WIDE ?
b) Chcę wypróbować tego rozwiązania, bo w przyszłości kiedy przyjdzie pora na wymianę ampli, dalej będzie to wzmak 9.2 więc aby na nim zbudować system ATMOS 7.2.4 i tak będę potrzebował dodatkowy wzmacniacz z końcówką mocy. Ale czy dobrze myślę, że jeśli będzie to MARANTZ 6015 lub 7015 to wtedy Yaqin z frontami umożliwi ręczne dopisanie pozostałych kanałów, bez konieczności wpinania dedykowanego wzmaka do FRONT WIDE (w ampli z atmosem już jest inne nazewnictwo) . Więc może na razie wpiąć tylko dwa sufitowe przednie do obecnego systemu i korzystać z Dolby Pro Logic IIx/z , bo tylne ala boczne frontowe to bez sensu. Ktoś próbował przed czasami ATMOS ?
Napiszcie o swoich doświadczeniach w tym temacie, z góry proszę o nie pytanie – a jaki masz metraż, po co Ci 7.2, wystarczy 5.1 itd. Mam, używam z pełną świadomością 7.2 i wiem, że warto, robi to robotę, nawet na zwykłym stremingu z Netflixa w Dolby Digital EX gdzie mam wrażenie odseparowania dźwięku z bocznego tylnego i tylnego surround, więc jak komuś spada nóż w kuchni, oglądamy się z żoną w kierunku kuchni bo to tak jakby u nas spadł , a nie zza głowy. O DTS-HD , czy DD Thrue HD już nie wspominając, bo tam perfekcyjnie to działa.
Na co dzień cieszę się zestawem 7.2 klipscha Reference Premiere z frontami RP-280F, napędzanymi przez Onkyo TX-NR929. Dźwięk w kinie wiadomo, mistrzostwo świata , w muzyce trochę gorzej ze względu charakter grania RP-280F , ale ostatnio pojawił się gramofon pro-jecta z przedwzmacniaczem lampowym i dźwięk stereo (uznaję w muzyce tylko Pure Audio 2.0) lekko się zaokrąglił, ocieplił, góra przestała być taka ostra. Z brakiem natywnego 4k w ampi radzę sobie dzięki HDMI trough i eARC , chcę przez to powiedzieć, że póki co nie zmieniam amplitunera.
Wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenie. Mój post to prośba o podzielenie się Waszymi doświadczeniami z zabawą w rozbudowane systemy z wykorzystaniem wyjść pre-out w ampli, z wzmacniaczami , końcówkami mocy itd. Niestety nie można liczyć w tym względzie na fachową pomoc sprzedawców sprzętu Hi-Fi, największa wiedza jest w nas , czyli praktykach
Na potrzeby dyskusji – TV to Samsung NU8002 oraz projektor , źródła to Netfix z TV, konsole, odtwarzacze typu Mede8er, Himedia, blue-ray Panasonic. Muzyka to głownie streaming Spotify , sterowanie telefon, Ethernet do ampli.
Myśl 1. Lepsze stereo, z nutą ciepłego , analogowe brzmienia.
Dokładam do obecnego zestawu wzmacniacz lampowy z funkcją końcówki mocy, np. Yaqin 90B. Fronty podłączam do Yaqina, zaś ampli spinam z PRE-OUT front L/R do wejścia AMP Yaqina. Robię kalibrację XT32 przy włączonym Yaqinie z ustawioną głośnością np. na 50% i gdy kalibracja mocno nie zmienia głośności frontów tak zostawiam.
Działanie:
a) Gdy oglądamy jakiś program TV, dokument na netflix itp. Odpalam tylko Ampli , wtedy dźwięk idzie tylko z centralnego plus tylne surroundy i suby .
b) Gdy chcę oglądać film / koncert to odpalam Ampli i Yaqina w trybie końcówki mocy i wtedy z poziomu amplitunera steruję głośnością wszystkich kolumn 7.2
c) Gdy chcę słuchać muzyki w stereo 2.0 odpalam samego Yaqina z podpiętymi do niego źródłami – gramofonem z przedwzmacniaczem lub stremerem (przyszłość) bądź analogowo podpiętym dzisiejszym blur-ray panasonica
czy dobrze myślę?
Myśl 2. Rozbudowa do 11.1
Mam dziś w salonie sufit podwieszana dookoła , a w nim schowane kable do głośników sufitowych atmos, oczywiście mój ampli na razie nie wspiera tej technologii, poza tym zamontowane głośniki będą bardziej odpowiadać rozstawowi DTS-X neo niż Atmos, bo przednie mam bezpośrednio nad frontami, a tylne bezpośrednio nad kanapą odsłuchową, więc liczę się z tym że zakupię sufitowe głośniki z funkcją kierunku wysokich tonów.
Już dziś mógłbym podłączyć frontowe sufitowe, jako Front High bo Onkyo obsługuje 9.2 . ale naszła mnie myśl, że jak fronty będą wpięte do Yaqina to może da radę 4 sufitowe wpiąć w ampli. Niestety w instrukcji ONKYO piszą – jeśli chcesz używać 11.2 to musisz podpiąć dodatkowy wzmacniacz do FRONT WIDE. Zdaje się często na to narzeka Armanig [FONT="][/FONT] w różnych dyskusjach o Onkyo. Czy to oznacza…
Działanie:
a) Aby mieć 11.2 oraz fronty wpięte do Yaqina, muszę i tak podpiąć kolejny wzmacniacz z funkcją końcówki mocy aby zasilić nimi FRONT WIDE , aby z kolei sterować głośnością tylko z ampli. Wówczas do filmów muszę odpalić Onkyo+ YAQIN + wzmak Front Wide (które i tak są nad kanapą, więc nie mam pojęcia co z tego wyjdzie). Czy wzmak dodatkowy podłączam tak samo jak Yaqina, do PRE-OUT front WIDE ?
b) Chcę wypróbować tego rozwiązania, bo w przyszłości kiedy przyjdzie pora na wymianę ampli, dalej będzie to wzmak 9.2 więc aby na nim zbudować system ATMOS 7.2.4 i tak będę potrzebował dodatkowy wzmacniacz z końcówką mocy. Ale czy dobrze myślę, że jeśli będzie to MARANTZ 6015 lub 7015 to wtedy Yaqin z frontami umożliwi ręczne dopisanie pozostałych kanałów, bez konieczności wpinania dedykowanego wzmaka do FRONT WIDE (w ampli z atmosem już jest inne nazewnictwo) . Więc może na razie wpiąć tylko dwa sufitowe przednie do obecnego systemu i korzystać z Dolby Pro Logic IIx/z , bo tylne ala boczne frontowe to bez sensu. Ktoś próbował przed czasami ATMOS ?
Napiszcie o swoich doświadczeniach w tym temacie, z góry proszę o nie pytanie – a jaki masz metraż, po co Ci 7.2, wystarczy 5.1 itd. Mam, używam z pełną świadomością 7.2 i wiem, że warto, robi to robotę, nawet na zwykłym stremingu z Netflixa w Dolby Digital EX gdzie mam wrażenie odseparowania dźwięku z bocznego tylnego i tylnego surround, więc jak komuś spada nóż w kuchni, oglądamy się z żoną w kierunku kuchni bo to tak jakby u nas spadł , a nie zza głowy. O DTS-HD , czy DD Thrue HD już nie wspominając, bo tam perfekcyjnie to działa.
Ostatnia edycja: